Post by robisrob » Sun Jul 04, 2010 5:41 pm

Heeft iemand van jullie ervaring met arvixe hosting in België of Nederland?
De voorwaarden zijn heel goed, maar nadeel is dat de servers in Amerika staan,
en nagenoeg al onze bezoekers uit België en Nederland komen.
Dus vooral over de snelheid maak ik me zorgen.

New member

Post by i2Paq » Sun Jul 04, 2010 6:06 pm

robisrob wrote:Heeft iemand van jullie ervaring met arvixe hosting in België of Nederland?
De voorwaarden zijn heel goed, maar nadeel is dat de servers in Amerika staan,
Wat is daar voor nadeel aan?
Hooguit dat bij problemen je last hebt van het tijdsverschil.
en nagenoeg al onze bezoekers uit België en Nederland komen.
Dus vooral over de snelheid maak ik me zorgen.
Omdat de afstand nogal groot is ;) :D

Ze zitten (denk ik) aan de zg. backbone, snelheid zal heus goed zijn.
Vraag het ze anders gewoon.

Norman in 't Veldt
Moderator OpenCart Forums

_________________ READ and Search BEFORE POSTING _________________

Our FREE search: Find your answer FAST!.

[How to] BTW + Verzend + betaal setup.

Global Moderator

Location - Winkel - The Netherlands

Post by 6ilverfox » Fri Jul 09, 2010 4:37 pm

1 Tip voor een E-commerce site is het van het grootste belang dat de latency(vertraging) zo laag mogelijk.

Wat je het best afweegt is van waar de meeste bezoekers komen Nederland of België vervolgens een server te zoeken die in het land staat waar je meeste bezoekers van komen. Vervolgens moet die server in een betrouwbaar datacenter staant met snelle verbindingen een peering overeenkomsten met zowel Telenet & Belgacom klanten en een snelle feed naar het BNIX. Zo zullen je nederlandse klanten & belgische klanten de beste shopervaring hebben en de laagste verbindingstijden. Waardoor je zeker bent dat je klanten niet wegbrowsen omdat de het laden te traag gaat.

Active Member

Post by robisrob » Sun Jul 11, 2010 6:30 pm

Het probleem bij hosting in België (want daar komen de meeste bezoekers van - 70 procent ongeveer),
is dat er (bijna) geen zijn die ongelimiteerde diskspace aanbieden.

En als je een vier, vijf afbeeldingen per product bijhoudt, kan de benodigde diskspace al snel oplopen.
Zeker omdat wij liever niet alle afbeeldingen verwijderen van de producten die verkocht zijn en die we ook niet meer zullen verkopen. Dit is namelijk veel werk en bovendien kan het interessant zijn als een klant binnen een jaar vraagt ik wil een vergelijkbaar product kopen, om te kunnen zien hoe dat product er ook weer uitzag.

New member

Post by 6ilverfox » Sun Jul 25, 2010 12:35 am

robisrob wrote:Het probleem bij hosting in België (want daar komen de meeste bezoekers van - 70 procent ongeveer),

En als je een vier, vijf afbeeldingen per product bijhoudt, kan de benodigde diskspace al snel oplopen.
Zeker omdat wij liever niet alle afbeeldingen verwijderen van de producten die verkocht zijn en die we ook niet meer zullen verkopen. Dit is namelijk veel werk en bovendien kan het interessant zijn als een klant binnen een jaar vraagt ik wil een vergelijkbaar product kopen, om te kunnen zien hoe dat product er ook weer uitzag.
Ongelimiteerd bestaat gewoon niet. Ik heb geen idee hoeveel afbeeldingen je hebt en hoe groot deze zijn. Maar elke goede hoster kan je schaalbaarheid aanbieden naarmate je meer nodig hebt kan je meer afhuren. Aan alles hangt natuurlijk een kostenplaatje.

