Post by sln » Mon Dec 12, 2011 11:25 pm

Hejsan!

försöker avinstallera klarna modulen på min opencart sida, följde instruktioner för att avinstallera äldre versioner av modulen (som egentligen skall användas vid installation/uppdatering till nyare versioner).

Det verkar, inte helt oväntat, som att det inte räcker om man vill bli av med modulen helt.

Varje gång jag försöker lägga till nya varor i min varukorg så får jag meddelandet: "Error: Could not load model payment/klarnapp!"

Jag har ju tagit bort alla delar av klarna modulen, så som PDF'en från klarna instruerade.
Jag har dragit slutsatsen att det nånstans ligger en inställning kvar som gör att Klarna fortfarande är default betalningssätt eller dylikt, som gör att felmeddelandet dyker upp såfort jag försöker göra något relaterat till varukorgen.

Är det någon som vet hur man helt och hållet avinstallerar klarna modulen? Eller hur man ändrar till ett annat default betalningssätt (Vi bestämde oss för att köra postförskott nu i början då våra varor inte är i säsong på ett tag)

Vi använder OC 1.4.9.3 (Ironiskt nog för att det var den enda versionen som stödde klarna när vi började arbeta på shoppen.)

Vill helst undvika att behöva Börja om från scratch, 80+ produkter med långa beskrivningar på flera språk kommer göra detta till ett rent h*lvete!

Hoppas någon har en lösning! Tack på förhand i vilket fall!

Daniel

sln
Newbie

Post by Davideri » Tue Dec 13, 2011 1:13 am

Den är avaktiverad under Tilläggsmoduler->Betalningar?

New member

Post by sln » Tue Dec 13, 2011 1:25 am

Yes, det var det första jag gjorde, men problemet kvarstog, så då bestämde jag mig för att gå in genom ftpn och ta bort alla delar utav modulen enligt klarnas instruktioner.

sln
Newbie

Post by webbutvecklarna » Tue Dec 13, 2011 8:50 pm

Har du tillgång till phpmyadmin eller annat databasgränssnitt så gå till tabellen "extension" för att kolla om du har något med klarna kvar där.

Post by sln » Fri Dec 16, 2011 9:54 pm

Nej fanns inget om klarna i den tabellen, hittade dock

SQL query:
SELECT *
FROM `********_**`.`user_group`
WHERE `user_group_id` LIKE '%klarna%'
OR `name` LIKE '%klarna%'
OR `permission` LIKE '%klarna%'
LIMIT 0 , 30

Kan den vara boven i dramat?
Är inte så pass hemma i databaser att jag förstår vad det här gör exakt.

sln
Newbie

Post by incan » Sat Dec 17, 2011 3:38 am

Har du mappen kvar med modulen klarna? Du kan testa att öppna den för att se vilka filer som installerades för modulen och därefter plocka bort dem manuellt ur motsvarande mappar i din installation.

Active Member

Post by sln » Wed Jan 11, 2012 2:25 am

Efter en massa om och men beslutade jag mig för att köra en backup på så mycket jag kunde, och installera opencart på nytt. Verkade vara snabbaste lösningen ^^ Tack för all hjälp dock!

sln
Newbie

Post by wolter » Thu Mar 15, 2012 9:52 am

sln wrote:Efter en massa om och men beslutade jag mig för att köra en backup på så mycket jag kunde, och installera opencart på nytt. Verkade vara snabbaste lösningen ^^ Tack för all hjälp dock!
Hi,

Is there anybody who can share the klarna - module for 1.4x. I have searched all over the net but i cant find it. I looked at Klarnas website but they have only for the 1.5.x version, but not for older 1.4 x shops. I am running OC 1.4.9.6

Thanks
Wolter

Newbie