Post by i2Paq » Mon Jan 11, 2010 7:55 pm

Ik heb zojuist een schone install van 1.4.0 gedaan en ik moet zeggen dat het er super uit ziet.
Helaas zit het beloofde Order Edit, Manual Order Entry en de fix voor Indipendend Invoice Numbers er niet in.
Hier baal ik echt van, ik heb er met een aantal anderen een donatie voor gedaan.
Dat had ik liever gehad dan een nieuwe front en admin template.

Zoals het er nu uit ziet zal het Admin gedeelte in zijn geheel opnieuw vertaald moeten worden.
Het lijkt me beter van scratch te beginnen dan overal de entry's toe te voegen.
Voor zover mogelijk begin ik hier nog vandaag mee.

Norman in 't Veldt
Moderator OpenCart Forums

_________________ READ and Search BEFORE POSTING _________________

Our FREE search: Find your answer FAST!.

[How to] BTW + Verzend + betaal setup.


User avatar
Global Moderator

Posts

Joined
Mon Nov 09, 2009 7:00 pm
Location - Winkel - The Netherlands

Post by i2Paq » Mon Jan 11, 2010 7:59 pm

Op mijn opmerking over de Order Edit etc. kreeg ik van Daniel een reply.
Daniel wrote:
i2Paq wrote:First:
Front and Admin looking great!
The admin is really fast as well.

The Dashboard in the admin is well designed and great to have.

Second:
As I was thinking that we would have Order Edit, Manual Order Entry and a fix for the Invoice-numbers, so I'm a little disapointed.
Adding a new customer still has no options to enter any address etc.

This is a quick feature to add so it will be in the next few releases. remember normally I release every 2 weeks. Its only because I spent so much time with the last version that the last release took so long.

Norman in 't Veldt
Moderator OpenCart Forums

_________________ READ and Search BEFORE POSTING _________________

Our FREE search: Find your answer FAST!.

[How to] BTW + Verzend + betaal setup.


User avatar
Global Moderator

Posts

Joined
Mon Nov 09, 2009 7:00 pm
Location - Winkel - The Netherlands

Post by Inspired » Mon Jan 11, 2010 11:09 pm

Ik ken OpenCart nog maar net, maar op het eerste zicht zijn er geen nieuwe features bijgekomen met de 1.4?
Nieuwe front templates doen mij niet zoveel omdat ik vind dat een goede webshop best een eigen lay-out heeft.

Newbie

Posts

Joined
Mon Jan 04, 2010 4:54 pm

Post by i2Paq » Mon Jan 11, 2010 11:27 pm

Inspired wrote:Ik ken OpenCart nog maar net, maar op het eerste zicht zijn er geen nieuwe features bijgekomen met de 1.4?
Nieuwe front templates doen mij niet zoveel omdat ik vind dat een goede webshop best een eigen lay-out heeft.
De complete lijst met changes/features komt vandaag nog volgens Daniel.

Norman in 't Veldt
Moderator OpenCart Forums

_________________ READ and Search BEFORE POSTING _________________

Our FREE search: Find your answer FAST!.

[How to] BTW + Verzend + betaal setup.


User avatar
Global Moderator

Posts

Joined
Mon Nov 09, 2009 7:00 pm
Location - Winkel - The Netherlands

Post by lowlands » Tue Jan 12, 2010 6:38 am

i2Paq wrote:Dat had ik liever gehad dan een nieuwe front en admin template.
Hallo lui,

Template ziet er inderdaad 'slick' uit maar betekent wel weer een hoop werk aan de winkel om je shop een (zijn) eigen gezicht (terug) te geven. Was ik eigenlijk net een beetje mee klaar.

Ben het eens met i2pac. Had ook liever een paar broodnodige features gezien. Ik zit zelf nogal verlegen om de volgende die ik - naast Order Edit, Manual Order Entry en de fix voor Indipendend Invoice Number - nogal essentieel vind aan de logistieke/proces kant:

PDF Invoices
Order Packing Slip
Order Shipping Slip
SKU voor options
(Free) Pick-up shipping method

Maak me ook wel enige zorgen over de discussies rondom de structuur. Ik ben zelf geen coder maar heb wel de nodige ervaring met scripts. De manier waarop nu mods/plugins geinstalleerd moeten worden loopt ernstig achter bij die van een paar concurrerende scripts. Als organisatie man is mijn motto: als er een kraan lekt draai je eerst die kraan dicht, daarna ga je pas dweilen en niet andersom. Nu vinden er allerlei ontwikkelingen plaats die straks weer op de schop moeten als de structuur van het script wordt gewijzigd.

