Post by Dunald » Fri Mar 18, 2011 7:58 pm

Hej!
Jag har en hel del konkurrenter som säljer samma grejer som mig. Då jag har en bättre prisbild och tillgänglighet tänkte jag vara lite fräck och försöka få kunder som söker på nätet efter mina konkurrenter eller deras produkter att få en hel del sökresultat från min shop.
Hur får jag Nyckelorden längst ner på produktens sida att bli osynliga? (Dvs byta färg från blått till vitt) Om jag skriver konkurrentens namn på min egen sida finns en uppenbar risk att konkurrenten blir tjurig vilket kan påverka även relationerna till mina leverantörer.
Jag har god kunskap i färger och FTP men vet inte vart i FTP detta styrs. Då dessa nyckelord är länkar vill jag ju även undvika att färga alla länkar på min hemsida vita då blir det ju kaos ???

Har ni några tips?

Active Member

Posts

Joined
Tue Mar 15, 2011 9:05 pm

Post by mediamagazinet » Wed Mar 30, 2011 3:36 am

Hej

Förstår vad du är ute efter, men vill bara varna dig lite, eftersom det finns en stor risk att när google och andra sökmotorer läser igenom din sida även ser vad det är för färg på texten och bakgrunden.
Ser dom att text och bakgrund är av samma färg, kan detta ses som fusk och då blir du "utslängd" från google.

Det finns många bra sidor på webben om sökmotoroptimering, läs igenom dom och lycka till med din butik.

MvH Mathias

www.mediamagazinet.se


Posts

Joined
Thu Mar 10, 2011 5:59 pm
Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 79 guests