Post by Grandma » Fri Mar 28, 2014 9:43 pm

Jag har installerat Paysons modul och inväntar deras godkännande av vårt Paysonkonto.
I OC och Payson direct modulen finns en ruta som ska vara ifylld, vad ska jag fylla i här och varför?:
* Order totals to ignore:
Comma separated list with order totals not to send to payson

OC 1.5.6.1

Owner of Herbalator, inhalers with organic essential oils that eases asthma, allergy and migraines.


User avatar
New member

Posts

Joined
Sun Jan 30, 2011 1:23 am
Location - Sweden

Post by Shopson.se » Fri Mar 28, 2014 10:22 pm

Det är delar i beställningen som du kan skicka att skicka till payson om du skulle få problem. Har du exempelvis alla priser inkl moms genom ett tillägg kan du inaktivera sub_total.. Hur som helst, kör du en vanlig opencartinstallation ska det inte vara några problem. Om du får problem brukar det lösa sig genom att använda det exempel som står bredvid fältet.

Senaste butik på OpenCart: htm.se som bl.a säljer kvittorullar, kassarullar och cigarettändare


Active Member

Posts

Joined
Sun Apr 22, 2012 2:33 pm

Post by Grandma » Fri Mar 28, 2014 10:31 pm

Aha. Så det som står där "default", i det här fallet sub total, total, tax, ska jag bara låt står kvar?
Först trodde jag att allt jag hade aktiverat i Order totals skulle skrivas in där. Suck, så mycket att förstå. :)

Owner of Herbalator, inhalers with organic essential oils that eases asthma, allergy and migraines.


User avatar
New member

Posts

Joined
Sun Jan 30, 2011 1:23 am
Location - Sweden

Post by Shopson.se » Sat Mar 29, 2014 12:29 am

Jodå, det kan stå var.

Testa att lägga en provbeställning och se så du kommer till betalfönstret utan felmeddelanden, och att summor är som de ska så är det inga problem :)

Senaste butik på OpenCart: htm.se som bl.a säljer kvittorullar, kassarullar och cigarettändare


Active Member

Posts

Joined
Sun Apr 22, 2012 2:33 pm

Post by Grandma » Sat Mar 29, 2014 10:28 pm

Fick det att fungera till slut, installerade om från en backup och tog bort Vqmod.

Owner of Herbalator, inhalers with organic essential oils that eases asthma, allergy and migraines.


User avatar
New member

Posts

Joined
Sun Jan 30, 2011 1:23 am
Location - Sweden
Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 76 guests