Toegang geweigerd in btw tarief aanmaken.
16 posts
• Page 1 of 1
Toegang geweigerd in btw tarief aanmaken.
Beste forum leden, ik liep tegen het volgende probleempje aan.
Ik ben bezig met het instellen van het btw tarief in versie 1.5.1.3 de euro versie.
Bij geo zone kan ik netjes nederlands aan maken.
als ik dan probeer een btw groep aan te maken of een btw groep dan krijg ik de melding toegang geweigerd en in mijn schermn staat
U heeft geen toegang tot deze pagina. Neem desnoods contact met ons op.
het logboek geeft aan dat de oc_tax rule niet bestaat?
zie melding hieronder.
2012-04-23 13:48:51 - PHP Notice: Error: Table 'webshop-bbqplank.oc_tax_rule' doesn't exist<br />Error No: 1146<br />SELECT tr2.tax_rate_id, tr2.name, tr2.rate, tr2.type, tr1.priority FROM oc_tax_rule tr1 LEFT JOIN oc_tax_rate tr2 ON (tr1.tax_rate_id = tr2.tax_rate_id) INNER JOIN oc_tax_rate_to_customer_group tr2cg ON (tr2.tax_rate_id = tr2cg.tax_rate_id) LEFT JOIN oc_zone_to_geo_zone z2gz ON (tr2.geo_zone_id = z2gz.geo_zone_id) LEFT JOIN oc_geo_zone gz ON (tr2.geo_zone_id = gz.geo_zone_id) WHERE tr1.tax_class_id = '9' AND tr1.based = 'store' AND tr2cg.customer_group_id = '8' AND z2gz.country_id = '222' AND (z2gz.zone_id = '0' OR z2gz.zone_id = '3563') ORDER BY tr1.priority ASC in D:\websites\webshop-bbqplankje\system\database\mysql.php on line 49
Wie heeft een idee? wat moet ik aanpassen / aanmakenom wel toegang te krijgen?
Ik ben bezig met het instellen van het btw tarief in versie 1.5.1.3 de euro versie.
Bij geo zone kan ik netjes nederlands aan maken.
als ik dan probeer een btw groep aan te maken of een btw groep dan krijg ik de melding toegang geweigerd en in mijn schermn staat
U heeft geen toegang tot deze pagina. Neem desnoods contact met ons op.
het logboek geeft aan dat de oc_tax rule niet bestaat?
zie melding hieronder.
2012-04-23 13:48:51 - PHP Notice: Error: Table 'webshop-bbqplank.oc_tax_rule' doesn't exist<br />Error No: 1146<br />SELECT tr2.tax_rate_id, tr2.name, tr2.rate, tr2.type, tr1.priority FROM oc_tax_rule tr1 LEFT JOIN oc_tax_rate tr2 ON (tr1.tax_rate_id = tr2.tax_rate_id) INNER JOIN oc_tax_rate_to_customer_group tr2cg ON (tr2.tax_rate_id = tr2cg.tax_rate_id) LEFT JOIN oc_zone_to_geo_zone z2gz ON (tr2.geo_zone_id = z2gz.geo_zone_id) LEFT JOIN oc_geo_zone gz ON (tr2.geo_zone_id = gz.geo_zone_id) WHERE tr1.tax_class_id = '9' AND tr1.based = 'store' AND tr2cg.customer_group_id = '8' AND z2gz.country_id = '222' AND (z2gz.zone_id = '0' OR z2gz.zone_id = '3563') ORDER BY tr1.priority ASC in D:\websites\webshop-bbqplankje\system\database\mysql.php on line 49
Wie heeft een idee? wat moet ik aanpassen / aanmakenom wel toegang te krijgen?
- luxetron
Re: Toegang geweigerd in btw tarief aanmaken.
Dat lijkt me eerder een probleem van ontbrekende tabellen.
De tabel oc_tax_rule bestaan niet in een normale installatie van OpenCart.
Heb je een upgrade gedaan of ben je van hoster veranderd?
De tabel oc_tax_rule bestaan niet in een normale installatie van OpenCart.
Heb je een upgrade gedaan of ben je van hoster veranderd?
Norman in 't Veldt
Moderator OpenCart Forums
_________________ READ and Search BEFORE POSTING _________________
Our FREE search: Find your answer FAST!.
First Things First: Opencart Check List.
Documentation: Our Documentation section.
BUGs?: Known BUGS for All OC Versions.
Problemen met de BTW?: [How to] BTW + Verzend & betaalmethodes.
-

i2Paq - Global Moderator
Goedenavond
nee het is een schone installatie geweest van de laatste versie.
- luxetron
luxetron wrote:Goedenavond
Welke laatste versie, die uit de SVN?
Norman in 't Veldt
-

