Post by colution » Sat Mar 16, 2013 6:39 am

Beste Opencart forum leden,

Ik heb en vraag aan jullie waar ik wellicht mee geholpen kan worden..

Ik draai 6 webshops die gebruik maken van de Opencart OS versie Versie 1.5.1.3 daarnaast gebruiken alle webshops de template OTP544. Webshops maken gebruik van ideal functie van omnikassa, nederlands taalpakket en verder niks ;-).

Maargoed ik heb dus een probleem dat mijn webshops erg traag draaien, nu heb ik een analyse laten stellen door mijn hosting partij en daar kwam het volgende uit.
Hallo Martijn,

Probleem zit hem toch echt in je query.
Een of meerdere pagina's voeren een dermate beroerde query uit dat MySQL er haast geen raad mee weet.
De querys van je producten krijgen het voor elkaar om MySQL 3 a 4 sec. te laten rekenen - dat is gewoon te gek voor woorden.
Zelfs wanneer je datababse 1 miljoen records heeft zou dat met een oogwenk uitgevoerd moeten worden.

CPU core gaat op dat moment richting de 100%, en zelfs met caching krijg ik dat niet opgelost. Betekend dus dat je toch een deel van je queries moet gaan herschrijven, omdat ze alles behalve efficient/netjes gescript zijn.
De kunst is om efficient te scripten. Een pagina zoals die van jou (met een paar records data) zou gewoon in een paar "ms" verwerkt moeten worden.

Als je dit probleem niet hebt bij andere vergelijkbare webshops, dan bestaat de kans ook heel goed dat er een bug in de code/data zit (bij gebruikt van bepaalde karakters bijvoorbeeld)
Een andere VPS node gaat dit niet probleem niet verhelpen. Je hebt nu bijna een hele quad core node met snelle disk array voor je jezelf..... (een iets snellere node zelfs als waar je andere VPSen op draaien ;-)).
Wil je deze pagina nog enigszins een beetje snel krijgen, dan zul je voor die ene page view naar een giga dure octa core server moeten..... iets wat je denk ik niet wilt ;-)

Ik wil je graag helpen, maar dit staat los van de VPS node of de configuratie van de Apache/MySQL services. Puur een code probleempje.
Dat wordt dit weekend dus knutselen aan de code! ;-)
Ik script niets extra's aan opencart en zou moeten verwachten dat hij nog steeds goed zal draaien door het verhuizen van deze betreffende webshops.

Hebben jullie toevallig nog meer informatie nodig ? Dan geef ik deze graag, dit probleem moet echt verholpen worden.

Alvast bedankt !

New member

Posts

Joined
Mon Feb 04, 2013 12:42 am

Post by k2tec » Sat Mar 16, 2013 5:02 pm

link betreffende webshop

User avatar
Active Member

Posts

Joined
Mon Apr 12, 2010 8:06 pm

Post by victorj » Sat Mar 16, 2013 6:29 pm

Het is bekend dat OC een behoorlijke aanslag op de databse doet.

volgens mij heeft jouw versie het nog niet, maar het uitschakelen van de categorie count geeft al een hele verbetering.
Hiervoor zijn diverse extensies te vinden die dit oplossen.

een andere optie is upgraden naar 1.5.4.1 waar dit in de admin is ingbouwd.

Verder zijn er ook extensies die door caching een veel betere performance van je site geven.

een gratis cache programma kun je hier vinden:
http://www.opencart.com/index.php?route ... search=fpc

vraagt even wat programeer werk maar het geeft een goede verbetering.

Koeltechnische deurrubbers eenvoudig online op maat bestellen.
Alle niet stekplichtige onderdelen zoals scharnieren, sloten, randverwarming en verlichting voor alle typen koelingen en vriezers.
https://koelcel-onderdelen.com


User avatar
Expert Member

Posts

Joined
Sat Jun 25, 2011 4:09 am
Location - Alkmaar Holland

Post by i2Paq » Sat Mar 16, 2013 7:32 pm

Het weghalen van de zoekfunctie op de Home heeft ook positieve effecten met jouw versie dacht ik.

Maar een linkje naar je winkels om zelf te kijken is wel noodzakelijk.

Naast de gelijkende versie van OpenCart is de andere gelijke factor je template, vlak de invloed van een brakke template niet uit.

Norman in 't Veldt
Moderator OpenCart Forums

_________________ READ and Search BEFORE POSTING _________________

Our FREE search: Find your answer FAST!.

[How to] BTW + Verzend + betaal setup.


