Post by Adelisa » Mon Dec 19, 2016 8:32 pm

Hallo allemaal,

ben een maand of 3 overgestapt van oscommerce naar opencart 2.2.0.0 , en ik heb het volgende probleem waar ik geen raad mee weet.

Alle orders en klanten zijn overgezet , echter was is oscommerce geen veld voor provincie/regio en in opencart dus wel , de klanten die overgezet zijn hebben dus geen waarde bij provincie/regio met als gevolg dat als ze een bestelling plaatsen geen btw in rekening gebracht wordt.

Dus dan moet ik iedereen een bericht sturen achteraf over de btw. Is er een makkelijke oplossing om alle klanten bijvoorbeeld een provincie ingevuld te krijgen of om een btw tarief te maken voor klanten zonder ingevulde provincie of iets anders? alvast bedankt voor de moeite!

New member

Posts

Joined
Wed Jan 11, 2012 6:40 am

Post by Tomit » Tue Dec 20, 2016 4:48 am

Misschien niet de mooiste oplossing, maar wel een snelle oplossing.

Ik zou een nieuwe 'Provincie' aanmaken (Settings -> Localization -> Zones) genaamd, 'Selecteer Provincie' met een code van bijv 'SP' en land Nederland, dan vervolgens bij alle klantadressen deze provincie kiezen als huidige provincie.

Dan wordt in ieder geval de juiste BTW berekend, en zullen ze bij bestellen de juiste provincie kiezen (of niet, maar provincie is niet direct noodzakelijk in Nederland)

Image


New member

Posts

Joined
Sat Sep 14, 2013 9:54 pm
Location - Netherlands

Post by Adelisa » Tue Dec 20, 2016 5:03 pm

Maar hoe kan ik alle klantgegevens in een keer aanpassen? omdat het een aantal duizenden klanten zijn, en om allemaal een voor een te doen is veel werk?

New member

Posts

Joined
Wed Jan 11, 2012 6:40 am

Post by Tomit » Tue Dec 20, 2016 6:49 pm

Adelisa wrote:Maar hoe kan ik alle klantgegevens in een keer aanpassen? omdat het een aantal duizenden klanten zijn, en om allemaal een voor een te doen is veel werk?
Nee, één voor één is gekkenwerk ;D
Door een query op de database uit te voeren kan je ze allemaal aan de niewe 'provincie' hangen.

Ik ben momenteel onderweg ik zal als ik tijd heb vanmiddag een voorbeeldje en wat uitgebreidere uitleg schrijven.

Image


New member

Posts

Joined
Sat Sep 14, 2013 9:54 pm
Location - Netherlands

Post by Tomit » Tue Dec 20, 2016 11:49 pm

Als je de zone hebt aangemaakt kan je in de backend zien welk ID deze gekregen heeft:

Image

In mijn geval is het zone_id 4236, dus als ik alle adressen in m'n opencart database onder deze zone wil hangen, zou ik deze query uitvoeren:

Code: Select all

update oc_address set zone_id = 4236

Mochten er adressen zijn waar wel een juiste zone_id in staat kan je beter alleen de gene updaten die nu als waarde 0 hebben:

Code: Select all

update oc_address set zone_id = 4236 where zone_id = 0
of als de zone_id null is:

Code: Select all

update oc_address set zone_id = 4236 where zone_id IS NULL
Groeten,

Thomas.

Image


New member

Posts

Joined
Sat Sep 14, 2013 9:54 pm
Location - Netherlands

Post by Adelisa » Mon Dec 26, 2016 4:55 pm

Thomas , dankje wel! het heeft gewerkt!

New member

Posts

Joined
Wed Jan 11, 2012 6:40 am

Post by Tomit » Mon Dec 26, 2016 11:45 pm

Adelisa wrote:Thomas , dankje wel! het heeft gewerkt!
Mooi zo :)

Image


New member

Posts

Joined
Sat Sep 14, 2013 9:54 pm
Location - Netherlands
Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 39 guests