Post by Redzor » Thu Feb 25, 2010 4:55 am

Hallo

Na verschillende webshops te hebben uitgetest ben ik aangekomen bij OpenCart
Mooi stabiel systeempje niet te veel poespas en lekker overzichtelijk.

Nu ik bezig ben met mijn webshop loop ik toch tegen een vervelend puntje aan.

als ik een product heb dan zitten er 4 tabs eronder.

- Omschrijving - Meer afbeeldingen - Beoordelingen - Gerelateerde producten -

Nu is het bij mijn webshop de bedoeling dat ik 1 tab heb voor omschrijving en 1 tab voor de inhoud.
Ik wil kant en klare dozen verkopen zoals verbandtrommels, kinderspeelgoed in ton, klus koffers.

Hiervoor heb ik dus 2 tabs nodig per product.
- 1 voor de omschrijving, deze is al aanwezig en is geschikt daarvoor.
- 1 voor de inhoud, deze kan een kloon worden van de omschrijving maar wel met andere inhoud dit betekend dus ook dat in het backend een extra veld / knop moet komen om de inhoud in te kunnen geven.

Wie weet of hiervoor al een extensie is, of hoe ik dit voor elkaar moet krijgen.

Vriendelijke groeten
Ronald

Newbie

Post by yvalni » Fri Feb 26, 2010 7:42 am

Ola Ronald,
ik heb hier nog niets voor kunnen vinden, helaas is het zo dat een script als dit nooit geheel geschikt kan zijn voor iedere toepassing of product, er zal altijd een gedeelte maatwerk blijven, je kan op dit moment dus niet velden toevoegen en toewijzen aan deze tabs, of zelfs maar tabs uitschakelen in de Back Office van OC 1.4.0

Ik heb zelf laatst voor klanten een verplicht KvK nummer toegevoegd bij de gegevens die ingevoerd moeten worden maar heb daar dus behalve een wijziging in de database (veld toevoegen) ook ongeveer 22 bestanden voor moeten bijwerken, en nu komt er weer een nieuwe versie van OC.....

Misschien in de toekomst?

Alex

New member

Location - Rijswijk Zuid Holland

Post by Redzor » Sat Feb 27, 2010 3:28 am

ola yvalni

Bedankt voor je reactie, jammer dat zulke dingen die het gebruik wel vergemakkelijken in de admin niet te wijzigen zijn.

Het is nu al een poosje verder en heb het nu opgelost door middel alle tabs er uit te gooien.
en gewoon omschrijving en inhoud op 1 pagina te plaatsen. zelf ben ik niet zo van de code's en php etc.
maar langzaam begin ik het te snappen.

ben nu een paar dagen bezig maar kan mij als leek zijnde er best mee redden.
jammer dat er overal buttons worden gebruikt, maar dat valt ook wel weer op te lossen.

deze kan in principe gesloten worden tenzij er een oplossing is.

Newbie