Post by tomatito » Mon Aug 11, 2014 11:07 pm

Bij de installatie van een extensie (geen VQMOD) dacht ik slim/verstandig te zijn door voor de installatie een backup te maken met DirectAdmin.

Toch een foutje gemaakt met de installatie en geprobeerd dit op te lossen door de backup terug te plaatsen.

Tot mijn verbazing zag ik echter in admin dat de extensie na het terugplaatsen van de backup nog gewoon aanwezig is. Klopt dat?

Active Member

Post by victorj » Tue Aug 12, 2014 2:22 am

als je de backup gewoon over de bestanden hebt heen gezet, ja dan staan de oude bestanden nog in de admin.

Koeltechnische deurrubbers eenvoudig online op maat bestellen.
Alle niet stekplichtige onderdelen zoals scharnieren, sloten, randverwarming en verlichting voor alle typen koelingen en vriezers.
https://koelcel-onderdelen.com

Expert Member

Location - Alkmaar Holland

Post by tomatito » Tue Aug 12, 2014 3:34 am

als je de backup gewoon over de bestanden hebt heen gezet
Wat bedoel je daar precies mee? Ik ben niet echt onderlegd in het database gebeuren.

In DirectAdmin heb je 2 functies:

1. Create backup
2. Restore backup

Na installatie van extension heb ik gekozen voor restore backup. Plaats ik hiermee de backup over de bestanden heen zoals jij dat noemt?

Het is overigens een module: wat doet de funtie verwijderen dan precies? Is de extensie dan wel helemaal weg en kan ik met een schone lei beginnen?

Overigens bedankt voor je antwoord :)

Active Member

Post by victorj » Tue Aug 12, 2014 4:03 am

als je een backup over je bestaande bestanden heenzet, dan blijven de bestanden van de extensie gewoon bestaan.
haal je eerst alle bestanden weg, en zet dan de backup terug, dan is alles als voor de backup.
Het laatste is alleen verstandig als je precies weet wat je doet.

zet je een extensie uit, dan zijn de bestanden wel aanwezig, maar die doen helemaal niets behalve en klein beetje ruimte op je server innemen.

je kunt ook de extensie handmatig verwijderen.
bekijk de extensie, en ga door alle mappen heen en dan zie je waar deze welke bestanden neer moet zetten.
ga naar je server, zoek dezelfde map op en verwijder het bewuste bestand, herhaal totdat je alle bestanden hebt verwijderd.

Koeltechnische deurrubbers eenvoudig online op maat bestellen.
Alle niet stekplichtige onderdelen zoals scharnieren, sloten, randverwarming en verlichting voor alle typen koelingen en vriezers.
https://koelcel-onderdelen.com

Expert Member

Location - Alkmaar Holland

Post by tomatito » Wed Aug 13, 2014 8:30 pm

En een schone installatie doen en dan de database uit de gemaakte backup via PhpMyadmin importeren. Is dat ook een manier om naar de beginsituatie terug te keren?

Active Member

Post by i2Paq » Wed Aug 13, 2014 9:24 pm

tomatito wrote:En een schone installatie doen en dan de database uit de gemaakte backup via PhpMyadmin importeren. Is dat ook een manier om naar de beginsituatie terug te keren?
Nee, tenzij je geen additionele modules gebruikt hebt.

Norman in 't Veldt
Moderator OpenCart Forums

_________________ READ and Search BEFORE POSTING _________________

Our FREE search: Find your answer FAST!.

[How to] BTW + Verzend + betaal setup.

Global Moderator

Location - Winkel - The Netherlands

Post by tomatito » Wed Aug 13, 2014 11:10 pm

Oke, dan doe ik dit maar niet ;) Bedankt voor je reactie :)

Active Member