Kunnen we niet op de een of andere manier een 'Dutch Lobby' starten om de zaak een beetje de juiste richting in te duwen?

My OC-shop: http://www.Soldeerpunt.nl


User avatar
Active Member

Posts

Joined
Sun Dec 20, 2009 8:49 am

Post by i2Paq » Tue Jan 12, 2010 3:30 pm

Ik doe mijn best, vandaar dat ik er direct een topic heb geopend Hier over het invoice-nummer.
Daarnaast heb ik samen met anderen ons hard gemakt voor een manual order entry en order edit.
Dit was belooft in deze release ik begrijp dat er belangrijkere zaken waren ondanks onze donaties.

Je zou zelf een topic kunnen starten waarbij ik, en misschien anderen, je te hulp schieten ;)
Last edited by i2Paq on Tue Jan 12, 2010 4:34 pm, edited 1 time in total.

Norman in 't Veldt
Moderator OpenCart Forums

_________________ READ and Search BEFORE POSTING _________________

Our FREE search: Find your answer FAST!.

[How to] BTW + Verzend + betaal setup.


User avatar
Global Moderator

Posts

Joined
Mon Nov 09, 2009 7:00 pm
Location - Winkel - The Netherlands

Post by lowlands » Tue Jan 12, 2010 4:01 pm

Wellicht is het handig eerst zelf iets van een inventarisatie te maken een en een prioritering voor de features.

Verder kan ik het zelf niet helemaal overzien - maar ben wel erg nieuwsgierig - naar wat anderen vinden van met name de structuurkwestie. Ik heb het idee dat we heel snel de kant van prestashop opmoeten als het gaat om bijvoorbeeld het importeren en activeren van modules. Het steeds moeten aanpassen van allerlei files is vragen om problemen.

Ook het feit dat jij in feite de hele vertaling opnieuw moet doen is een beetje van de gekke. Ik ben zelf de vertaler van de SohoLaunch sitebuilder/cms. Welke versie er ook uitkomt we komen steeds weer terug bij één taalfile. Dat welliswaar geupdate moet worden maar er is nooit sprake van overnieuw beginnen.

Dat iedere module steeds weer versieupdates nodig heeft gaat op den duur voor hoe langer hoe meer problemen zorgen.

My OC-shop: http://www.Soldeerpunt.nl


User avatar
Active Member

Posts

Joined
Sun Dec 20, 2009 8:49 am

Post by i2Paq » Tue Jan 12, 2010 4:41 pm

lowlands wrote:Wellicht is het handig eerst zelf iets van een inventarisatie te maken een en een prioritering voor de features.

Verder kan ik het zelf niet helemaal overzien - maar ben wel erg nieuwsgierig - naar wat anderen vinden van met name de structuurkwestie. Ik heb het idee dat we heel snel de kant van prestashop opmoeten als het gaat om bijvoorbeeld het importeren en activeren van modules. Het steeds moeten aanpassen van allerlei files is vragen om problemen.
Dat iedere module steeds weer versieupdates nodig heeft gaat op den duur voor hoe langer hoe meer problemen zorgen.
Precies, maar ik zie dat anderen ook al bezig zijn met het aanspreken van Daniel op die structuur van de modules zoals hij nu is.
Q heeft zelfs al een opzet geschreven welke hij in zijn eigen ChromiumCart had ingebakken.
ChromiumCart is overgegaan in OpenCart.
Ik denk dat als de core van OC klaar is men de module-structuur zal oppakken.
Ook het feit dat jij in feite de hele vertaling opnieuw moet doen is een beetje van de gekke. Ik ben zelf de vertaler van de SohoLaunch sitebuilder/cms. Welke versie er ook uitkomt we komen steeds weer terug bij één taalfile. Dat welliswaar geupdate moet worden maar er is nooit sprake van overnieuw beginnen.
In het geval van OC 1.4.0 bleek dat er diverse files waren samengevoegd en het vertalen op zich wel mee viel.
Wel ben ik met een grove kam door diverse files en bestanden gegaan , zo konden in de betaal en verzendmodules veel bestanden weg omdat deze niet meer nodig waren.
Ik ben ongeveer 4 uur bezig geweest eea. aan te passen, dit was ook het geval met 1.3.2 naar 1.3.4.

