Post by marjolein » Sat Apr 07, 2018 5:02 pm

Hoe kan ik in opencart 2.1 een intracommunautaire levering België aanmaken. De website heeft btw op producten. Voor de buitenlandse orders moet ik hun btw nr hebben en dan hoeven zij geen btw te betalen in het winkelwagentje.

Newbie

Posts

Joined
Sat Apr 07, 2018 4:05 pm

Post by victorj » Sun Apr 08, 2018 5:14 am

het kan.
er zijn wat haken en ogen.
om een klant btw vrij te beleveren, moet je verplicht het btw nummer controleren, dit om te voorkomen dat iedereen btw vrij kan kopen.

ik doe het als volgt.
klanten die btw vrij beleverd willen worden, moeten eerst een account aanmaken, hierna controleer ik btw nummer enz en dan plaats ik ze in de klantengroep intra cumunautaire leveringen.
aan deze klantengroep is btw tarief 0% gekoppeld.
na goedkeuring stuur ik ze een mail dat het account actief is en er besteld kan worden.

uiteraard gaat dit regelmatig mis, want lezen is en blijft een kunst, en dan wil men achteraf de btw terug hebben.
Ik heb dit duidelijk op de website uitgelegd, an bij het accoord gaan met de algemene voorwaarden wordt hier ook op gewezen, dus per geval bekijk ik wat ik doe, komen ze na 4 maanden dan is het jammer maar helaas.

Koeltechnische deurrubbers eenvoudig online op maat bestellen.
Alle niet stekplichtige onderdelen zoals scharnieren, sloten, randverwarming en verlichting voor alle typen koelingen en vriezers.
https://koelcel-onderdelen.com


User avatar
Expert Member

Posts

Joined
Sat Jun 25, 2011 4:09 am
Location - Alkmaar Holland

Post by marjolein » Tue Apr 10, 2018 5:00 pm

Dank je. Ga het ook zo doen.

Newbie

Posts

Joined
Sat Apr 07, 2018 4:05 pm
Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 30 guests