Post by henryscart » Wed Mar 04, 2015 10:47 am

Hej!
Skrev av misstag in samma url i en multistore som huvudbutikens url, och då blev jag utestängd från admin och kommer inte in.
Har bråttom, sidan är uppe på cache och ordrar kommer men inga mejl så det är stor kris!
Har försökt leta och läsa och testa en massa men kommer ingenvart, är det någon som varit med om samma?

Det är alltså inte l ö senordsrelaterat, utan det handlar troligen om att det är samma url så det blir nån konflikt och visar då ingenting istället. Sidan laddar men bara vit skärm.

Har hittills:
- sökt info men hittar bara en massa annat.
- letat och tagit bort så mycket jag kunnat hitta i phpmyadmin av spår från den nyskapade butiken,
- testat ändra lite tillfälligt i config.php och admin/config.php för att försöka logga in via någon av de andra multistore jag har utan framgång.
- försökt komma på något sätt att ta bort extrabutiken bakvägen.
- inga felmeddelanden i loggen som leder nånvart, enbart att seo-urlerna är satta ur spel, vilket syns i analytics.
Alla förslag är välkomna. Jag hostar själv och har all tillgång till allt.

Tacksam för alla svar och idéer!
Mvh Henry

New member

Posts

Joined
Thu Apr 11, 2013 8:23 pm

Post by Shopson.se » Wed Mar 04, 2015 1:12 pm

Antar att du redan tittat tabellen oc_store?

Det skulle ev. kunna ligga i oc_setting annars.

Har tyvärr ingen butik med multistore inställerad, men du kan skicka inloggningsuppgifter via PM så kan jag försöka :)

Senaste butik på OpenCart: htm.se som bl.a säljer kvittorullar, kassarullar och cigarettändare


Active Member

Posts

Joined
Sun Apr 22, 2012 2:33 pm

Post by henryscart » Wed Mar 04, 2015 5:49 pm

Hej!
Ja, jag har tagit bort den från oc_store och även rensat allt med samma store_id i oc_setting.

Tror att händelseförloppet var så här:
-öppnar en till store som får id 15.
-ändrar inställningar i admin och skriver samma url av nån anledning som default store.
-senare (satt i natt och var nog inte skarpaste läget) ser jag i db min defaultstore som har "fått" fel store_id och ändrar till 0.
Efter att inte kunna logga in börjar jag spola tillbaka.
-Tar bort store_id 15.
-letar i layout_route och setting och testar först att redigera men sedan ta bort de med 15 i setting.
- när inte det hjälper gör jag samma med de för store 0 som är skapade direkt efter 15.

- testat rensa browsercachar och kört i chrome, firefox, ie.

Vet inte hur inloggningsuppgifter hjälper när det är just det som är felet... (?)

New member

Posts

Joined
Thu Apr 11, 2013 8:23 pm

Post by Shopson.se » Thu Mar 05, 2015 1:46 am

Hm, är nog inte riktigt med på hur du menar.

Hur som helst, (lätt att vara efterklok) men du skulle ju kunnat ändra URL för den nya butiken i databasen.

Ananrs, i mitt fall där det inte finns fler än en butik så är tabellen oc_store helt tom. Har du rensat den helt?

Senaste butik på OpenCart: htm.se som bl.a säljer kvittorullar, kassarullar och cigarettändare


Active Member

Posts

Joined
Sun Apr 22, 2012 2:33 pm

Post by henryscart » Thu Mar 05, 2015 3:07 am

Hej!
Nej jag har 4 butiker där som är multistores, dvs huvudbutiken är inte listad där hos mig heller.

Har testat kopiera mysql-filerna för store, layout_route och setting (som jag fått förslag på hittills) från en gammal backup och klistrat in dem jämte originalen som fått nya namn tillfälligt. Konstigt nog är de identiska trots att det är lång tid mellan senast ändrad och de ligger på olika maskiner.

snackat med en utvecklare idag som ska kolla i detalj i morgon men det är inte helt lätt.
Man ska nog nästan ha gjort exakt samma för att begripa sig på det...

New member

Posts

Joined
Thu Apr 11, 2013 8:23 pm

Post by henryscart » Thu Mar 05, 2015 8:54 pm

UPpdatering/ledtrådar:

Har tagit bort + installerat om vqmod samt
installerat originalfilerna index.php och admin/index.php.

Detta ger nu:
Alla multistores fungerar felfritt mot db och vilar ej på cache-extension som är avstängd.
En multistore som ligger på subdomän till defaultstore fungerar felfritt.

defalt store eller store/admin funkar fortfarande inte - helt blank nu då cachen är avstängd.

New member

Posts

Joined
Thu Apr 11, 2013 8:23 pm
Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 44 guests