Post by Danofsweden » Fri Dec 16, 2011 12:30 am

Hej på er alla,

har hållt på ett tag nu med opencart 1.5.1.3 och tycker att det är ett ganska användavänligt gränssnitt. Har dock några frågetecken innan jag slutligen kan lansera min sida. Har köpt in lite teman, mm. Hoppas att någon kan hjälpa mig med de återstående bitarna.

1. Betalsätt, har kollat på klarna, detta verkar fungera till 1.5.1.3 . Dock behöver jag även möjlighet till kortbetalning via någon partner, VISA, mm. Vet någon extension som verkligen fungerar till 1.5.1.3?

2. Finns någon bra lösning för moms? Där det under hela köpskedet och faktura visar pris, varav moms + frakt, mm

3. Fraktsätt? Finns någon färdig modul för detta eller ska man göra en manuellt som är viktbaserad?, Schenker?

4. Finns någon extension som kan visa av kunden uppladdade bilder intill produkter för exempelvis gravyr eller tryck. i varukorg och vid beställning.

Mycket tacksam för alla svar man kan få. Det största frågetecknet är tyvärr punkt 1.

//Dan

Newbie

Post by Danofsweden » Fri Dec 16, 2011 5:04 am

Ingen som har bra svar eller använder alla med nyare opencart bara egen faktura eller klarna?

Känns som om opencart inte är så utvecklat på denna punkt. verkar som att prestashop kanske är ett bättre alternativ i dagsläget.

Newbie

Post by Davideri » Fri Dec 16, 2011 6:48 am

Jag kör med Payson för Visa, Mastercard och Bank. Fungerar bra med Opencart. Sedan har jag Klarna som fakturaalternativ. Kostar dock lite mer men jag anser också att ha Klarna ökar konverteringen för att butiken verkar mer trovärdig eftersom Klarna som varumärke är så pass välkänt. Mitt intryck iaf.

New member

Post by Danofsweden » Fri Dec 16, 2011 5:03 pm

;-) tackar för svar, är det till nyaste versionen du kör Payson, för det skulle fungera för mig isf. Vilken extension har du använt, eller rättare sagt var laddade du ned den? Tänkte precis likadant med Klarna, lockar nog lite fler kunder att betala på sidan.

Newbie

Post by incan » Sat Dec 17, 2011 3:45 am

http://opencartguru.com har Payson-moduler både den vanliga och för Payson Faktura.

Active Member

Post by Davideri » Sat Dec 17, 2011 9:47 pm

Köpte från samma. Sitter dock på 1.5.1 själv men den ska fungera på 1.5.x

New member