Post by lisalisa » Sun Dec 23, 2012 1:49 am

Hallo allemaal,

Ik heb een probleem waar ik maar niet uit kan komen.

Ik heb CSV Import PRO geïnstalleerd maar kan geen csv bestand importeren.

Dit is wat die aangeeft na de de vier stappen te hebben doorlopen:

Notice: Error: Duplicate entry '7-0' for key 'PRIMARY'
Error No: 1062
INSERT INTO product_to_store SET product_id = '7', store_id = '0' in /home/a8861911/public_html/system/database/mysql.php on line 49

en na het nog een keer geprobeerd te hebben dit:

Notice: Error: Duplicate entry '8-0' for key 'PRIMARY'
Error No: 1062
INSERT INTO product_to_store SET product_id = '8', store_id = '0' in /home/a8861911/public_html/system/database/mysql.php on line 49

en dit gaat maar door 9 en daarna 10 etc.

Please help..

New member

Post by k2tec » Mon Dec 24, 2012 11:38 pm

Heb je bij het instellen van je velden in stap 4 niet per ongeluk een dubbel veld wat je wilt importeren.
Gebruik deze module ook en werkt perfect.
Maar zo op afstand is het altijd moeilijk te beoordelen wat er verkeerd gaat.

Active Member

Post by lisalisa » Tue Dec 25, 2012 12:27 pm

Nee maar ook vast wel. Ik heb namelijk alles geprobeerd.
Alles opnieuw geinstaleerd en nog steeds dezelfde meldingen.
Met en zonder vqmod geinstalleerd en nog steeds geen verschil.

Ik heb ter verduidelijking printscreens van mijn instellingen gemaakt Ik wil het csv file ook hier toevoegen alleen staat er bij het invoegen ´´The extension csv is not allowed´´ Dus heb ik maar een printscreen gemaakt van de eerste paar regels van het csv bestand.
Csv file.jpg

Csv file.jpg (287.04 KiB) Viewed 2059 times

Ik heb ook het instal kladblokje erbij toegevoegd, mocht voor het geval daar een foute instructie inzitten.

Ik hoop dat iemand mij hiermee verder kan helpen.

New member

Post by Barry1983 » Wed Dec 26, 2012 3:29 am

Probeer de CSV file eens in gedeeltes te uploaden in plaats van alles in 1 keer. Ken de foutmelding ook niet, maar ik zou zeggen dat er ergens een dubbele waarde in de file zit.

Newbie

Post by lisalisa » Wed Dec 26, 2012 10:18 am

Ik heb helaas dat ook geprobeerd, maar geen resultaat.
Zelfs met 2 producten in de csv file pakt ie hem niet ofwel geeft die hetzelfde fout.

Mag ik vragen hoe jij jouw csv import pro hebt geïnstalleerd?
Heb jij misschien een file of link waar de juiste uitleg wordt gegeven.
Ik laat mijn hoop vallen op een verkeerde instructie install, al betwijfel ik dat zelf heel erg.
Maar veel andere opties heb ik ook niet.

Hoe kan het dat die van jouw wel doet en die van mij helemaal niet. Ik ben al dagen bezig met dit irritante extensie :bash:
en weet jij een goed alternatief? Ik dacht zelf aan de extensie Export/Import Tool.

New member

Post by k2tec » Wed Dec 26, 2012 5:57 pm

Ik denk dat hij de naam accu nu als productID ziet deze mag maar 1 keer met de zelfde naam voorkomen. Gebruik dar eens een ander veld voor. B.v. je artikelnummer

Active Member

Post by Barry1983 » Thu Dec 27, 2012 1:35 am

k2tec wrote:Ik denk dat hij de naam accu nu als productID ziet deze mag maar 1 keer met de zelfde naam voorkomen. Gebruik dar eens een ander veld voor. B.v. je artikelnummer
Inderdaad dat zou ook kunnen. Zet achter accu een bijvoorbeeld accu 1, accu 2, accu 3, accu 4 etc. Gewoon als test.

Ikzelf pas de CSV file altijd eerst aan hoe ik deze graag wil hebben in de webwinkel. Dus omschrijving, naam, model, voorraad, prijzen, afbeeldingen etc. Dat is eventjes werk. Maar als het eenmaal aangepast is dan heb je deze ook met een paar muisklikken geïnstalleerd.

Newbie

Post by lisalisa » Thu Dec 27, 2012 5:46 am

Haha, heel heel erg bedankt! Daar lag het inderdaad aan. Hij las hem blijkbaar dubbel.
Hij pakt hem nu wanneer ik het in accu 1, accu 2 en accu 3 heb gewijzigd.

Niet dat het probleem nou is opgelost, want er staat nu: Success: Added 0 products, Updated 0 products, Skipped 0 products, Missed 4 products.

Kortom hij leest geen inhoud. zie plaatje
producten.png

producten.png (50.52 KiB) Viewed 2012 times

New member

Post by Barry1983 » Thu Dec 27, 2012 6:05 am

lisalisa wrote:Haha, heel heel erg bedankt! Daar lag het inderdaad aan. Hij las hem blijkbaar dubbel.
Hij pakt hem nu wanneer ik het in accu 1, accu 2 en accu 3 heb gewijzigd.

Niet dat het probleem nou is opgelost, want er staat nu: Success: Added 0 products, Updated 0 products, Skipped 0 products, Missed 4 products.

