Hallo allemaal,
Ik heb een probleem waar ik maar niet uit kan komen.
Ik heb CSV Import PRO geïnstalleerd maar kan geen csv bestand importeren.
Dit is wat die aangeeft na de de vier stappen te hebben doorlopen:
Notice: Error: Duplicate entry '7-0' for key 'PRIMARY'
Error No: 1062
INSERT INTO product_to_store SET product_id = '7', store_id = '0' in /home/a8861911/public_html/system/database/mysql.php on line 49
en na het nog een keer geprobeerd te hebben dit:
Notice: Error: Duplicate entry '8-0' for key 'PRIMARY'
INSERT INTO product_to_store SET product_id = '8', store_id = '0' in /home/a8861911/public_html/system/database/mysql.php on line 49
en dit gaat maar door 9 en daarna 10 etc.
Please help..
Ik heb een probleem waar ik maar niet uit kan komen.
Ik heb CSV Import PRO geïnstalleerd maar kan geen csv bestand importeren.
Dit is wat die aangeeft na de de vier stappen te hebben doorlopen:
Notice: Error: Duplicate entry '7-0' for key 'PRIMARY'
INSERT INTO product_to_store SET product_id = '7', store_id = '0' in /home/a8861911/public_html/system/database/mysql.php on line 49
en na het nog een keer geprobeerd te hebben dit:
Notice: Error: Duplicate entry '8-0' for key 'PRIMARY'
INSERT INTO product_to_store SET product_id = '8', store_id = '0' in /home/a8861911/public_html/system/database/mysql.php on line 49
en dit gaat maar door 9 en daarna 10 etc.
Please help..
Nee maar ook vast wel. Ik heb namelijk alles geprobeerd.
Alles opnieuw geinstaleerd en nog steeds dezelfde meldingen.
Met en zonder vqmod geinstalleerd en nog steeds geen verschil.
Ik heb ter verduidelijking printscreens van mijn instellingen gemaakt Ik wil het csv file ook hier toevoegen alleen staat er bij het invoegen ´´The extension csv is not allowed´´ Dus heb ik maar een printscreen gemaakt van de eerste paar regels van het csv bestand. Ik heb ook het instal kladblokje erbij toegevoegd, mocht voor het geval daar een foute instructie inzitten.
Ik hoop dat iemand mij hiermee verder kan helpen.
Alles opnieuw geinstaleerd en nog steeds dezelfde meldingen.
Met en zonder vqmod geinstalleerd en nog steeds geen verschil.
Ik heb ter verduidelijking printscreens van mijn instellingen gemaakt Ik wil het csv file ook hier toevoegen alleen staat er bij het invoegen ´´The extension csv is not allowed´´ Dus heb ik maar een printscreen gemaakt van de eerste paar regels van het csv bestand. Ik heb ook het instal kladblokje erbij toegevoegd, mocht voor het geval daar een foute instructie inzitten.
Ik hoop dat iemand mij hiermee verder kan helpen.
Ik heb helaas dat ook geprobeerd, maar geen resultaat.
Zelfs met 2 producten in de csv file pakt ie hem niet ofwel geeft die hetzelfde fout.
Mag ik vragen hoe jij jouw csv import pro hebt geïnstalleerd?
Heb jij misschien een file of link waar de juiste uitleg wordt gegeven.
Ik laat mijn hoop vallen op een verkeerde instructie install, al betwijfel ik dat zelf heel erg.
Maar veel andere opties heb ik ook niet.
Hoe kan het dat die van jouw wel doet en die van mij helemaal niet. Ik ben al dagen bezig met dit irritante extensie
en weet jij een goed alternatief? Ik dacht zelf aan de extensie Export/Import Tool.
Zelfs met 2 producten in de csv file pakt ie hem niet ofwel geeft die hetzelfde fout.
Mag ik vragen hoe jij jouw csv import pro hebt geïnstalleerd?
Heb jij misschien een file of link waar de juiste uitleg wordt gegeven.
Ik laat mijn hoop vallen op een verkeerde instructie install, al betwijfel ik dat zelf heel erg.
Maar veel andere opties heb ik ook niet.
Hoe kan het dat die van jouw wel doet en die van mij helemaal niet. Ik ben al dagen bezig met dit irritante extensie

en weet jij een goed alternatief? Ik dacht zelf aan de extensie Export/Import Tool.
Inderdaad dat zou ook kunnen. Zet achter accu een bijvoorbeeld accu 1, accu 2, accu 3, accu 4 etc. Gewoon als test.k2tec wrote:Ik denk dat hij de naam accu nu als productID ziet deze mag maar 1 keer met de zelfde naam voorkomen. Gebruik dar eens een ander veld voor. B.v. je artikelnummer
Ikzelf pas de CSV file altijd eerst aan hoe ik deze graag wil hebben in de webwinkel. Dus omschrijving, naam, model, voorraad, prijzen, afbeeldingen etc. Dat is eventjes werk. Maar als het eenmaal aangepast is dan heb je deze ook met een paar muisklikken geïnstalleerd.
