Post by jaegerstickan » Thu Sep 22, 2011 8:58 pm

Hej!

Jag har skapat rabattkuponger, men de syns ej i kassan.. Jag har tittat under moduler men hittar ingen där som verkar stämma överrens heller. Trodde att det syntes alltid. Har även provat att välja specifika produkter men den kommer inte med. Någon som vet??

Den är aktiverad under order total!

New member

Posts

Joined
Wed Jul 20, 2011 9:50 pm

Post by incan » Fri Sep 23, 2011 4:13 am

Dina kunder anger sin rabattkod i varukorgen, det finns en ruta där de fyller i den.
Koderna ska inte "synas" någonstans i utcheckningen.

Active Member

Posts

Joined
Fri May 28, 2010 5:53 pm

Post by jaegerstickan » Wed Sep 28, 2011 1:38 am

Problemet är att det inte finns någon ruta att fylla i rabattkupongskoden i. Jag har installerat ett tema som jag använder och shoppen är uppe live, men det finns som sagt ingen ruta för rabattkoderna....

Vad kan ha hänt?

New member

Posts

Joined
Wed Jul 20, 2011 9:50 pm

Post by incan » Wed Sep 28, 2011 3:09 pm

Är temat för rätt version? 1.4.X har rabattkod i kassan,1.5.X har rutan i varukorgen.

Byt tillbaka till Default-temat och se om det är någon skillnad. Om det är det så ligger "felet" i temat.

Active Member

Posts

Joined
Fri May 28, 2010 5:53 pm

Post by jaegerstickan » Wed Sep 28, 2011 5:06 pm

Problemet ligger nog i temat då.
Kan man inte bara klistra ngn kod eller nåt?
Eller finns det någon bra modul man kan installera kanske?

New member

Posts

Joined
Wed Jul 20, 2011 9:50 pm

Post by incan » Fri Sep 30, 2011 5:59 am

Var kommer temat ifrån? Har du laddat ner det? Titta om det finns i en uppdaterad version eller fråga den som har skapat det.

Om det är från en tidigare version kanske andra saker också saknas, tex retur- och affiliatefunktionen.

Det går inte att lösa med en modul, utan måste fixas i temat.

Active Member

Posts

Joined
Fri May 28, 2010 5:53 pm

Post by jaegerstickan » Fri Sep 30, 2011 8:05 pm

Jag har köpt det, men jag får inget svar från han som gjort det. Men jag har köpt denna extension: http://www.opencart.com/index.php?route ... 200&page=3
verkar bra, men jag skulle behöva hjälp med att installera den. Har mailat dem som tillverkat den, men får inget svar.
Känner du för att hjälpa till så säg till. Tillverkaren skulle ha USD26.33 per inst. så det är jag villig att ge. Det ska ju helst lösas idag eller senast till kl 13 i morgon. Jag provade själv men det gick åt...(pga av temat). Tur att det fungerar med återställning!

Typisk att det inte funkar med den inbyggda versionen...

New member

Posts

Joined
Wed Jul 20, 2011 9:50 pm
Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 96 guests