PrestaShop heeft inderdaad een prettige manier van vertalen, on-the-fly zeg maar.
Maar ja, eenmaal klaar heb je het niet meer nodig.

Norman in 't Veldt
Moderator OpenCart Forums

_________________ READ and Search BEFORE POSTING _________________

Our FREE search: Find your answer FAST!.

[How to] BTW + Verzend + betaal setup.


User avatar
Global Moderator

Posts

Joined
Mon Nov 09, 2009 7:00 pm
Location - Winkel - The Netherlands

Post by Gerrit » Tue Jan 12, 2010 5:58 pm

Ik zie ook wel wat bezwaren kleven aan de front zoals die nu is.
Zie je je zelf al een tabblad erbij maken? Gebeurt wel met diverse modules. En waarom zo groot?

Eigenlijk zou het pakket drie of vier templates mee moeten krijgen. Zelf heb ik een 24 inch scherm, dus je begrijpt het wel. Een floating layout zou mooi zijn.

Ook moest het logo weer kleiner gemaakt worden om enigzins te passen.
Had ik geen zin in en heb de CSS aangepast. Ook deze file is iets om naar te kijken, liever de id een naam geven inplaats als div4 of div3. Ik zie ook al een discussie ontstaan over de inline stylesheets die gebruikt worden. Maakt het erg moeilijk om een template te maken.

Modules zouden eigenlijk zonder code aanpassingen aangeplakt moeten worden, of ingehangen. Zoals Drupal dat doet bijvoorbeeld.

Verbaast was ik wel dat na de SQL import het programma het niet meer deed, omdat er een module van Daniel nog wel, niet meer nodig is. Dit is nu opgelost door Q met een regeltje SQL in PHPMyAdmin uit te voeren. Verder kreeg ik het tabblad verkoop in het administratie gedeelte niet werkend omdat er geen rechten voor waren toegewezen.

Verder vindt ik het vervelend dat de knop naar de homepage van de shop geen eigen venster opent. Dat is het eerste wat ik nog wil aanpassen.

Op het oog ziet het er mooi uit, tenminste als je niet met IE werkt.

De image manager is op zich een verbetering, ware het niet dat er vanuit de DATA dir gewerkt wordt. Alle plaatjes die in de image dir en in de userfiles staan kan je nu niet bereiken. Wel gelukkig ben ik wel met de mogelijkheid om subdirs te maken. De Image manager werkt niet op mijn localhost Zendserver CE met IE, wel met FireFox, Safari en Google Chrome. ?

Over de factuurnummers maak ik mij zelf niet zo druk, ik ga de tekstfile weer aanpassen zodat dit een bestelbonnummer wordt. De factuur maak ik zelf vanuit het boekhoudpakket. Wel handig is een pakbon, deze mis ik.

Wat misschien wel handig is, is dat er een mogelijkheid bestaat om de klanten in het pakket te exporteren.
Niet zoals diverse modules dat doen, er is er zelfs een bij die je database leegmaakt. Maar gewoon als CSV file zou handig zijn.

Onder de motorkap zal gerust het een en ander verbetert zijn, maar mij brengt het eigenlijk niets nieuws.

Net als iPaq zat ik te wachten op de backend die orders en klanten laat toevoegen en de mogelijkheid om producten als pre-order te plaatsen. Ook zou ik graag zien dat als er een product om wat voor reden niet leverbaar is er een backorder aangemaakt wordt zodat de rest van de bestelling gewoon kan worden uitgeleverd. Ook zou ik graag de adres gegevens op het scherm willen zien van een opgezochte klant zonder dat ik daarvoor zijn factuur/bestelbon moet openen.

Ach wensen te over....

Maybe..... zoals Daniel al schreef
it wil be 1.4.1. I will release in the next few days.