Haha, heel heel erg bedankt! Daar lag het inderdaad aan. Hij las hem blijkbaar dubbel.
Hij pakt hem nu wanneer ik het in accu 1, accu 2 en accu 3 heb gewijzigd.
Niet dat het probleem nou is opgelost, want er staat nu: Success: Added 0 products, Updated 0 products, Skipped 0 products, Missed 4 products.
Kortom hij leest geen inhoud. zie plaatje
Niet dat het probleem nou is opgelost, want er staat nu: Success: Added 0 products, Updated 0 products, Skipped 0 products, Missed 4 products.
Oke dan moet je nu een beetje gaan experimenteren. Ten eerste met de "CSV Field Delimiter" ofwel welk scheidingsteken er wordt gebruikt. Dus dat kan een , zijn, tab, ; etc. Als je jouw CSV bestand als text bestand doet openen kun je zien welk teken er gebruikt wordt.lisalisa wrote:Haha, heel heel erg bedankt! Daar lag het inderdaad aan. Hij las hem blijkbaar dubbel.
Dan een andere belangrijke stap is "stap 2 field mapping". Hier kun je dus jouw velden die je gebruikt in Opencart toewijzen aan de velden (kolommen) in je CSV file. Hoe meer velden je invult des te nauwkeuriger je import zal zijn.
Succes

Ik ben een paar uur gaan experimenteren, maar helaas niet het gewenste resultaat gekregen.
Hij schijnt alleen het bestand te importeren, wanneer ik elke categorie een andere naam geef.
Maar dit wil ik helemaal niet, ik wil juist dat alles in dezelfde categorie komt.
Dit betekent dat ik elke keer 1/5 van de tekst (8000 producten) moet aanpassen omdat de de categorie herhaaldelijk wordt genoemd. Dit is toch niet te doen, deze extensie heeft dan toch helemaal geen meerwaarde of zie ik dit helemaal verkeerd?
Maar ook na het importeren leest die het bestand nog steeds niet goed.
Hij importeert het bestand alleen wanneer de CSV Field Delimiter op een komma staat.
Nou zou je denken dat het zo is ingesteld in de CSV bestand.
Maar na het bestand als text te hebben geopend, zoals je zei, zie foto: en de setting veranderd van een komma naar een (;) geeft die dit weer aan. Namelijk dezelfde fout als waar het allemaal begon.
Tja ik kom hier maar niet uit.
Ik begrijp er helemaal niets meer van...
Hij schijnt alleen het bestand te importeren, wanneer ik elke categorie een andere naam geef.
Maar dit wil ik helemaal niet, ik wil juist dat alles in dezelfde categorie komt.
Dit betekent dat ik elke keer 1/5 van de tekst (8000 producten) moet aanpassen omdat de de categorie herhaaldelijk wordt genoemd. Dit is toch niet te doen, deze extensie heeft dan toch helemaal geen meerwaarde of zie ik dit helemaal verkeerd?
Hij importeert het bestand alleen wanneer de CSV Field Delimiter op een komma staat.
Maar na het bestand als text te hebben geopend, zoals je zei, zie foto: en de setting veranderd van een komma naar een (;) geeft die dit weer aan. Namelijk dezelfde fout als waar het allemaal begon.
lisalisa wrote:Ik ben een paar uur gaan experimenteren, maar helaas niet het gewenste resultaat gekregen.
Dat probleem met de categorieen had ik ook. Je moet in het CSV bestand eerst de hoofdcategorie en eventueel subcategorie aanmaken. Dus extra kolommen toevoegen. Vervolgens moet je bij ieder product aangeven in welke hoofdcategorie en eventuele subcategorie deze thuishoort. Lijkt veel werk maar met filters is dit zo gedaan. Deze categorieen vul je vervolgens in stap 2 in.
Verder moet je eens kijken hoe je jouw csv file doet opslaan. Ik moet mijn csv file opslaan als "windows met scheidingsteken"
Ik heb het in de csv file aangepast met een extra kolom. Ik heb in field mapping een subcategorie aangemaakt met dezelfde naam als de extra kolom in de csv bestand. maar hij leest het nog steeds niet goed.
Mijn file is opgeslagen als CSV (gescheiden door lijstscheidingsteken) Met die verandering blijft het nog steeds hetzelfde.
Mijn file is opgeslagen als CSV (gescheiden door lijstscheidingsteken) Met die verandering blijft het nog steeds hetzelfde.