Aanbieden download, hoe?
13 posts
• Page 1 of 1
Aanbieden download, hoe?
Ik krijg het niet voor elkaar om een download aan te bieden. Ik heb het volgende (ongeveer 84 keer) gedaan:
1 System> Settings > Mijnwinkel >(edit) > (tabblad '0ption') : Allow Downloads
2 Catalog> Downloads > (edit) > Bij 'downloadname' heb ik een naam ingegeven, bij 'filename' heb ik naar een jpg gebrowsed en daarna de 'total downloads allowed' op 100 gezet.
Hoe maak ik de optie om iets te kunnen downloaden zichtbaar? Het liefst op een product-pagina.
Wat heb ik over het hoofd gezien?
Help aub.
Bedankt, zjev.
OpenCart 1.5.0.5
1 System> Settings > Mijnwinkel >(edit) > (tabblad '0ption') : Allow Downloads
2 Catalog> Downloads > (edit) > Bij 'downloadname' heb ik een naam ingegeven, bij 'filename' heb ik naar een jpg gebrowsed en daarna de 'total downloads allowed' op 100 gezet.
Hoe maak ik de optie om iets te kunnen downloaden zichtbaar? Het liefst op een product-pagina.
Wat heb ik over het hoofd gezien?
Help aub.
Bedankt, zjev.
OpenCart 1.5.0.5
- zjev
Re: Aanbieden download, hoe?
Je bent halverwege, je hebt namelijk alleen een download aangemaakt, dit is nog geen product.
Je zult dus een product moeten aanmaken als ware het een "echt"fysiek product.
Tijdens het aanmaken van het product kun je bij "links" kiezen om je download te koppelen (bij "downloads").
Het product kun je net zoals alle andere producten verkoopbaar maken en aan categorieën koppelen.
Op het moment dat een klant een downloadbaar product aankoopt zul je de status wel eerst moeten aanpassen (naar ik meen "completed") voordat de klant deze ook daadwerkelijk kan downloaden via zijn/haar account.
Succes!
Je zult dus een product moeten aanmaken als ware het een "echt"fysiek product.
Tijdens het aanmaken van het product kun je bij "links" kiezen om je download te koppelen (bij "downloads").
Het product kun je net zoals alle andere producten verkoopbaar maken en aan categorieën koppelen.
Op het moment dat een klant een downloadbaar product aankoopt zul je de status wel eerst moeten aanpassen (naar ik meen "completed") voordat de klant deze ook daadwerkelijk kan downloaden via zijn/haar account.
Succes!
- R_D
Beste R_D
Bedankt voor je reaktie.
Ja, dat had ik al gedaan: Produkten> Links > Downloads: (de ingelezen download) aanvinken.
Daarna: Produkten> Gegevens> Status op 'aktief' gezet.
Alles bewaard en naar de frontend gegaan, pagina vernieuwd maar nog steeds geen enkele visuele aanwijzing dat er iets te downloaden is.
Als je nog iets ontdekt, laat me dan aub weten.
Groet, zjev
Bedankt voor je reaktie.
Ja, dat had ik al gedaan: Produkten> Links > Downloads: (de ingelezen download) aanvinken.
Daarna: Produkten> Gegevens> Status op 'aktief' gezet.
Alles bewaard en naar de frontend gegaan, pagina vernieuwd maar nog steeds geen enkele visuele aanwijzing dat er iets te downloaden is.
Als je nog iets ontdekt, laat me dan aub weten.
Groet, zjev
- zjev
bedoel je dat je je product niet terug vind in het megamenu of dat je deze niet ziet op je homepage?
- R_D
Jawel, ik zie het produkt wel maar geen aanwijzing dat je iets kan downloaden. Zoiets als download of bijvoorbeeld een button. Lukt dat bij jou wel?
- zjev
De optie "download" zoals jij die bedoeld bestaat volgens mij niet in OC (1.5.0.5.)
Zoals het nu in OC ingericht is:
De klant moet eerst het product kopen, op het moment dat jij de status van de aankoop veranderd naar "Complete" (of dit gebeurd automatisch als je bij betalingen hebt ingevoerd dat bijv de status bij een geslaagde Paypal betaling meteen "COMPLETE" is ) kan de klant in zijn Account bij "Mijn downloads" zijn product downloaden, niet eerder.
Zoals het nu in OC ingericht is:
De klant moet eerst het product kopen, op het moment dat jij de status van de aankoop veranderd naar "Complete" (of dit gebeurd automatisch als je bij betalingen hebt ingevoerd dat bijv de status bij een geslaagde Paypal betaling meteen "COMPLETE" is ) kan de klant in zijn Account bij "Mijn downloads" zijn product downloaden, niet eerder.
- R_D
Nog even over 'total downloads allowed' .
Deze heb je op 100 gezet. Dit betekent dat een klant 100x zijn product kan downloaden, niet dat deze aan 100 klanten verkocht kan worden.
Succes!
Deze heb je op 100 gezet. Dit betekent dat een klant 100x zijn product kan downloaden, niet dat deze aan 100 klanten verkocht kan worden.
Succes!
- R_D
Okeee, dat klinkt logisch. Ik begrijp het. Bedankt, ook voor de tip over het aantal downloads.
Zodra ik een PHP oplossing heb gevonden voor de 'dowload button', post ik m.
Zodra ik een PHP oplossing heb gevonden voor de 'dowload button', post ik m.
- zjev
viewtopic.php?f=20&t=15753&p=170475&hilit=download&sid=bf15b098d84a6ebcfb02ad8d82faaca9#p170475
Dit zou de oplossing moeten zijn. (bovenste bericht, onderste regel)
Dit zou de oplossing moeten zijn. (bovenste bericht, onderste regel)
- zjev
Klopt, dit is normale code, maar geldt alleen voor gratis (onbetaalde) downloads.
- R_D
Ja, het werkt. Hier is een voorbeeld van een preview MP3 die je gratis ten gehore wil brengen.
Ga naar: Products> Description: klik op Code.
Kopieer en plak onderstaande tekst:
<div>
<span style="color:#696969;"><span style="font-size: 12px;"><strong>Klik voor preview</strong></span></span></div>
<div>
<a href="http://www.jouwurl.nl/jouwshop/download/jouwpreview.mp3">jouwpreview.mp3</a></div>
(Vergeet niet eerst 'jouwpreview.mp3' in de map 'download' te plaatsen).
Ga naar: Products> Description: klik op Code.
Kopieer en plak onderstaande tekst:
<div>
<span style="color:#696969;"><span style="font-size: 12px;"><strong>Klik voor preview</strong></span></span></div>
<div>
<a href="http://www.jouwurl.nl/jouwshop/download/jouwpreview.mp3">jouwpreview.mp3</a></div>
(Vergeet niet eerst 'jouwpreview.mp3' in de map 'download' te plaatsen).
- zjev
Ha, als ik wist dat je dit bedoelde had ik je al veel eerder kunnen helpen! 

- R_D
Hee R_D
Zonder jouw meedenken, was ik er niet uitgekomen. Bedankt
Zonder jouw meedenken, was ik er niet uitgekomen. Bedankt

- zjev
13 posts
• Page 1 of 1