Post by michael2820 » Tue Jan 03, 2017 9:47 pm

Jeg havde en ide om et dansk forum, men jeg tror at det er smartere at omdøbe dette forum NORSK/DANSK forum. Jeg har bedt en admin om at gøre dette. Jeg kan se, at der er ikke megen aktivitet her, og det ville der sikkert heller ikke bliver i et rent dansk forum, så smartest er at slå dem sammen. Det kunne måske give lidt mere aktivitet.

--- please reply only with verified data, that is: no 'I think', 'maybe' etc. ---


User avatar
Active Member

Posts

Joined
Sun May 15, 2011 8:16 pm
Location - Denmark ver. 2.1.0.2

Post by michael2820 » Sun Jan 08, 2017 7:55 am

For mange dage siden fik jeg af Opencart firmaet at vide, at de ville 'work on it'. Jeg ved ikke, hvor lang tid det tager at omdøbe et forum, men det kan vist ikke være lang tid. Men bortset fra det, så opfordrer jeg alle danskere til at skrive i dette forum.

Jeg antager, at vore naboer i Norge ikke har så meget i mod det ?

--- please reply only with verified data, that is: no 'I think', 'maybe' etc. ---


User avatar
Active Member

Posts

Joined
Sun May 15, 2011 8:16 pm
Location - Denmark ver. 2.1.0.2

Post by michael2820 » Wed Jan 11, 2017 8:05 pm

ingen nordmænd har protesteret. De ansvarlige hos Opencart har i rigtig lang tid IKKE reageret på min anmodning om at omdøbe dette forum, så jeg opfordrer bare alle danskere eller dansk-skrivende til at skrive i dette forum.

--- please reply only with verified data, that is: no 'I think', 'maybe' etc. ---


User avatar
Active Member

Posts

Joined
Sun May 15, 2011 8:16 pm
Location - Denmark ver. 2.1.0.2

Post by michael2820 » Wed Jan 11, 2017 8:07 pm

Som du kan se i en anden tråd ang. norsk og dansk: Jeg opfordrer nu alle danskere til at skrive på dansk i dette forum. De næste måneder i hvert fald skal jeg gøre mit bedste for at deltage her.
Last edited by michael2820 on Fri Jul 13, 2018 7:56 pm, edited 1 time in total.

--- please reply only with verified data, that is: no 'I think', 'maybe' etc. ---


User avatar
Active Member

Posts

Joined
Sun May 15, 2011 8:16 pm
Location - Denmark ver. 2.1.0.2

Post by gl1500@pc.dk » Fri Feb 17, 2017 4:54 pm

Hej
Hvordan går det med dette nye Danske forum ?
Men da det ikke er her endnu, vil jeg da gerne spørge om noget, som egentlig burde ligge i det nye forum.
Jeg har indtil videre oprettet 5 forskellige OpenCart webshops, men har endnu ikke fundet ud af, hvordan man får priser uden / med moms til at fungere, som jeg gerne ville have det. Problemet er, at jeg gerne vil kunne lægge priser INCL. moms ind som prisen, når jeg opretter en vare i backenden, men samtidig gerne vil have vist prisen både excl. og incl. moms på frontenden. Kan man det, eller er der kun muligheden for, at indberette prisen EXCL. moms i backenden, hvis den skal vises med begge priser?
Mvh
Tommy Larsen
Alliance Data

Newbie

Posts

Joined
Thu Jan 12, 2017 6:49 pm

Post by michael2820 » Fri Feb 17, 2017 5:13 pm

Hvordan går det med dette nye Danske forum ?
Michael: Der sker jo kun noget, når nogen skriver noget !!

Jeg har indtil videre oprettet 5 forskellige OpenCart webshops, men har endnu ikke fundet ud af, hvordan man får priser uden / med moms til at fungere, som jeg gerne ville have det. Problemet er, at jeg gerne vil kunne lægge priser INCL. moms ind som prisen, når jeg opretter en vare i backenden, men samtidig gerne vil have vist prisen både excl. og incl. moms på frontenden.
Kan man det, eller er der kun muligheden for, at indberette prisen EXCL. moms i backenden, hvis den skal vises med begge priser?
Michael: Det har været diskuteret mange gange tidligere - på eng. altsaa. Du kan KUN skrive pris ex moms i Opencart. Mit forslag: brug Excel eller andet program, der kan lave en formel. Indtast prisen incl. moms og du ser prisen ex moms, som du så indtaster i Opencart. Jeg bruger Excel til formålet.

Bortset fra det: bedre ville have været, hvis du havde startet en ny tråd med dette emne, men det kan du jo gøre næste gang.

--- please reply only with verified data, that is: no 'I think', 'maybe' etc. ---


User avatar
Active Member

Posts

Joined
Sun May 15, 2011 8:16 pm
Location - Denmark ver. 2.1.0.2

Post by gl1500@pc.dk » Mon Mar 06, 2017 9:45 pm

michael2820 wrote:
Fri Feb 17, 2017 5:13 pm
Hvordan går det med dette nye Danske forum ?
Michael: Der sker jo kun noget, når nogen skriver noget !!

Jeg har indtil videre oprettet 5 forskellige OpenCart webshops, men har endnu ikke fundet ud af, hvordan man får priser uden / med moms til at fungere, som jeg gerne ville have det. Problemet er, at jeg gerne vil kunne lægge priser INCL. moms ind som prisen, når jeg opretter en vare i backenden, men samtidig gerne vil have vist prisen både excl. og incl. moms på frontenden.
Kan man det, eller er der kun muligheden for, at indberette prisen EXCL. moms i backenden, hvis den skal vises med begge priser?
Michael: Det har været diskuteret mange gange tidligere - på eng. altsaa. Du kan KUN skrive pris ex moms i Opencart. Mit forslag: brug Excel eller andet program, der kan lave en formel. Indtast prisen incl. moms og du ser prisen ex moms, som du så indtaster i Opencart. Jeg bruger Excel til formålet.

Bortset fra det: bedre ville have været, hvis du havde startet en ny tråd med dette emne, men det kan du jo gøre næste gang.
Jeg har forsøgt at oprette en ny tråd med et andet emne, men kan ikke finde ud af hvordan man gør.
Mit problem er, at jeg har oprettet 4 forskellige kundegrupper i min OpenCart 2.2.0.0 shop (default, A, B og C). Men når man som ny kunde skal vælge sin kundegruppe, er det kun default og Kundegruppe A, man kan vælge imellem. Samtidig virker rabat pr. vare / kundegruppe heller ikke som det skal. Det er lidt med forskel, om momsen beregnes når man checker ud. Det virker ok på default og kundegruppe A, men ikke på B og C.
Kan nogle hjælpe med dette problem ?
Mvh
Tommy, Alliance Data

Newbie

Posts

Joined
Thu Jan 12, 2017 6:49 pm
Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 22 guests