Kortom hij leest geen inhoud. zie plaatje
producten.png
Oke dan moet je nu een beetje gaan experimenteren. Ten eerste met de "CSV Field Delimiter" ofwel welk scheidingsteken er wordt gebruikt. Dus dat kan een , zijn, tab, ; etc. Als je jouw CSV bestand als text bestand doet openen kun je zien welk teken er gebruikt wordt.

Dan een andere belangrijke stap is "stap 2 field mapping". Hier kun je dus jouw velden die je gebruikt in Opencart toewijzen aan de velden (kolommen) in je CSV file. Hoe meer velden je invult des te nauwkeuriger je import zal zijn.

Succes :)

Newbie

Post by lisalisa » Thu Dec 27, 2012 12:29 pm

Ik ben een paar uur gaan experimenteren, maar helaas niet het gewenste resultaat gekregen.
Hij schijnt alleen het bestand te importeren, wanneer ik elke categorie een andere naam geef.

Maar dit wil ik helemaal niet, ik wil juist dat alles in dezelfde categorie komt.
Dit betekent dat ik elke keer 1/5 van de tekst (8000 producten) moet aanpassen omdat de de categorie herhaaldelijk wordt genoemd. Dit is toch niet te doen, deze extensie heeft dan toch helemaal geen meerwaarde of zie ik dit helemaal verkeerd?

Maar ook na het importeren leest die het bestand nog steeds niet goed.

Hij importeert het bestand alleen wanneer de CSV Field Delimiter op een komma staat.
Nou zou je denken dat het zo is ingesteld in de CSV bestand.
Maar na het bestand als text te hebben geopend, zoals je zei, zie foto:
csv in kladblok.png

csv in kladblok.png (43.14 KiB) Viewed 2007 times

en de setting veranderd van een komma naar een (;) geeft die dit weer aan.
error.png

error.png (6.88 KiB) Viewed 2007 times

Namelijk dezelfde fout als waar het allemaal begon.

Tja ik kom hier maar niet uit.
Ik begrijp er helemaal niets meer van...

New member

Post by Barry1983 » Thu Dec 27, 2012 6:22 pm

lisalisa wrote:Ik ben een paar uur gaan experimenteren, maar helaas niet het gewenste resultaat gekregen.
Hij schijnt alleen het bestand te importeren, wanneer ik elke categorie een andere naam geef.

Maar dit wil ik helemaal niet, ik wil juist dat alles in dezelfde categorie komt.
Dit betekent dat ik elke keer 1/5 van de tekst (8000 producten) moet aanpassen omdat de de categorie herhaaldelijk wordt genoemd. Dit is toch niet te doen, deze extensie heeft dan toch helemaal geen meerwaarde of zie ik dit helemaal verkeerd?

Maar ook na het importeren leest die het bestand nog steeds niet goed.

Hij importeert het bestand alleen wanneer de CSV Field Delimiter op een komma staat.
Nou zou je denken dat het zo is ingesteld in de CSV bestand.
Maar na het bestand als text te hebben geopend, zoals je zei, zie foto:
csv in kladblok.png
en de setting veranderd van een komma naar een (;) geeft die dit weer aan.
error.png
Namelijk dezelfde fout als waar het allemaal begon.

Tja ik kom hier maar niet uit.
Ik begrijp er helemaal niets meer van...

Dat probleem met de categorieen had ik ook. Je moet in het CSV bestand eerst de hoofdcategorie en eventueel subcategorie aanmaken. Dus extra kolommen toevoegen. Vervolgens moet je bij ieder product aangeven in welke hoofdcategorie en eventuele subcategorie deze thuishoort. Lijkt veel werk maar met filters is dit zo gedaan. Deze categorieen vul je vervolgens in stap 2 in.

Verder moet je eens kijken hoe je jouw csv file doet opslaan. Ik moet mijn csv file opslaan als "windows met scheidingsteken"

Newbie

Post by lisalisa » Fri Dec 28, 2012 1:46 am

Ik heb het in de csv file aangepast met een extra kolom. Ik heb in field mapping een subcategorie aangemaakt met dezelfde naam als de extra kolom in de csv bestand. maar hij leest het nog steeds niet goed.

Mijn file is opgeslagen als CSV (gescheiden door lijstscheidingsteken)
excel.png

excel.png (13.06 KiB) Viewed 1989 times

Met die verandering blijft het nog steeds hetzelfde.

New member

Post by Barry1983 » Fri Dec 28, 2012 3:18 am

Tja dan zou ik het eigenlijk ook niet meer weten :(

Newbie

Post by lisalisa » Sat Dec 29, 2012 11:49 am

Ik wou eigenlijk nog vragen of iemand mijn csv bestandje nog wilt testen? Maar in ieder geval bedankt voor alles.

New member

Post by Barry1983 » Sun Dec 30, 2012 7:24 am

lisalisa wrote:Ik wou eigenlijk nog vragen of iemand mijn csv bestandje nog wilt testen? Maar in ieder geval bedankt voor alles.
Je mag mij wel een klein gedeeltje van je cvs bestand sturen dan test ik deze wel eens bij mij.

Newbie

Post by lisalisa » Fri Jan 04, 2013 9:17 pm

Bedankt Barry!

Het probleem zat hem in het invoeren bij stap 2, FIELD MAPPING.

Iedereen bedankt voor zijn reacties.

New member