Post by gjn » Thu Mar 23, 2017 6:57 pm

Hallo,

Ik heb weleens klanten die tijdens de betaling toch zich bedenken voor een andere kleur product, wat willen verwijderen / toevoegen. Soms komt het wel eens voor dat een betaling verloopt...eerst even de koffie b.v. opdrinken en dan vervolgen alsnog de bestelling gaan afronden of een andere betaalmethode kiezen.Er worden hiervan ook bestelnummers van aangemaakt en klanten en ik krijgen hiervan als nog een bevestiging (soms wel meerdere malen) van per mail. Hoe kun je dat instellen zodat de klant hiervan geen bevestiging krijgt en dat er bij deze statussen geen nr.s worden aangemaakt. Alvast bedankt.

groet gjn

gjn
New member

Posts

Joined
Tue Feb 24, 2015 4:52 am

Post by jacanape » Mon Mar 18, 2019 11:49 pm

Hallo, ik heb hetzelfde aan de hand. Tegelijkertijd 2 opeenvolgende bestelnummers van één klant met identieke producten. Ik probeer dan één van beide bestellingen op "voltooid" te zetten maar OC maakt daar dan "geannuleerd" van. Het liefst zou ik dat bestelnummer met alles er achter verwijderen alsof die bestelling nooit geplaatst is. Probleem is dan wel dat de bestelnummers niet meer op elkaar volgen.

Newbie

Posts

Joined
Wed Jan 09, 2019 5:57 pm

Post by victorj » Sat Mar 23, 2019 8:08 pm

Normaal wordt er pas een orderbevestiging via mail verstuurd als de order succesvol is.
Het gebeurt bij mij ook regelmatig, maar dan staan de orders onder afgebroken bestellingen.
Kijk eens goed naar je order statussen bij de betaalmethoden of deze goed staan en zorg dat alleen bij een betaalde order deze als succes worden gemarkeerd.

Zelf vindt ik de niet opeenvolgende ordernummers geen probleem, het gaat er tenslotte om dat je factuurnummers opeenvolgend zijn.

Koeltechnische deurrubbers eenvoudig online op maat bestellen.
Alle niet stekplichtige onderdelen zoals scharnieren, sloten, randverwarming en verlichting voor alle typen koelingen en vriezers.
https://koelcel-onderdelen.com


User avatar
Expert Member

Posts

Joined
Sat Jun 25, 2011 4:09 am
Location - Alkmaar Holland

Post by Dutch_guy » Fri Mar 29, 2019 5:27 pm

Dat moet dan in een plugin zitten, want normaal gesproken krijg je pas na de betaling een bevestigingsmail. Al zijn er payment providers die tijdens de betaling meerdere status updates, en dus update-mails genereren. Maar dat is pas tijdens het afrekenen, niet in de winkelwagen.

Image

Free & Paid extensions from Think Twice | Opencart | Hulpmiddelen voor ouderen


Active Member

Posts

Joined
Tue Feb 21, 2012 5:56 pm

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 62 guests