Post by mikaelkrohne » Mon Sep 17, 2012 7:42 pm

Driver Bistroroom.se som för tillfället hostas hos Loopia. Har på senaste tiden upplevt databashämtningarna som extremt sega. Tänkte bara höra om någon har tips på ett snabbt webbhotell?

Vi har inte så mycket trafik i dagsläget att vi behöver dedikerad server.

Newbie

Posts

Joined
Tue Mar 27, 2012 3:04 am

Post by Davideri » Mon Sep 17, 2012 8:10 pm

Jag kör City Network. Där tycker jag det är ok. Vet inte om de har bättre specifikationer än Loopia. Tror det är minne för php som brukar spela in. Har också fått upp farten lite i en av dem genom ett cache-plugin.

Annars brukar många rekommendera Oderland. Tror att deras "drupal"-paket är populärt för lite krävande php-installationer.

Men det beror ju också på vilket pris du vill betala.

New member

Posts

Joined
Fri Sep 23, 2011 1:02 am

Post by hakedq » Mon Sep 17, 2012 9:10 pm

Bistroroom laddar extremt långsamt för mig (över 60 sek), tror knappast det är normalt för Loopia.

Testa om följande extension hjälper: http://www.opencart.com/index.php?route ... on_id=3703

Tycker också du ska kontakta Loopias support, de hjälper säkert till och felsöker.

Sajter: Provsmakning.se, RoligaJulklappar.se, Upplev.nu


New member

Posts

Joined
Tue Mar 13, 2012 1:04 am

Post by Boissel » Sat Sep 22, 2012 9:53 pm

Jag har kört min shop på Binero men det är tyvärr sirap. Igår registrerade jag mig på Hostgator efter tips från andra Opencart användare. Jag var rädd för att det skulle bli lite segt i o m att servern ligger i staterna (tror jag iaf).

Men jag blev mycket positivt överraskad! Det flyter på mycket fint trots att jag har ett tema som inte är helt optimalt. De har även 45 dagars pengarna tillbaka garanti så jag kan varmt rekommendera dem!

PM:a mig så kan jag skicka länk till min shop, både på Binero och Hostgator ifall någon vill testa. Shopen är inte publik än så jag vill inte posta länken ännu direkt här :)

Newbie

Posts

Joined
Sat Sep 22, 2012 9:47 pm

Post by Grandma » Sun Sep 23, 2012 7:51 pm

Vi har använt Justhost flera år nu och de är väldigt bra. Fri trafik, obegränsad lagring plus mängder extra program. CPanel, MySQL, etc. Vi har flera butiker/domäner igång på samma konto. Bra pris också och väldigt snabb och hjälpsam service personal.

Owner of Herbalator, inhalers with organic essential oils that eases asthma, allergy and migraines.


User avatar
New member

Posts

Joined
Sun Jan 30, 2011 1:23 am
Location - Sweden

Post by Solan » Wed Oct 17, 2012 9:41 pm

Innan du gör något annat så tycker jag att du skall kontakta Oderland www.oderland.se

Jag har haft dem i två år och är SUPERNÖJD med dom.

Då jag är ganska duktig på att ställa till det som "nybörjare" så har de hjälpt mig lösa en hel del av mitt strul *rodnar*

Snabb återkoppling, duktig personal, jourtekniker osv... *Gör tummen upp*

Active Member

Posts

Joined
Sat Feb 19, 2011 7:34 pm

Post by zChris » Thu Oct 18, 2012 2:52 pm

Det är många av er som säger att det fungerar bra med support osv. Men är det snabbt? Det är det som är intressant :D Just nu har vi Levonline och tycker inte opencart fungerar så bra för oss där.

Är det någon som har testat www.opensourcehostingsolutions.com

http://www.gbtrading.se - villalarm, hemlarm och gsmlarm.


New member

Posts

Joined
Mon Dec 12, 2011 6:24 pm

Post by Grandma » Tue Oct 23, 2012 5:58 pm

Med JustHost får vi supportsvar inom en timme oftast fortare. De har ingen bindningstid heller och lovar pengarna tillbaka för återstående tid om man vill lämna dem.
Vi har använt Levonline (många år sedan) och ett par andra svenska hotell som jag inte ens minns namnet på. Vi vill inte ha begränsningar i lagring, trafik, databaser eller en onödigt hög månadskostnad vilket dessa har haft.
Med utländskt webhotell så behöver man kunna engelska förstås.

Owner of Herbalator, inhalers with organic essential oils that eases asthma, allergy and migraines.


User avatar
New member

Posts

Joined
Sun Jan 30, 2011 1:23 am
Location - Sweden

Post by rokdazone » Fri Oct 26, 2012 2:14 pm

Snabb, och fungerar bra med OpenCart: http://www.wopsa.se/

OpenCart extension and templates developer. Working for Shine Webb AB in Sweden. Feel free to PM/contact me if you are in need of an extension or a template.


User avatar
Active Member

Posts

Joined
Mon Jan 02, 2012 3:24 pm
Location - Sweden

Post by stenstrom » Fri Nov 16, 2012 7:17 pm

Wopsa fungerar superbra, men kör jag vår shop i City Cloud numera. Lite mer jobb att sätta upp, men funkar kanon när man är klar...

//stenstrom


New member

Posts

Joined
Thu Apr 19, 2012 1:36 am
Location - Sweden
Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 82 guests