Active Member

Post by Gerrit » Fri Aug 20, 2010 2:19 am

6ilverfox wrote:
robisrob wrote:Het probleem bij hosting in België (want daar komen de meeste bezoekers van - 70 procent ongeveer),

Ongelimiteerd bestaat gewoon niet. Ik heb geen idee hoeveel afbeeldingen je hebt en hoe groot deze zijn. Maar elke goede hoster kan je schaalbaarheid aanbieden naarmate je meer nodig hebt kan je meer afhuren. Aan alles hangt natuurlijk een kostenplaatje.
Er is een provider in NL die je op een windows server of linux server, wat jij wilt, 2 of 4 gig ruimte biedt voor ongeveer 40,00 per jaar inclusief je domeinnaam. Ik noem geen naam, maar ze zitten in Groningen. FF gglen ;)

For modelcars cars see my OC 3.0.2.0 shop: http://www.gbcars.nl/
For Wooden Toys see my 2.3.0.2 shop: https://www.dehoutentreinenwinkel.nl/

Active Member

Post by i2Paq » Fri Aug 20, 2010 4:12 am

Waarom geen namen noemen, een goede hoster verdient reclame ;)

Ik zit bij VDX.

Norman in 't Veldt

Global Moderator

Post by robisrob » Thu Nov 25, 2010 5:00 am

Ik heb een paar maanden hosting bij arvixe geprobeerd.

Positief:
  • Goedkoop
    Ongelimiteerde opslagruimte
    Heel uitgebreid configuratiescherm. Je kon heel veel zaken zelf instellen en je had ongelofelijk veel keuzemogelijkheden.
    Zo kan je voor webmail kiezen uit drie verschillende pakketten, had je keuze tussen postgresql en mysql, kan je onbeperkt databases aanmaken, etc
    Script voorhanden om vanalles automatisch te laten installeren, waaronder opencart
    Goede en eerlijke support
Negatief:
Registreerd geen .be domeinnamen
Alles in het engels uiteraard
Ik weet niet of het aan hun servers lag of dat de afstand te groot was, maar de site ging ongelofelijk traag.
Dat is ook de reden dat ik terug ben overgeschakeld naar een Belgische hosting en het verschil in snelheid is toch wel zeer groot.

Conclusie:
Niet echt geschikt voor Belgie (en Nederland) aangezien snelheid toch wel belangrijk is voor een webwinkel.

New member

Post by MS Coenraads » Mon Jan 03, 2011 3:24 am

Toch even reageren...

Er zijn toch heel veel sites waarvan je mag veronderstellen dat de server in een ander werelddeel staat. Ik was net nog op: http://www.dealextreme.com. Volgens mij zitten die in Singapore of ergens in China. Ik ga er voor het gemak vanuit dat hun server daar ook wel ergens zal staan. Nooit vertraging hoor. Hoe kan dat dan?

Groeten Tomatito.

New member

Post by funt » Wed Aug 03, 2011 3:36 am

@ Norman,

zit jij nog steeds bij VDX? Kun je bij hun wel domeinen instellen zo dat je multistore kunt gebruiken?

gr John

New member

Post by i2Paq » Wed Aug 03, 2011 5:37 am

funt wrote:@ Norman,

zit jij nog steeds bij VDX? Kun je bij hun wel domeinen instellen zo dat je multistore kunt gebruiken?

gr John
Ja, maar ik heb een eigen VPS.

Maar weet zeker dat met overleg veel kan, desnoods praat ik met hen mocht het te technisch voor je zijn.

Norman in 't Veldt

Global Moderator

Post by BMWMaX » Thu Aug 04, 2011 7:54 pm

Bij Helder Hosting in Amsterdam heb je ook best veel voor een schappelijk prijs. Ze bedienen ook de belgische markt.

Active Member

Location - Grootebroek

Post by fsit » Wed Aug 24, 2011 5:53 am

Als we dan toch reclame aan het maken zijn, ik zit al weer meer dan een jaar naar volle tevredenheid bij Skyberate. Goede service, betrouwbaar en kennis van zaken.

Inmiddels heb ik ervaring met meer dan 15 hosting bedrijven en ik kies nooit meer voor een hoster in een andere tijdszone of buiten de BeNeLux. Ten eerste is de communicatie vaak lastig/traag en zoals eerder genoemd is de hoge latency een probleem.

New member

Post by John7 » Mon Aug 12, 2013 2:01 am

fsit wrote:Als we dan toch reclame aan het maken zijn, ik zit al weer meer dan een jaar naar volle tevredenheid bij Skyberate. Goede service, betrouwbaar en kennis van zaken.
Image Inmiddels heb ik ervaring met meer dan 15 hosting bedrijven en ik kies nooit meer voor een hoster in een andere tijdszone of buiten de BeNeLux. Ten eerste is de communicatie vaak lastig/traag en zoals eerder genoemd is de hoge latency een probleem.
dank

Image

Newbie