Post by vildamatilda » Fri Dec 09, 2011 4:22 am

Undra vilka betalmedel man behöver, vi har redan klarna & paypal men känner själv att jag skulle vilja kunna erbjuda min kunder att kunna betala direkt med sitt Visa eller MasterCard utan en tredje part typ paypal. Några tips på vad ni använder .
/roger

http://www.barnbutikenvildamatilda.se
Version: 1.5.1.3

New member

Post by Davideri » Fri Dec 09, 2011 8:34 am

Jag kör med Klarna och Payson. Payson tycker jag fungerar bra fast det blir ju att man blir omkopplad likt Paypal.

New member

Post by webbutvecklarna » Sat Dec 10, 2011 7:03 pm

Jag skulle rekommendera Payson för kreditkortsbetalningar, att användaren blir omdirigerad till en betrodd betalningspartner ser jag som positivt. Jag blir själv skeptisk till okända shoppar som till synes hanterar kreditkorts information själva. Skulle du vilja att besökaren fyller i informationen på er site är det ett krav att ni har SSL, har ni ett dyrare SSL-certifikat där man får sitt företagsnamn till vänster om adressfältet ger det en tryggare upplevlse för kunden.
En betalningsleverantör som verkar stödja att man fyller i informationen på sin egen hemsida är authorize.net, har själv aldrig använt dem men en modul till opencart följer med när du installerar opencart.

Post by vildamatilda » Wed Dec 14, 2011 2:47 am

Måste kunden ha ett konto hos Payson för att kunna göra kort/direktbetalning???
Det vi vill kunna erbjuda kunden är att kunna göra sina köp med sitt VISA/MASTERCARD utan att behöva ha något konto hos dessa partner...Payex som tex Blocket använder gick enkelt.
Om kunden inte känner sig trygg kan dem välja Paypal eller Klarna som vi även har att erbjuda.
Det vi har tittat lite på är Certitrade, Payex är det någon som har erfarenhet av dessa?
/Roger

http://www.barnbutikenvildamatilda.se
Version: 1.5.1.3

New member