Post by ageryd » Mon Mar 21, 2016 4:01 am

Hej

Försöker installera MWP Multiple Dropdowns Search Box

Har gjort följande

Laddat upp filer via FTP till server.

Importerat följande. Import the 'mwp_multiple_dropdowns_filter.sql' inside the 'DATABASE' folder to your OpenCart store database.

Fick det inte att fungera och fick följande svar:

If you get an error message similar to this, it means that you added PREFIX to your OpenCart database tables. By default, MWP Multi-Dropdowns Search Box database tables have no PREFIX. In this case, your database table PREFIX is oc_. To fix this error you have to add PREFIX to the MWP Multi-Dropdowns Search Box database tables too.

Det visade sig att jag har Prefix.

Så min fråga är, hur lägger jag in prefix i MWP multi dropdown databastabellen ?

Vill säga att jag precis lärt mig komma in i phpMyadmin.

Tack på förhand.

Newbie

Post by thbr02 » Tue Mar 22, 2016 2:12 am

Har du "oc_" som prefix på dina andra databastabeller? Det ser du lätt i PHPMyAdmin om de övriga tabellernas namn börjar på "oc_".

För att ändra namnet klickar du på den tabell du vill ändra. Välj sedan "Operationer" i meny upptill. Under "Tabellalternativ" hittar du "Döp om tabellen till" och namnet på din tabell. Lägg till oc_ före namnet.

Tex tabellen address --> oc_address.

Active Member

Location - Sweden

Post by ageryd » Thu Mar 24, 2016 9:05 pm

Tackar! mycket bra beskrivet. Databasen jag fört in verkar innehålla 16 tabeller, hur vet jag vilken jag ska ändra?

Kanske verkar korkad, men någongång ska vara den första!

Newbie

Post by thbr02 » Thu Mar 24, 2016 10:40 pm

Det är svårt att veta vad de tabeller heter som MWP Multi-Dropdowns Search Box lägger till. Du kan se det i filen 'mwp_multiple_dropdowns_filter.sql'. Vid skapande av nya tabeller inleds varje tabell med kommandot CREATE TABLE `oc_address`. I detta fallet är oc_address namnet på den tabell som skapas. Leta alltså efter CREATE TABLE så ser du vilka som ska ändras.

Active Member

Location - Sweden

Post by thbr02 » Thu Mar 24, 2016 10:52 pm

Du kan också se i din databas vilka tabeller som inte börjar på oc_.

Active Member

Location - Sweden