Na veel gezocht en geprobeerd te hebben moet ik toch mijn meerdere erkennen in MultiStore van OC.
Wat ik wil is een extern gehost domein als multistore op mijn hoofdomein.
Maw: Als ik browse naar www.test.nl dan moet test.webshop.nl worden aangesproken en www.test.nl weer blijven geven waarbij test.nl een domein is wat ergens anders is ondergebracht.
Situatie:
1x hoofddomein 'www.webshop.nl' -> mijn basis winkel.
1x subdomein aangemaakt 'test.webshop.nl' -> hier OC install files opgezet voor de 2e store.
1x domainpointer aangemaakt 'test.webshop.nl' en alias aangevinkt.
Nou heb ik dus mijn 2e domein op een andere hoster met dus andere DNS instellingen.
-Welke DNS instellingen zet ik in DirectAdmin bij de domainpointer?
-Welke DNS instellingen zet ik bij het 2e domein bij die hoster eigenlijk?
Super bedankt alvast.
Even verder gedacht:
Is het niet veel handiger om het volgende te doen:
1. Op www.test.nl (van 2e hoster) een pointer zetten naar test.webshop.nl (van 1e hoster) met URL cloaking zodat www.test.nl in de adresbalk blijft?
...of is dat slecht voor de SEO etc?
Is het niet veel handiger om het volgende te doen:
1. Op www.test.nl (van 2e hoster) een pointer zetten naar test.webshop.nl (van 1e hoster) met URL cloaking zodat www.test.nl in de adresbalk blijft?
...of is dat slecht voor de SEO etc?
Je 2e domeinnaam moet als alias van de hoofddomein in DirectAdmin staan. Op die manier weet DirectAdmin dat die domeinnaam naar dezelfde public_html/ map moet. Je kunt een alias vrij specifiek aanmaken, dus eventueel inclusief subdomein: shop.domein2.nl als alias van domein1.nl
Vervolgens moet je de A-records van 2e domeinnaam verwijzen naar het IP adres van de server van de 1e domeinnaam.
Als dit niet werkt kun je eventueel iets gedetailleerder beschrijven om welke domeinnamen het gaat, eventueel in een PM als dit niet op het forum mag. Op afstand kan ik al het één en ander testen.
Vervolgens moet je de A-records van 2e domeinnaam verwijzen naar het IP adres van de server van de 1e domeinnaam.
Als dit niet werkt kun je eventueel iets gedetailleerder beschrijven om welke domeinnamen het gaat, eventueel in een PM als dit niet op het forum mag. Op afstand kan ik al het één en ander testen.
Wouter Gelderblom
MKB Open Cart - Professioneel full service Open Cart beheer