User avatar
Global Moderator

Posts

Joined
Mon Nov 09, 2009 7:00 pm
Location - Winkel - The Netherlands

Post by colution » Sun Mar 17, 2013 2:01 am

Hierbij de linkjes,

www.mannesmanngereedschap.nl
www.amtoolshop.nl en
www.amfootwear.nl

Betreft deze 3 webshops heb ik het meest last van lange laad tijden !

New member

Posts

Joined
Mon Feb 04, 2013 12:42 am

Post by daik01 » Sun Mar 17, 2013 3:16 am

Paar korte tips,

-wijzig de png plaatjes in gecomprimeerde jpg's. deze laden absoluut sneller
-Ga geen ingewikkelde banner modules gebruiken om een plaatje op je site te krijgen, dat moet gewoon met img tags gebeuren. Ik denk dat ik daar maar eens een extensie voor ga schrijven, want dit is verspilling van resources

TOP 5 Opencart Extensions:
1:Opencart Reservations
2:Stock Report, import/export stock levels with Excel
3:3D Carousel
4:Product Price Changer by Category
5:Set price Inclusive Taxes
DEMO SHOP


Active Member

Posts

Joined
Sun Oct 21, 2012 3:18 am


Post by k2tec » Sun Mar 17, 2013 5:44 am

De http://www.amfootwear.nl/ doet er ruim 7 sec over voor hij de url gevonden heeft.
www.amtoolshop.nl 4 sec.
en www.mannesmanngereedschap.nl 0.4 sec compleet binnen 1 sec. dus deze is okay.

Zou eens goed kijken naar je htaccess.
Gebruik je redirect naar www. en je site is zonder www in je config.files en in je setting van je shop

User avatar
Active Member

Posts

Joined
Mon Apr 12, 2010 8:06 pm

Post by colution » Tue Mar 19, 2013 6:10 pm

Mannesmann staat nog op mijn oude vps, daar draait ook nog een oude versie van PHP, versie 4.3.1, ik geloof iets in die trend.

Ik ga eens even aan de slag met deze tips, in ieder geval alvast bedankt. Mocht het wel of niet gelukt zijn laat ik het nog even weten !!

Groeten,
Martijn

New member

Posts

Joined
Mon Feb 04, 2013 12:42 am

Post by k2tec » Wed Mar 20, 2013 3:46 pm

Zit er nog verschil in control panel.
Anders ligt het meer aan de node dan aan de php versie.
Hebben de vpsen het zelfde geheugen.
Wat geeft je vps aan hoeveel geheugen en cpu dat er gebruikt wordt.
Staat deze konstant op zijn top dat moet je je vps vergroten.

User avatar
Active Member

Posts

Joined
Mon Apr 12, 2010 8:06 pm

Post by colution » Thu Mar 21, 2013 6:31 am

Wat betreft het laatste zit dat allemaal wel goed qua resources..

Bijde VPS'en hebben hetzelfde alleen versies qua php en phpmyadmin. Wat betreft cache kan ik niks aan veranderen.. Dat werkt helaas niet !!

New member

Posts

Joined
Mon Feb 04, 2013 12:42 am

Post by colution » Thu Mar 21, 2013 10:39 pm

En eventueel mogelijk om opencart een upgrade te geven naar 1.5.5.1 want draai nu 1.5.3.1, en template OTP544 heeft ook nog een oude versie..

Wellicht is er een mogelijkheid om OTP544 nog ergens te kunnen kopen ? Want kan hem nergens weer vinden, jullie toevallig nog enig idee ?

Alvast bedankt !

New member

Posts

Joined
Mon Feb 04, 2013 12:42 am

Post by colution » Fri Mar 29, 2013 4:15 am

Toevallig nog iemand die mij hulp kan bieden ?

New member

Posts

Joined
Mon Feb 04, 2013 12:42 am

Post by colution » Thu Apr 18, 2013 4:05 am

Mensen, ik heb even een update:

Heb nu OC 1.5.5.1 geinstalleerd, maar aan de oude database gekoppeld, en wederom nog steeds traag als het maar kan ! Echter hoeft hij nu niet de fotos te laden. Maar alsnog traag als dikke p**p XD..

http://www.amtoolshop.nl/testomgeving/public/

Zijn er misschien nog oplossingen ?

New member

Posts

Joined
Mon Feb 04, 2013 12:42 am

Post by i2Paq » Thu Apr 18, 2013 12:44 pm

Ik zou toch echt eens gaan kijken naar een andere hostingparty.

Prima dat ze roepen dat het in OC zit, maar jij bent (bijna) de enige die last heeft van traagheid.

Norman in 't Veldt
Moderator OpenCart Forums

_________________ READ and Search BEFORE POSTING _________________

Our FREE search: Find your answer FAST!.

