Post by 6ilverfox » Mon Aug 02, 2010 5:55 pm

Ik stel me net de vraag. Zijn er nog mensen die bijhouden welke toevoegingen ze hebben gedaan aan hun shop en wie deze extenties maakte?

Sinds ik op 1.4.8b zit en mijn productie shop aan het voorbereiden ben, houd ik dit allemaal goed bij net zoals ik elk bestand bij hou. Op deze manier heb ik een mooi overzicht hoe en wat :)

Active Member

Post by zrxraver » Fri Aug 06, 2010 5:09 am

Nee ik houd dat niet bij, aangezien ik alles zelf programmeer ;D

Maar het is wel een hele goeie tip van je, en als aanvulling zou ik iedereen aanraden om een backup te maken van alle bestanden en de database alvorerens een mod te installeren, op die manier kan je altijd een stap terug.
Om nog een stapje verder te gaan, installeer mod's eerst op een kopie van de shop, die kan bv op een lokale webserver ( je pc) staan zoals Zend Server CE of Xamp of bij je host online. Als je voor een online kopie gaat, scherm deze dan af met een wachtwoord (htaccess/htpasswd) en zet google analytics uit.

suc6

Active Member

Post by i2Paq » Fri Aug 06, 2010 2:46 pm

Ik hou het wel bij.

Elke wijziging krijgt een eigen versie nummer in de footer van de Admin, een backup van de files voor de wijzigingen, een map met de losse files waarin de nieuwe wizigingen zitten en een backup van de db van voor de wijzigingen.
Ook een folder met daarin de contributies ed. die in die versie zijn aangebracht.

Stel dat er ergens wat fout gaat dan kan ik elke keer een versie terug totdat ik de fout niet meer aantref en weet ik in welke contri(s) de fout zit.

Het is misschien wel wat werk maar heeft mij al een aantal keren gered.

Norman in 't Veldt
Moderator OpenCart Forums

_________________ READ and Search BEFORE POSTING _________________

Our FREE search: Find your answer FAST!.

[How to] BTW + Verzend + betaal setup.

Global Moderator

Location - Winkel - The Netherlands