Post by thbr02 » Tue Jan 17, 2017 6:47 am

Jag vill gärna dela med mig av en mycket positiv upplevelse. Eftersom jag ofta stött på uttrycket "Journal theme" här på forumet, gjorde jag en sökning på Google och hittade denna sida https://www.journal-theme.com/. Jag skulle rekommendera att kolla mer på detta "theme". I Journal theme går det på ett enkelt sätt att styla sin webbshop precis man vill ha den. Samtliga 12 mallar som finns på sidan går mycket enkelt att importera till sin webbshop. Om man vill se de möjligheter man har till att ändra stilen på hemsidan är det bara att klicka på en av mallarna. När man kommit till sidan lägger man bara till "/admin" i slutet av URL:en. Med anv. id: demo och lösen: demo kan man sedan testa inställningarna.

Temat kostar $56 men det är det absolut värt. Många fantastiska moduler ingår i det priset.

PS. Jag köpte givetvis temat. :laugh:

Active Member

Posts

Joined
Wed Jun 22, 2011 10:30 pm
Location - Sweden

Post by toms_corner » Tue Jan 24, 2017 2:45 am

Ser bra ut. Har du installerat det så att man kan få kika på en sida i skarpt läge?

Mvh
Tommy
Lite Roligare Inredning hittar du här: literoligareinredning.se


User avatar
Newbie

Posts

Joined
Mon Jun 22, 2015 4:03 am


Post by JNeuhoff » Tue Jan 24, 2017 3:38 am

Observera att Journal-tema Tenderar att kollidera med många 3: e parts tillägg Eftersom det inte följer de normala standarder för webbOpenCart teman. se viewtopic.php?f=10&t=157098

Export/Import Tool * SpamBot Buster * Unused Images Manager * Instant Option Price Calculator * Number Option * Google Tag Manager * Survey Plus * OpenTwig


User avatar
Guru Member

Posts

Joined
Wed Dec 05, 2007 3:38 am


Post by thbr02 » Wed Jan 25, 2017 11:05 pm

Det kan hända att det inte följer alltid följer standarden för Opencart. Jag ser dock ändå en fördel med detta tema. Det finns många moduler inkluderade i temat. Dessa hade jag tidigare ändå köpt och modifierat för att passa mitt tema, med ganska mycket jobb som insats. I Journal2 finns också en Quick Checkout. Ska man ha en sådan kostar den i vanliga fall $49.

Jag håller på att bygga upp vår sida men den finns live på http://www.torshammarens.se.

Active Member

Posts

Joined
Wed Jun 22, 2011 10:30 pm
Location - Sweden

Post by tsloc » Sun Jul 09, 2017 5:51 pm

Hej thbr02!

Jag tittade in på din hemsida och såg den smidiga blå lilla fliken längst ner på höger sida av sidan, "Lämna ett meddelande". Detta är en bra funktion som jag länge har letat efter. Nu funderar jag nyfiket på om det är en inbyggd funktion för Journal-temat eller är det en fristående installerad modul som du kör med?


Bästa hälsningar Thomas

New member

Posts

Joined
Thu Feb 09, 2017 7:15 am

Post by thbr02 » Sun Jul 09, 2017 7:51 pm

Nej, den hör faktiskt inte till Journal theme, även om det skulle gå att göra med Journal. Fliken tillhör en chatt modul som du hittar på https://www.opencart.com/index.php?rout ... e=0&page=3. Det finns fler sådana på Opencaarts Marketplace. Man får registrera ett konto hos dem. Ofta har de en gratis variant och en mer avancerad betalvariant.

Active Member

Posts

Joined
Wed Jun 22, 2011 10:30 pm
Location - Sweden

Post by tsloc » Tue Jul 11, 2017 10:43 pm

Tack för ditt svar! Egentligen är jag endast ute efter funktionen att kunna skicka ett snabbt meddelande till en e-postadress genom en sådan funktion. En aktiv chattfunktion är jag i dagsläget inte intresserad av. Jag har hittills inte hittat en sådan basic modul än... Har kollat på Zendesk och liknande, och all baseras på just chattfunktionen i första hand.

Jag håller ögonen öppna och tittat vidare :)

New member

Posts

Joined
Thu Feb 09, 2017 7:15 am

Post by thbr02 » Tue Jul 11, 2017 10:56 pm

Varför inte använda sig av modulen. Du kan ställa in modulen så att chattfunktionen är inaktiverad. Då fyller modulen den funktion du önskar.

Active Member

Posts

Joined
Wed Jun 22, 2011 10:30 pm
Location - Sweden

Post by tsloc » Tue Jul 11, 2017 11:52 pm

Tummen upp för snabbt svar! Då skall jag prova denna du rekommenderar!

New member

Posts

Joined
Thu Feb 09, 2017 7:15 am
Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 12 guests