Post by Shineonline » Tue Apr 17, 2012 5:52 pm

Nu finns Samport Payment för OpenCart 1.5.1.x. Betalmodulen skickar konsumenten till Samports utcheckningssida. Efter ett genomfört köp så lotsas köparen tillbaka till e-butiken och ordern slutförs samt att orderstatus på ordern uppdateras. Kundens transaktions-kod loggas i samband med detta på orderhistoriken.

Testad med följande OpenCart versioner: (fungerar sannolikt med alla 1.5.x, men har inte kunnat verifiera detta)
- v 1.5.1.3
- v 1.5.2.1

Kan köpas här:
http://www.opencart.com/index.php?route ... on_id=6017

Pris:
$50

Kräver:
- Avtal med Samport

Språkfiler som medföljer:
- Engelska
- Svenska

Extra:
- Detaljerad dokumentation med skärmdumpar (PDF) - Engelska

--------------------------------------
Shine Webb AB
OpenCart extension and templates developer.
Shine Webb extensions

Newbie

Post by aylik » Mon Jul 16, 2012 9:05 pm

Hej!

Använder du dig av "Report URL" (istället för "Approved URL") med MD5-checksumma eller dylikt när du verifierar betalning i Opencart?

Tänkte på säkerhet och så.

(Lämnade meddelande på köpsidan också, men såg i efterhand att du hellre diskuterade här)

Newbie

Post by rokdazone » Tue Jul 17, 2012 5:43 pm

Hej, har semester nu så jag har lite svårt att kontrollera vilken lösning jag använde mig av (kommer inte riktigt ihåg). Men..jag har för mig att jag använder en MD5-matchning vid verifiering (utöver annan säkerhet) men nu blev jag lite osäker, ska ta och kolla upp det och återkomma.
aylik wrote:Hej!

Använder du dig av "Report URL" (istället för "Approved URL") med MD5-checksumma eller dylikt när du verifierar betalning i Opencart?

Tänkte på säkerhet och så.

(Lämnade meddelande på köpsidan också, men såg i efterhand att du hellre diskuterade här)

OpenCart extension and templates developer. Working for Shine Webb AB in Sweden. Feel free to PM/contact me if you are in need of an extension or a template.

Active Member

Location - Sweden