For modelcars cars see my OC 3.0.2.0 shop: http://www.gbcars.nl/
For Wooden Toys see my 2.3.0.2 shop: https://www.dehoutentreinenwinkel.nl/


User avatar
Active Member

Posts

Joined
Fri Nov 27, 2009 9:06 pm

Post by lowlands » Tue Jan 12, 2010 7:35 pm

Ik ben eigenlijk best happy met de frontend zoals ik hem nu heb. Zoals ik al zei betekent overschakelen weer een hoop werk. Ben het met je eens dat er eigenlijk een aantal templates beschikbaar zouden moeten zijn die relatief eenvoudig aan te passen zouden moeten zijn. Beetje CSS, plaatje hier, plaatje daar en klaar ...

Voor mij is alle discussie in ieder geval aanleiding om die eerst maar even uit te laten woeden en er een paar releases overheen te laten gaan voordat ik ga switchen. De grootste problemen die ik nog heb met de huidige situatie is dat ik geen SKU's aan de opties mee kan geven en dat er geen verzendmogelijkheid voor store pick-up is met 0 verzendkosten.

De SKU's heb ik maar even opgelost door ze in de artikelnaam op te nemen en de store pick-up laat ik maar even rusten. Voorlopig kan ik zo met de huidige situatie wel uit de voeten.

My OC-shop: http://www.Soldeerpunt.nl


User avatar
Active Member

Posts

Joined
Sun Dec 20, 2009 8:49 am

Post by Gerrit » Tue Jan 12, 2010 7:47 pm

en dat er geen verzendmogelijkheid voor store pick-up is met 0 verzendkosten.
Dit heb ik opgelost door gebruik te maken van de verzendmodule FREE.
Geef als omschrijving mee : Ophalen in winkel of zoiets.

Ik heb dan deze module aan de Geo-Zone Nederland gehangen en het werkt.

Image

For modelcars cars see my OC 3.0.2.0 shop: http://www.gbcars.nl/
For Wooden Toys see my 2.3.0.2 shop: https://www.dehoutentreinenwinkel.nl/


User avatar
Active Member

Posts

Joined
Fri Nov 27, 2009 9:06 pm

Post by i2Paq » Tue Jan 12, 2010 7:52 pm

lowlands wrote:Voor mij is alle discussie in ieder geval aanleiding om die eerst maar even uit te laten woeden en er een paar releases overheen te laten gaan voordat ik ga switchen. De grootste problemen die ik nog heb met de huidige situatie is dat ik geen SKU's aan de opties mee kan geven en dat er geen verzendmogelijkheid voor store pick-up is met 0 verzendkosten.

De SKU's heb ik maar even opgelost door ze in de artikelnaam op te nemen en de store pick-up laat ik maar even rusten. Voorlopig kan ik zo met de huidige situatie wel uit de voeten.
Ik verwacht dat de discussie over de div's etc. zeker gaat leiden tot een cleanere template.

Over die sku's voor opties, ik heb hiervoor een mod/oplosing hier op het forum gezien, weet even niet waar.

Edit: Hier.

Norman in 't Veldt
Moderator OpenCart Forums

_________________ READ and Search BEFORE POSTING _________________

Our FREE search: Find your answer FAST!.

[How to] BTW + Verzend + betaal setup.


User avatar
Global Moderator

Posts

Joined
Mon Nov 09, 2009 7:00 pm
Location - Winkel - The Netherlands

Post by i2Paq » Tue Jan 12, 2010 8:03 pm

Over de div's lees ik het volgende Hier.
readyman wrote:I am updating the default template now to convert all inline styles to stylesheet classes in the stylesheet. Hopefully I can have it ready for 1.4.1.

Norman in 't Veldt
Moderator OpenCart Forums

_________________ READ and Search BEFORE POSTING _________________

Our FREE search: Find your answer FAST!.

[How to] BTW + Verzend + betaal setup.


User avatar
Global Moderator

Posts

Joined
Mon Nov 09, 2009 7:00 pm
Location - Winkel - The Netherlands

Post by lowlands » Tue Jan 12, 2010 8:11 pm

i2Paq wrote:Over die sku's voor opties, ik heb hiervoor een mod/oplosing hier op het forum gezien, weet even niet waar.

