Post by Daniel » Fri Feb 15, 2013 11:25 pm

Vi har glädjen att meddela att Klarnas betalsätt faktura och konto nu är fullt integrerade
I Opencart 1.5.5.1. Klarna är ledande i Europa på fakturabaserade betallösningar för e-
handel. Klarnas säkra och enkla köpprocess ökar e-butikers konvertering väsentligt då
kunder enbart anger sitt personnummer i kassan och får varorna innan de betalar. Klarna
tar all kredit- och bedrägeririsk och garanterar att du som e-butik alltid får betalt. Idag har
fler än 8 miljoner konsumenter handlat med Klarna i över 15000 e-butiker i 7 olika länder.

Varför Klarna?
Ökar din försäljning :Klarna ökar din konvertering genom att göra det säkrare och enklare för
dina kunder att handla online.
Ingen risk: Klarna tar all risk och garanterar att du alltid får betalt.
Enkelt att komma igång
Eftersom Klarna är förintegrerat i Opencart 1.5.5.1 behövs ingen integration. Allt du behöver
göra är att anmäla dig
Minimerad administrion
Klarna tar hand om all fakturahantering och erbjuder dina kunder support 7 dagar i veckan

Hur fungerar Klarna?
1. Kunden väljer Klarna faktura eller konto I din kassa och anger endast personnummer
2. Klarna betalar dig garanterat, så du kan skicka varorna på en gång
3. Kunden betalar Klarna efter att ha fått varan. Klarna betalar dig som e-butik, oavsett
när och hur kunden väljer att betala

Intresserad? Anmäl dig här!

OpenCart®
Project Owner & Developer.


User avatar
Administrator

Posts

Joined
Fri Nov 03, 2006 6:57 pm

Post by Davideri » Fri Mar 08, 2013 7:22 pm

Jag hade också sett ett stöd för nya Klarna Checkout.

New member

Posts

Joined
Fri Sep 23, 2011 1:02 am

Post by carpelux » Tue Mar 12, 2013 10:35 pm

jag är precis på gång att sjösätta en uppdaterad webshop baserad på 1.5.5.1 och med klarna faktura & konto som betalningsmetod.

Tyvärr finns det ju en bug, klarna förväntar sig beloppet som ören medan opencart skickar det som kronor vilket får till följd att allt blir 100 ggr billigare. Bra för kunden, mindre bra för mig :-)

Detta finns omnämnt i buggtråden för 1.5.5 med lite småfula workarounds. Är det någon som vet om det finns eller arbetas på en riktig lösning på problemet?

Newbie

Posts

Joined
Sun Feb 28, 2010 2:21 am

Post by JockePocke » Sat Apr 06, 2013 12:25 am

Hej carpelux,

Håller också på att testa Klarna till 1.5.5.1 Det jag upptäckt var att om man inte har "Decimal places" i SEK satt till 2 så får man det problem som du beskriver, men kan man stå ut med ett pris t.ex. i shoppen som är 345,00 kr så funkar det även mot Klarna.

Någon som kör Klarna fakturering i 1.5.5.1 live ännu? Jag är sugen...

New member

Posts

Joined
Wed Jan 11, 2012 5:51 am

Post by smycca » Fri May 10, 2013 3:05 am

Vi har det integrerat i kassan på http://www.smycca.se och det funkar. Som sagt man måste sätta 2 decimaler på priserna.

Newbie

Posts

Joined
Fri May 10, 2013 1:08 am
Location - Timrå, Sweden

Post by aineman » Sun May 12, 2013 6:01 am

Hej,
vi har tagit fram en modul för Klarna Checkout.
Kontakta mig om det låter intressant.
/ Johan

Newbie

Posts

Joined
Wed Mar 20, 2013 2:13 am

Post by mijomedia » Fri May 17, 2013 7:56 am

Hur fick ni egentligen klarna att fungera?

jag laddade ner senaste versionen av klarna, installerade efter alla konstens regler. Men när jag ska starta igång Klarna så fungerar det verkligen inte. har skrivit in eid och shared secret och allt.

Vad har jag missat?