[How to] BTW + Verzend + betaal setup.


User avatar
Global Moderator

Posts

Joined
Mon Nov 09, 2009 7:00 pm
Location - Winkel - The Netherlands

Post by colution » Thu Apr 18, 2013 7:07 pm

Beste,

Ik ben de hosting partij, en daarbij de shop die draaide eerder op een soortgelijke vps en daar draaide het wel goed op zoals het hoorde. Snelle tijd dat de shop werd geladen.

New member

Posts

Joined
Mon Feb 04, 2013 12:42 am

Post by zrxraver » Thu Apr 18, 2013 7:53 pm

Je kan van een standaard Opencart shop niet! verwachten dat deze geoptimaliseerd is voor 1000-en categorien en 100.000-en producten. Shops van die orde hebben een eigen server nodig die afgestemd is hierop.

Je kan ook niet van een hoster verlangen dat hij een shared server optimaliseerd tbv een klant, server staan meestal universeel ingesteld.

Ik vind deze aanpak dan ook een beetje zinloos en ik mis van zowel Colution als de Hoster informatie om het "probleem" te tackelen.

De enige zinnige aanpak is het probleem analyseren op een zend server omgeving en de profiler.
Dan ga je zien welke functies (of queries) er hoe vaak aangeroepen worden en hoelang dat duurt.

Daarna kan je de specifieke bottleneck gaan debuggen om te kijken waarom die lang duurt.
Wellicht ergens een cache'je erbij bouwen, of een index op een query erbij enz.

Succes.

Active Member

Posts

Joined
Fri Oct 30, 2009 5:36 am

Post by colution » Thu May 09, 2013 6:57 am

Mensen uiteindelijk is het dan gelukt.. Mijn tijden zijn naar beneden gebracht.

Wat mij echt heeft geholpen is dit:
http://www.opencart.com/index.php?route ... n_id=11781

Wil jullie graag bedanken voor het mee denken. (Je hoeft niet altijd naar een grote/duurdere server te gaan op het probleem op te lossen). Het heeft mij uiteindelijk weken gekost om het probleem op te zoeken en het te vinden.

New member

Posts

Joined
Mon Feb 04, 2013 12:42 am

Post by i2Paq » Fri May 10, 2013 6:27 am

colution wrote:Mensen uiteindelijk is het dan gelukt.. Mijn tijden zijn naar beneden gebracht.

Wat mij echt heeft geholpen is dit:
http://www.opencart.com/index.php?route ... n_id=11781

Wil jullie graag bedanken voor het mee denken. (Je hoeft niet altijd naar een grote/duurdere server te gaan op het probleem op te lossen). Het heeft mij uiteindelijk weken gekost om het probleem op te zoeken en het te vinden.
Vaag. Deze extensie is net gereleased, geen comments en geen votes en jij gebruikt hem.....

Norman in 't Veldt
Moderator OpenCart Forums

_________________ READ and Search BEFORE POSTING _________________

Our FREE search: Find your answer FAST!.

[How to] BTW + Verzend + betaal setup.


User avatar
Global Moderator

Posts

Joined
Mon Nov 09, 2009 7:00 pm
Location - Winkel - The Netherlands

Post by colution » Fri May 10, 2013 6:47 am

Dat is helemaal correct, ik heb met zoveel dingen zitten pielen dat ik er niet uit kwam dat ik besloot zelf een extensie/fix te gaan schrijven. Webshops amfootwear.nl en amtoolshop.nl werken nu zoals ze horen te werken.

Daarbij dacht ik bij mij eigen, dat bied ik ook aan op opencart.

New member

Posts

Joined
Mon Feb 04, 2013 12:42 am

Post by jaapdeknaap » Sat Mar 22, 2014 11:32 pm

Ik heb mijn website nu draaien, alle snelheid tips proberen door te voeren, van aangepaste htacces files van andere kleine tweaks zoals bekend op het fora.
Maar mijn site blijft zo traag als dikke ****

Ik heb mijn config files nagekeken, of die misschien niet overeenkomt, ook prima.
Nu schommelt de laadtijd wel, mijn hosting partij (vdx) al op aangesproken of zij iets weten. Maar die helpen mij ook niet verder dan te zeggen dat aan opencart ligt.
Zit op een shared server, dus snap dat ik niet de snelste laadtijden heb, maar 10+ is wel van de zotte.

Mijn versie opencart is 1.5.5.1
Theme: Sellya

www.penverkoop.nl

Zit met mijn handen in het haar.. of toch overstappen naar andere partij?

De businness schoenen specialst
http://www.brogues.nl


Active Member

Posts

Joined
Mon Aug 05, 2013 6:52 am

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 56 guests