Post by jpcservice » Wed Apr 06, 2011 5:33 pm

Hallo, ik ben al heel lang op zoek om een koppeling te zoeken of te maken zodat ik mijn producten rechtstreeks kan inladen in mijn webshop. Mijn leverancier heeft een XML bestand en die heb ik ingeladen in excel. Uploaden gaat perfect, maar hoe kan ik nu een csv of xml van de leverancier automatisch koppelen zodat ik up to date blijft qua artikelen. Nu moet ik helaas handmatig inladen allemaal, maar is er iemand die hier goed in thuis is en mijn zou willen helpen ermee.

Alvast hartelijke dank

Johan

Newbie

Post by whoeier » Thu Apr 07, 2011 8:42 pm

Beste johan,

Deze vraag zie ik meermaals op het forum voorkomen, er zijn hiervoor een aantal extensies beschikbaar, of deze in jouw geval werken durf ik niet te garanderen.

Kijk even naar de extensies of daar tussen zit wat je zoekt, zoniet, neem contact op met je leverancier of post hier om welke xml feed het gaat, eventueel zijn de extensies er wel maar worden ze niet publiek aangeboden.

groetjes,

whoeier

New member

Location - Netherlands

Post by jpcservice » Mon Apr 11, 2011 8:56 pm

- <Items>
- <Item>
<artikelnummer>* MA * 530185-001L</artikelnummer>
<artikelomschrijving>* MARKETING * Intel F1 Pit Crew Blouse SizeL</artikelomschrijving>
<artikelinformatie />
<modificatiedatum>2011-04-11T13:46:07.340</modificatiedatum>
<artikelgroepsubgroep>Componenten|! OPRUIMING !|AKTIE</artikelgroepsubgroep>
<artikelgroep>Componenten</artikelgroep>
<artikelsubgroep1>! OPRUIMING !</artikelsubgroep1>
<artikelsubgroep2>AKTIE</artikelsubgroep2>
<fabrikant />
<prijsexbtw>0.000</prijsexbtw>
<btwtarief>19.0000</btwtarief>
<staffel1kortingaantallen>0</staffel1kortingaantallen>
<staffel1kortingprijs>0.000</staffel1kortingprijs>
<artikelopvoorraad>ja</artikelopvoorraad>
<plaatjeaanwezig>nee</plaatjeaanwezig>
<plaatjemodificatiedatum>2011-04-11T13:46:07.340</plaatjemodificatiedatum>
<locatieplaatje>http://www.complies.nl/webfiles/webshop_detail/missing.jpg</locatieplaatje>
<introductiedatum>2010-12-06T04:00:05.263</introductiedatum>

Hier heeft u een stukje van mijn leverancier, ik ben ook aan het kijken geweest maar helaas niets gevonden, Ik zoek dus een koppeling naar de website leverancier dat ervor zorgt dat ik elke dag up to date ben betreft artikelen. Het mag ook een koppeling zijn van een CSV bestand.

Ik bedankt je alvast voor je reactie

Newbie

Post by whoeier » Mon Apr 18, 2011 2:54 pm

Ik denk eerlijk gezegd dat je met de exension "XML import PRO" een redelijk end uit de voeten kunt, eventueel kun je de betreffende builder ook vragen om kleine aanpassingen voor je te maken.

Zelf ben ik geen expert in scripten en huur regelmatig de nodige kennis in.. maar de xml lijkt gene moeilijke zaken te hebben die door xml import niet gelezen zou kunnen worden.

Kijk even bij : http://www.opencart.com/index.php?route ... order=DESC

dit is de extensie, stel de maker eerst even de nodige vragen voor je de module koopt bij hem, controleer eerst of de module alles aankan van je feed, geld uitgeven zonder te weten of het werkt, is zonde.

New member

Location - Netherlands