Webbutveckling, Sökmotoroptimering, E-handel, Mobilskal, Tillbehör för surfplattor och tillbehör för mobiler


User avatar
New member

Posts

Joined
Fri May 17, 2013 7:54 am

Post by mijomedia » Fri May 17, 2013 7:59 am

Hur fick ni egentligen klarna att fungera?

jag laddade ner senaste versionen av klarna, installerade efter alla konstens regler. Men när jag ska starta igång Klarna så fungerar det verkligen inte. har skrivit in eid och shared secret och allt.

Vad har jag missat?

Webbutveckling, Sökmotoroptimering, E-handel, Mobilskal, Tillbehör för surfplattor och tillbehör för mobiler


User avatar
New member

Posts

Joined
Fri May 17, 2013 7:54 am

Post by mijomedia » Fri May 17, 2013 8:34 am

Jag funderar på en sak, har laddat ner opencart och gjort en ren installation av opencart.

Men när jag ska installera Klarna och få det att fungera så vill det inte dyka upp kassan. Har försökt på alla sätt och vis med får det inte att fungera. Jag har en merchant id och hemlig fråga men vill inte fungera ändå.

Webbutveckling, Sökmotoroptimering, E-handel, Mobilskal, Tillbehör för surfplattor och tillbehör för mobiler


User avatar
New member

Posts

Joined
Fri May 17, 2013 7:54 am

Post by Bivo » Tue May 28, 2013 1:37 am

Kontakta mig så hjälper jag er gärna.

Telefon: 0733 288 380
Mail: info@bivo.se
Skype: bivo.se

Mvh
Dennis Svensson

Newbie

Posts

Joined
Fri Mar 29, 2013 9:10 pm

Post by staffanjonzon » Thu Jan 16, 2014 6:32 am

Grymt bra jobbat! :)

Available for hire with Opencart http://starta-webshop.nu/opencart/ or other web http://xn--webbyr-stockholm-iob.com/ development.


Newbie

Posts

Joined
Thu Jan 16, 2014 6:31 am
Location - Stockholm

Post by ample » Tue Mar 11, 2014 12:55 am

Fungerar bra!

MEN, det här med att decimalplacering måste vara 2 är ju lite jobbigt.
Känns rätt dåligt rent säljmässigt när det nästan ser ut som att en vara kostar 10 000(.)00 istället för 10 000 t.ex.

Någon som har löst det?

MVH

Newbie

Posts

Joined
Fri Jan 10, 2014 1:28 am

Post by Xciso » Tue Mar 11, 2014 11:39 pm

Vad händer om du skriver 0 som decimal?
Är fältet blankt brukar det kunna bli problem.

Active Member

Posts

Joined
Fri Jul 15, 2011 5:20 am

Post by oldirtymac » Tue Jun 09, 2015 6:55 pm

Hej,

Kör Opencart 1.5.5.1

Har ett problem med Klarna Faktura, fakturaavgiften visas inte i kassan.

Avgiften syns och specas under betalningsalternativ.

Gör jag en order så kommer fakturaavgiften med på ordermailet, den skickas även med till klarna merchant,
och den specas även på order i admin delen. Så det är bara i kassan den inte syns.

Om jag gör en order med klarna faktura, och sen surfar runt på siten och lägger ny
produkt i kassan och väljer klarna så syns fakturaavgiften i kassan.

Någon som haft samma problem och löst det? Har hittat andra på utländska forum som haft samma problem
men aldrig sett en lösning.

Newbie

Posts

Joined
Tue Jun 09, 2015 3:05 am

Post by jens_b » Thu Sep 22, 2016 8:02 pm

Någon som fått Klarna Invoice/Account att fungera med OpenCart 2.3.0.2?
Testat att aktivera de som kommer med vid standardinstallen och dom funkar inte alls, och Klarna ger ingen support..

New member

Posts

Joined
Mon Oct 28, 2013 6:19 pm

Post by pedroyeste » Wed Apr 18, 2018 12:34 am

Fortfarande inge som fått detta att fungera? Klarna är tyvärr inte íntresserade av en lösning...

Newbie

Posts

Joined
Tue Nov 13, 2012 4:04 am
Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 28 guests