Post by djbosanac » Sun Sep 16, 2012 7:56 pm

Hallo,

ik wil weten of er een oplossing is voor oc.
Dat ik gemakkelijk losse bestellingen (orders) kan maken, omdat sommige van de mensen kunnen geen gebruik maken van de winkel: in plaats sturen ze e-mail naar me.
En kan ze dan verder helpen, dus zou graag als het mogelijk is in OC, om apart bestellingsformulieren te maken.

is dat mogelijk in oc, of ik moet google te gebruiken voor externe oplossingsrichtingen.

....Only God Can Judge Me....

Active Member

Location - Saarland, Germany

Post by Michel » Sun Sep 16, 2012 9:01 pm

Zou niet weten waarom ze de winkel niet kunnen gebruiken, ik krijg zelfs bestellingen binnen vanaf verschillende merken en types mobiele telefoons...

In de admin kant kan je zelf simpel een account en bestelling voor een klant aanmaken. Als je een email wil kopieren zodat het direct een kant en klare bestelling wordt in de shop, nee dat gaat niet lukken.

Vriendelijke groet,

Michel

New member

Location - Utrecht, The Netherlands

Post by djbosanac » Sun Sep 16, 2012 9:08 pm

weshop4yaa.nl

sommige klanten kunnen dus blijkbaar niet bestellen, of ze vinden het te moeilijk?
Geen idee, dus ik dacht wanneer ze via e-mail dus een bericht naar mij sturen, om zo te bestellen, een PDF of wat dan ook een soort order mee te sturen.

....Only God Can Judge Me....

Active Member

Location - Saarland, Germany

Post by Michel » Mon Sep 17, 2012 6:54 am

Er zijn idd steeds meer mensen te lui voor een aantal dingen in het leven... Het simpelweg lezen van een gebruiksaanwijzing of het bestellen van een artikel in een webshop zijn daar 2 trends van. Ipv een gebruiksaanwijzing lezen stellen mensen simpele vragen op een forum of website als goeie vraag, en als ze iets willen kopen mailen ze ipv webshoppen...

Prima ontwikkeling vind ik zelf, personen die buiten de webshop om bestellen krijgen een kort mailtje met een prijsopgave waarin 20% handling fee bovenop de totaalprijs van de shopartikelen is gerekend. Dit aangezien de bestelling en bijvoorbeeld de factuur dan door een persoon gemaakt moet worden ipv dat de automatisering dat doet. Die persoon moet natuurlijk ergens van betaald worden, webshop prijzen betekend webshop condities (!) zoals zelf bestellen en vooraf betalen. Vaste klanten is in sommige gevallen een ander verhaal, maar dat komt niet vaak voor, veel van de vaste klanten bestellen inmiddels via de shop ipv mail of telefonisch aangezien het gewoon geodkoper is!

Je wil niet weten hoeveel % van die mailorders dan ineens alsnog via de shop binnenkomt! :-)

Vriendelijke groet,

Michel

New member

Location - Utrecht, The Netherlands