Leuk dat je hierover begint, ik heb zelf een enkele webwinkel gezien waar dit kan. Ik zal eens navraag doen bij de KvK of dit zo is dat je het moet aanbieden..
Bij een paar zie ik dit:
Aanbetaling met Ideal of PayPal
Het is ook mogelijk een aanbetaling van 50% te doen voor uw bestelling. De overige 50% wordt in rekening gebracht na levering. Bij deze manier van betalen wordt 15 euro administratiekosten in rekening gebracht.
Eigenlijk wel raar, want je mag als winkelier wel een Credit Card betaling weigeren als deze vorm van betalen hoge onevenredige kosten met zich mee brengen.
Voor de module heb ik wel een idee.
Volgens mij kan je dan de rembours optie nemen en de porto- en rembourskosten berekenen bij aflevering, met een waarschuwende tekst.
Zoiets van:
U betaald de helft aan bij bestelling en de andere helft bij aflevering. Let wel, dit heeft voor u als consument extra kosten. U betaald buiten de normale portokosten, ook de kosten van de rembourszending. Deze kosten kunnen oplopen tot 6,50 euro per pakket en daarboven bereken wij U de kosten die door TNT (1%) in rekening worden gebracht over het totale aankoop bedrag.
Nu nog maken, maar dat is een ander verhaal.
Trouwens diezelfde organisatie ziet graag dat alle webwinkles in de toekomst alleen via https adres en betaalgegevens in laat vullen. De kosten zijn niet hoog, maar niet elke provider heeft voor jou een eigen IP adres. Ze zien ook graag alle webwinkeliers aangesloten (verplicht of niet). Graag zelfs, maar dan wel tegen redelijke kosten. Ik ben geen grootgrutter die korting krijgt.