Edit: Hier.
Die ken ik (de laastste post is van mij :) ). De thread heeft echter een open einde. Daniel schrijft dat hij al wat coding heeft gedaan maar daar stopt het mee.

Edit: Ook Q had al een antwoord op een vraag van mij gegeven maar ook met een open einde. Ik zie net dat hij weer geantwoord heeft in deze thread van het Custom Coding forum:

http://forum.opencart.com/viewtopic.php?f=88&t=9146

My OC-shop: http://www.Soldeerpunt.nl


User avatar
Active Member

Posts

Joined
Sun Dec 20, 2009 8:49 am

Post by Gerrit » Wed Jan 13, 2010 2:14 am

en dat er geen verzendmogelijkheid voor store pick-up is met 0 verzendkosten
Ben er even voor gaan zitten en de code van OC eens doorgelezen hoe het in zijn werk gaat. Zelf ben ik helemaal geen programmeur maar lezen kunnen we allemaal.

Om een ophalen in winkel als verzendoptie te maken is niet zo heel moeilijk.
Ik ben nu bezig dit te maken. Zal een ander topic hier over starten en de code voor 1.3.4 en 1.4.0 erbij doen.

For modelcars cars see my OC 3.0.2.0 shop: http://www.gbcars.nl/
For Wooden Toys see my 2.3.0.2 shop: https://www.dehoutentreinenwinkel.nl/


User avatar
Active Member

Posts

Joined
Fri Nov 27, 2009 9:06 pm

Post by lowlands » Wed Jan 13, 2010 2:32 am

Je bent een held.

Q antwoordde ook net dat hij het al voor elkaar heeft (de SKU per optie) en aan het testen is.

Het ziet er naar uit dat ik voorlopig uit de brand ben.

Nu maar hopen dat Daniël de wensenlijst snel kan afwerken en dat die structuur issue en inline CSS op korte termijn een vervolg krijgen. Ik wordt met de dag blijer van OC en dit forum. :)

My OC-shop: http://www.Soldeerpunt.nl


User avatar
Active Member

Posts

Joined
Sun Dec 20, 2009 8:49 am

Post by OCyvon » Sun Jan 17, 2010 1:39 am

Uhm een vraagje. De CKeditor werkt niet in de admin. Heb ik dat alleen of werkt het bij meer mensen niet?

Ik hoor het graag.

Newbie

Posts

Joined
Sat Jan 16, 2010 12:51 am

Post by Gerrit » Sun Jan 17, 2010 3:20 am

De CKeditor werkt niet in de admin. Heb ik dat alleen of werkt het bij meer mensen niet?
Dit probleem doet zich bij mij ook voor op de localhost. Deze loopt op Zendserver CE met PHP 5.2.x en als browser gebruik ik IE8. Volgens mij is dit een rechten probleem in IE8, want in FireFox, Safari, Opera en Google Chrome heb ik dit probleem niet. Ik heb gewoon geen tijd om hier in te duiken en laat het voorlopig zo. Dit probleem heb ik wel gemeld maar nog geen respons op gehad. Op de demo site van Daniel heb ik dit probleem niet met IE8 en loopt alles naar wens.

For modelcars cars see my OC 3.0.2.0 shop: http://www.gbcars.nl/
For Wooden Toys see my 2.3.0.2 shop: https://www.dehoutentreinenwinkel.nl/


User avatar
Active Member

Posts

Joined
Fri Nov 27, 2009 9:06 pm

Post by OCyvon » Sun Jan 17, 2010 3:28 am

Bij mij staat het online en zowel in IE 8 als in firefox werkt het niet. Nou Jammer misschien komt er nog een oplossing

Newbie

Posts

Joined
Sat Jan 16, 2010 12:51 am

Post by Gerrit » Sun Jan 17, 2010 5:05 am

Lukt het hier wel met IE

http://demo.opencart.com/admin/
inloggen met demo demo

For modelcars cars see my OC 3.0.2.0 shop: http://www.gbcars.nl/
For Wooden Toys see my 2.3.0.2 shop: https://www.dehoutentreinenwinkel.nl/


User avatar
Active Member

Posts

Joined
Fri Nov 27, 2009 9:06 pm
Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 65 guests