Post by pson » Mon Apr 13, 2015 6:06 pm

Hej !

Jag fick ett mail från loopia idag där dom tillfälligt har stängt min sida pga. intrång.
Jag behöver lite hjälp hur jag ska kunna lista ut var säkerhetshålet är och hur jag ska göra ???
Det jag har gjort hittills är att jag har kört in en backup från förra månaden ( hemsida och mysql ) , ändrat ftp-inlogg .
Jag antar att det är nån modul som inte är säker, frågan är hur jag kan kolla detta när jag inte kan logga in ???
Jag installerade payson modulen i mars månad....
Så här ser mailet ut :
Hej,

Er webbplats, http://www.(skriver ej ut).se, verkar ha blivit utsatt för intrång. Vi rekommenderar att ni går igenom hela ert FTP-konto efter filer ni inte känner igen eller som kan ha blivit ändrade. Använder ni tredjepartsprogramvara så som exempelvis Wordpress eller Joomla så rekommenderar vi att man raderar webbplatsen och börjar om från början för att vara säker på att den skadliga koden är borta. Vi rekommenderar även att man ser till att alltid ha den senaste versionen av dessa programvaror.

Vi rekommenderar även att ni genomsöker er dator efter virus, trojaner och annan skadlig programvara. Några vanliga program för att göra en sådan genomsökning är F-secure, Norton, AVG, Kaspersky och Microsoft Security Essentials. Ni kan hitta mer information om dessa program via följande länkar:
Tacksam för hjälp !

Mvh
Pson


New member

Posts

Joined
Wed Jan 18, 2012 2:06 am

Post by pson » Tue Apr 21, 2015 5:10 pm

Hej, problemet löst, det var en pdf för nedladdning ( ett produktblad) som ställde till problem ;)

Mvh
Pson


New member

Posts

Joined
Wed Jan 18, 2012 2:06 am
Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 65 guests