Post by EvilEd » Wed Oct 19, 2011 4:00 pm

Är det någon som vet om Klarna konto till OC version 1.5.1.3 finns och fungerar?
Någon som använder en sådan lösning?

Newbie

Post by klarnafredrik » Mon Oct 24, 2011 2:09 pm

Hej!
Vår senaste version är för 1.5.1.1. Som vi skriver på http://integration.klarna.com/en/modules/opencart kan den fungera med det är inget vi garanterar.

mvh Klarna

Newbie

Post by Xciso » Tue Oct 25, 2011 2:03 am

Känns tyvärr osäkert att den fungerar då "order total" är omgjort sedan 1.5.1.1.
Är själv ingen expert på detta, så ta det jag säger med en knutta salt ;)

Active Member

Post by Ontrial » Thu Nov 03, 2011 7:48 pm

När kan man förvänta sig att klarnas opencart modul för 1.5.1.3 är verifierad och klar att implementera?

New member

Post by klarnafredrik » Thu Nov 10, 2011 1:01 am

Nu, 9/11 kl 18 är den tillgänglig för nedladdning på integration.klarna.com

Enjoy!

Newbie

Post by Ontrial » Thu Nov 10, 2011 11:17 pm

klarnafredrik wrote:Nu, 9/11 kl 18 är den tillgänglig för nedladdning på integration.klarna.com

Enjoy!
Intressant, den kikar vi på direkten!

New member

Post by Solan » Tue Nov 15, 2011 2:06 am

hi

Ive read all of the posts but not one seems to have the same problem as me *lol*

At checkout:
After adding Klarna´s Test persons Social security no and clicking on continue button, the adress shows up BUT hangs in that step and dont take me to the "your order has been processed" side.

An order confirmation email is recived and i can see the order in admin.

this is what i see..
Image

any ideas of a solution?

Active Member

Post by Davideri » Wed Nov 16, 2011 1:01 am

@Solan

I haved this problem. It happened when my shop was in maintenance mode. When I turned the shop "on" it worked. With Klarna.

New member

Post by Davideri » Thu Nov 17, 2011 12:47 am

Oh no... have have this problem still!

Will contact Klarna support.

New member

Post by Solan » Thu Nov 17, 2011 2:15 am

Ive been emailing Klarna and they dont have the problem.

Im on IE so i tried Firefox and then it works BUT after pressing confirm order i dont get to the "order Sucess side" instead i jump directly to the index site, not knowing if my purchase went trough. (To know that i have to go to admin to see that an order is made).

Another thing is that when i choose an item and place it in the basket, then click checkout, fills in returning customer and press login it takes med to the next step Adress and so on BUT looking at the top it seems that im not logged in like in Firefox...

Anyone else with this problem?

Active Member

Post by Davideri » Thu Nov 17, 2011 5:15 am

I will call Klarna tomorrow.

I have another problem with the new Klarna module. It overrides the comments that a customer writes, and fills it with the ocr/invoice number. So the comment to the order that the customer writes don't shows. Do you have that problem?

Eftersom detta är en svensk del tar jag det på svenska också :)

Jag kommer att ringa Klarna i morgon.

Men jag har ett annat problem med Klarnas nya modul. När en kund gör en beställning och skriver in en kommentar så syns den inte pga att Klarnas modul själv lägger till ocr/fakturanummer i kommentarsfältet som jag får till mig som admin. Samma sak syns när jag kollar ordern i själva opencart/admin.

Någon som har detta problem med Klarnas nya modul. När jag får ordrar genom betalning med kort händer inte detta, så det måste vara någonting med klarnas modul??

Har varit i kontakt med Klarna men de verkar inte förstå riktigt vad jag menar. Ett telefonsamtal + mail men de verkar inte ha underfund med vad jag syftar på...

Får kontakta dem i morgon igen...

New member

Post by Solan » Thu Nov 17, 2011 5:53 am

I looked it up and i have the same problem..

I will contact them also.

Jag kollade upp detta och såg att jag hade samma problem så jag kommer att kontakta dem i morgon jag oxå..

Slänger upp en bild som vi kan hänvisa till.. ;)

Image

Active Member

Post by Ontrial » Thu Nov 17, 2011 8:36 am

Jag har också testat detta och kommentarerna försvinner... det borde väl inte vara så svårt att förstå och torde vara enkelt att åtgärda för de som är programmeringskunniga. Får ni någon rätsida på det här skriv det gärna i den här tråden.

New member

Post by Ontrial » Thu Nov 17, 2011 8:47 am

Solan wrote:Ive been emailing Klarna and they dont have the problem.

Im on IE so i tried Firefox and then it works BUT after pressing confirm order i dont get to the "order Sucess side" instead i jump directly to the index site, not knowing if my purchase went trough. (To know that i have to go to admin to see that an order is made).

Another thing is that when i choose an item and place it in the basket, then click checkout, fills in returning customer and press login it takes med to the next step Adress and so on BUT looking at the top it seems that im not logged in like in Firefox...

