Post by SVN » Sun Aug 06, 2017 5:12 pm

Dag allemaal,

is er ondertussen al een eenvoudige manier om mijn oude 1.4.9.6 versie te upgraden naar 3 ?
Ik ben al enkele jaren de upgrade naar 2 aan het uitstellen omdat veel van mijn extensies niet meer zouden werken, maar het word nu toch wel eens tijd om up-to-date te worden :-)

Bedankt !

User avatar
SVN
Active Member

Posts

Joined
Mon Jan 03, 2011 11:59 pm

Post by Continuous » Mon Aug 07, 2017 4:24 am

Wanneer je wilt updaten kan je dit het beste in kleine stappen doen. Dus de grotere tussenliggende releases ook installeren, alvorens je naar v3.x gaat. Wel hebben er zowel van v1.x naar v2.x en van v2.x naar v3.x ingrijpende wijzigingen plaatsgevonden. Extensies zijn vrijwel zeker niet meer te gebruiken in v3.x.

Het meest verstandig is om de installatie onder een kopie van de webshop (ook kopie database) uit te voeren. Wel moet je rekening houden met bugs in nieuwe releases. De afgelopen weken komen er vaak nieuwe versies uit om deze op te lossen.

Discover our first class OpenCart extensions.
Request price / Quote | Negotiated Rates UPS | Modal popup | Full width slider | Free Quote Shipping Method


User avatar
Newbie

Posts

Joined
Tue Jun 28, 2016 3:02 pm

Post by victorj » Mon Aug 07, 2017 6:19 am

als je wilt upgraden, zou ik nu even niet verder als 2.3.0.2 gaan.
Eerst even een test shop opzetten om te kijken of je al je extensies die je nodig hebt ook voor die versie kunt krijgen.

Zo ja dan kun je met een kopie van je webshop redelijk eenvoudig je site updaten met behoud van producten categorieen klanten orders enz.

updaten vraagt wel een bepaalde manier om het goed te doen, je kunt hier een handleiding vinden om de upgrade te doen.
viewtopic.php?f=99&t=185305

Koeltechnische deurrubbers eenvoudig online op maat bestellen.
Alle niet stekplichtige onderdelen zoals scharnieren, sloten, randverwarming en verlichting voor alle typen koelingen en vriezers.
https://koelcel-onderdelen.com


User avatar
Expert Member

Posts

Joined
Sat Jun 25, 2011 4:09 am
Location - Alkmaar Holland

Post by SVN » Mon Aug 14, 2017 4:36 am

Ondertussen is het vrij eenvoudig gelukt.

Voor enkele euro's kocht ik een excel import/export extensie, een export van de producten en categorieën gemaakt in 1.4.9.6, daarna een export in de nieuwe installatie van OC3. Op dat moment heb je 2 Excel sheets en is het even nakijken welke kolommen er bijgekomen zijn in OC3 tegenover de vorige versie.

Ik heb gewoon een copy/past gedaan van de in beide sheets bestaande kolommen. Van de overgebleven kolommen (in de OC3 export) zijn er enkele waarin verplicht een waarde dient te komen, maar dit wijst zichzelf uit. Let wel op dat de Store ID, taal, enz... hetzelfde cijfer heeft in zowel de oude als nieuwe versie, anders dien je dit ook aan te passen in de Excel sheet.

Als laatste de import van de aangepaste OC3 sheet en klaar is kees 8)

User avatar
SVN
Active Member

Posts

Joined
Mon Jan 03, 2011 11:59 pm
Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 31 guests