Post by sanshay » Fri Dec 23, 2016 4:18 am

Ik zit even in de knoei.
Een nieuwe install gedaan op een root met 2.3 versie.
Bedoeling is dat ik dus verschillende frontstores wil bijmaken.
Een met Laptop onderdelen, 1 met desktop onderdelen, 1 met Gsm onderdelen, 1 Tablet onderdelen en nog andere...
Echter vind je weinig over hoe en wat te doen met DirectAdmin.
Dus wat aan het spelen geweest, met subdomein, en store toevoeging.
Voorbeeld: locco-pcparts.be is root en desktop zou moeten worden een subdomein : desktop.locco-pcparts.be
Dit voor alle andere zoals GSM en Tablet.

Ik wil dit doen, omwille massa product import tool en cvs van leveranciers en aangezien er verschillende producten zijn die in laptop en desktop weergegeven zouden moeten worden, wordt deze maar op 1 cat geplaatst.
Voorbeeld: SSD kan in laptop maar ook in desktop, bestaande product staat al in laptop en zal deze dus overslaan in desktop.
Echter kan ik ook deze in desktop plaatsten, en de huidige negeren en gaat hij deze 2 maal in de database opslaan, wat niet de bedoeling is.
Daarom het idee voor een multistore maar wil niet lukken.

Een andere server nemen met cpanel is ook mogelijk maar is dan weer extra kosten.

Graag iemand een oplossing hiervoor

Active Member

Post by victorj » Sun Dec 25, 2016 4:20 am

Het opzetten van multistore is niet afhankelijk van directadmin of cpanel, maar hoe je de subdomeinen aanmaakt.

normaliter staat het hoofd domein in de map public_html (cpanel) direct admin wat complexer, afhanelijk van hoe de server geconfigureerd is vaak domains/domeinnaam.nl/public_html

Maak je nu een subdomein aan, dan wordt er in de map waar de winkel staat een map aangemaakt met het subdomein.
In cpanel kun je tijdens het aanmaken van een subdomein aangeven dat deze moet verwijzen naar de public_html.
In direct admin, kun je vaak gewoon de ma van het subdomein weg halen, aangezien in dns het subdomein verwijst naar het ip adres.

Houd er wel rekening mee dat bij een multishop, je alleen per winkel kunt afrekenen, en per winkel een account moet aanmaken dus niet tegelijk in alle winkels kunt shoppen en tegelijk afrekenen.
Ook het aanmaken van de hoofdwinkel moet je dus de categorie links verwijzen naar de subdomeinen.

Als je het op direct admin niet voor elkaar krijgt, kan overstappen naar een goede hoster met cpanel lonen, ook omdat cpanel tegenwoordig lets encrypt ssl ondersteund, waardoor je heel veel bespaart op ssl certificaten, zeker als je multishop gaat draaien en hiermee alle shops onder ssl kunt hebben zonder extra kosten.

Op dit moment ben ik een multishop met deze eigenschappen aan het ontwikkelen, zodat je in alle winkels kunt shoppen en op direct alles afrekenen.

Koeltechnische deurrubbers eenvoudig online op maat bestellen.
Alle niet stekplichtige onderdelen zoals scharnieren, sloten, randverwarming en verlichting voor alle typen koelingen en vriezers.
https://koelcel-onderdelen.com

Koeltechnische deurrubbers eenvoudig online op maat bestellen.
Eigen productie en snelle levering.
https://123-deurrubbers.com

Expert Member

Location - Alkmaar Holland