Anyone else with this problem?
Yes, i was directed to the index side, no confirmation for the customer whatsoever that the order is handled (i used the guestcheckout method). Not that good. Looking at the errorlogs i find this (several times):
PHP Unknown: is_a(): Deprecated. Please use the instanceof operator in /home/public_html/my.domain/system/library/klarna/api/transport/xmlrpc-3.0.0.beta/lib/xmlrpc.inc on line 2194

With firefox redirected to index page with no confirmation and with IE9 it hangs like you said... it is bad.

New member

Post by Solan » Fri Nov 18, 2011 5:43 am

Jag hann tyvärr inte ringa idag men jag mailade bilder och länkade till tråden så jag hoppas att jag hinner kontakta dem i morgon..

-I didnt have the time to contact Klarna today, but i send them email and linked to this thread. hoppefully i will have the time to call them in the morning.

Active Member

Post by klarnafredrik » Fri Nov 18, 2011 5:03 pm

Det är korrekt att vi skriver över kommentarsfältet när vi uppdaterar
fakturan i Opencarts backend med Klarnas fakturanummer.

Vi undersöker just nu hur vi kan göra för att skriva in en kommentar
med Klarnas fakturanummer utan att skriva över slutkundens kommentar.
Som en temporär lösning, för att inte missa slutkundens kommentarer
skulle jag rekommendera att kommentera ut rad 583 i klarna.php (i mapp
\catalog\model\payment):
//$updateArray['comment'] = $orderComment;

Då skrivs dock inte Klarnas fakturanummer ut på dessa order.

Jag ber om att få återkomma med en bättre lösning.

Newbie

Post by Solan » Sat Nov 19, 2011 12:52 am

Hej

Vad säger utvecklarna om våra första två problem?

IE gör att sidan hänger sig vid utcheckningen i sista steget och man vet inte som kund att orden gått igenom.

Firefox funkar men skickar kunden vidare till home och inte order sucess sidan och kunden vet inte om orden gått igenom.

Active Member

Post by Ontrial » Sat Nov 19, 2011 1:49 am

Vad som dock är oroande är att kunden INTE får någon bekräftelse på att köpet gått igenom eftersom jag kommer till indexsidan hela tiden när jag gör en order via klarna - övriga betalsätt fungerar som de skall. Kan ni som har detta problem återkoppla med vilka webläsare ni använder.
Firefox 8.0 = inget success meddelande. Order går igenom till admin och till klarna.
IE9 = modulen hänger sig men order är registrerad i admin och till klarna.
Last edited by Ontrial on Tue Nov 22, 2011 8:04 am, edited 1 time in total.

New member

Post by Solan » Sat Nov 19, 2011 2:07 am

[quote="OntrialFirefox 8.0 = inget success meddelande. Order går igenom till admin och till klarna.
IE9 = modulen hänger sig men order är registrerad i admin och till klarna.[/quote]

Mkt bra beskrivning.

i errorloggen står

Code: Select all

2011-11-18 14:43:23 - PHP Unknown:  is_a(): Deprecated. Please use the instanceof operator in /home2/xxxx/public_html/openc/system/library/klarna/api/transport/xmlrpc-3.0.0.beta/lib/xmlrpc.inc on line 2194
2011-11-18 14:43:24 - PHP Notice:  fwrite() [<a href='function.fwrite'>function.fwrite</a>]: send of 145 bytes failed with errno=1 Operation not permitted in /home2/xxx/public_html/openc/system/library/klarna/api/Klarna.php on line 3364
2011-11-18 14:43:24 - PHP Unknown:  is_a(): Deprecated. Please use the instanceof operator in /home2/xxxxx/public_html/openc/system/library/klarna/api/transport/xmlrpc-3.0.0.beta/lib/xmlrpc.inc on line 2194
2011-11-18 14:43:24 - PHP Unknown:  is_a(): Deprecated. Please use the instanceof operator in /home2/xxxx/public_html/openc/system/library/klarna/api/transport/xmlrpc-3.0.0.beta/lib/xmlrpc.inc on line 2194
2011-11-18 14:43:24 - PHP Unknown:  is_a(): Deprecated. Please use the instanceof operator in /home2/xxxx/public_html/openc/system/library/klarna/api/transport/xmlrpc-3.0.0.beta/lib/xmlrpc.inc on line 2194
2011-11-18 14:43:24 - PHP Notice:  fwrite() [<a href='function.fwrite'>function.fwrite</a>]: send of 147 bytes failed with errno=1 Operation not permitted in /home2/xxxx/public_html/openc/system/library/klarna/api/Klarna.php on line 3364

Active Member

Post by Davideri » Sat Nov 19, 2011 5:02 am

Detta fick jag som svar från Klarna angående problemen med IE och Firefox.

Problemet som uppstår med IE och Firefox verkar beror på PHP error settings.

Det finns två möjligheter som borde lösa problemet.

Om man gör en ändring i php.ini filen som ligger på er webserver så variabel error_reporting ser ut som här (error_reporting finns ungefär på rad 514 .):
error_reporting = E_ALL & ~E_NOTICE & ~E_DEPRECATED

Eller ni skulle kunna uppdatera till PHP 5.3 eftersom funktionen is_a() är inte deprecated längre i från den version.
Har dock inte testat eller pratat med mitt webbhotell om php 5.3

New member