i2Paq - Global Moderator
ik heb een dergelijk soortgelijk probleem:
als ik naar mijn demoshop omgeving ga krijg ik de volgende foutmelding:
Notice: Error: Table 'nijzing_opencart.tax_rule' doesn't exist
Error No: 1146
SELECT tr2.tax_rate_id, tr2.name, tr2.rate, tr2.type, tr1.priority FROM tax_rule tr1 LEFT JOIN tax_rate tr2 ON (tr1.tax_rate_id = tr2.tax_rate_id) INNER JOIN tax_rate_to_customer_group tr2cg ON (tr2.tax_rate_id = tr2cg.tax_rate_id) LEFT JOIN zone_to_geo_zone z2gz ON (tr2.geo_zone_id = z2gz.geo_zone_id) LEFT JOIN geo_zone gz ON (tr2.geo_zone_id = gz.geo_zone_id) WHERE tr1.tax_class_id = '9' AND tr1.based = 'shipping' AND tr2cg.customer_group_id = '8' AND z2gz.country_id = '150' AND (z2gz.zone_id = '0' OR z2gz.zone_id = '2329') ORDER BY tr1.priority ASC in /home/nijzing/domains/nijzing.nl/public_html/demoshop/system/database/mysql.php on line 49
Heb toch echt keurig alle 5 de pakketjes gedownload en geïnstalleerd conform regels.
ga ik in de administratie omgeving naar mijn BTW-tarieven deel toe dan krijg ik de volgende melding:
Notice: Error: Unknown column 'tr.name' in 'field list'
Error No: 1054
SELECT tr.tax_rate_id, tr.name AS name, tr.rate, tr.type, gz.name AS geo_zone, tr.date_added, tr.date_modified FROM tax_rate tr LEFT JOIN geo_zone gz ON (tr.geo_zone_id = gz.geo_zone_id) ORDER BY tr.name ASC LIMIT 0,20 in /home/nijzing/domains/nijzing.nl/public_html/demoshop/system/database/mysql.php on line 49
wil ik een BTW-tariefgroep toevoegen dan zie ik het volgende verschijnen:
SELECT tr.tax_rate_id, tr.name AS name, tr.rate, tr.type, gz.name AS geo_zone, tr.date_added, tr.date_modified FROM tax_rate tr LEFT JOIN geo_zone gz ON (tr.geo_zone_id = gz.geo_zone_id) ORDER BY tr.name ASC in /home/nijzing/domains/nijzing.nl/public_html/demoshop/system/database/mysql.php on line 49
er gaat dus blijkbaar echt iets goed verkeerd. Het is gelukkig maar een test shop maar wel jammer dat je tegen dergelijke fouten aanloopt.
iemand een suggesties hierover?
alvast bedankt voor de reacties
groet
Jarno
als ik naar mijn demoshop omgeving ga krijg ik de volgende foutmelding:
Notice: Error: Table 'nijzing_opencart.tax_rule' doesn't exist
Error No: 1146
SELECT tr2.tax_rate_id, tr2.name, tr2.rate, tr2.type, tr1.priority FROM tax_rule tr1 LEFT JOIN tax_rate tr2 ON (tr1.tax_rate_id = tr2.tax_rate_id) INNER JOIN tax_rate_to_customer_group tr2cg ON (tr2.tax_rate_id = tr2cg.tax_rate_id) LEFT JOIN zone_to_geo_zone z2gz ON (tr2.geo_zone_id = z2gz.geo_zone_id) LEFT JOIN geo_zone gz ON (tr2.geo_zone_id = gz.geo_zone_id) WHERE tr1.tax_class_id = '9' AND tr1.based = 'shipping' AND tr2cg.customer_group_id = '8' AND z2gz.country_id = '150' AND (z2gz.zone_id = '0' OR z2gz.zone_id = '2329') ORDER BY tr1.priority ASC in /home/nijzing/domains/nijzing.nl/public_html/demoshop/system/database/mysql.php on line 49
Heb toch echt keurig alle 5 de pakketjes gedownload en geïnstalleerd conform regels.
ga ik in de administratie omgeving naar mijn BTW-tarieven deel toe dan krijg ik de volgende melding:
SELECT tr.tax_rate_id, tr.name AS name, tr.rate, tr.type, gz.name AS geo_zone, tr.date_added, tr.date_modified FROM tax_rate tr LEFT JOIN geo_zone gz ON (tr.geo_zone_id = gz.geo_zone_id) ORDER BY tr.name ASC LIMIT 0,20 in /home/nijzing/domains/nijzing.nl/public_html/demoshop/system/database/mysql.php on line 49
wil ik een BTW-tariefgroep toevoegen dan zie ik het volgende verschijnen:
SELECT tr.tax_rate_id, tr.name AS name, tr.rate, tr.type, gz.name AS geo_zone, tr.date_added, tr.date_modified FROM tax_rate tr LEFT JOIN geo_zone gz ON (tr.geo_zone_id = gz.geo_zone_id) ORDER BY tr.name ASC in /home/nijzing/domains/nijzing.nl/public_html/demoshop/system/database/mysql.php on line 49
er gaat dus blijkbaar echt iets goed verkeerd. Het is gelukkig maar een test shop maar wel jammer dat je tegen dergelijke fouten aanloopt.
iemand een suggesties hierover?
alvast bedankt voor de reacties
groet
Jarno
- Jarno
Jarno wrote:Heb toch echt keurig alle 5 de pakketjes gedownload en geïnstalleerd conform regels.
Verklaar je nader?
Norman in 't Veldt
-

i2Paq - Global Moderator
ik heb de europese pakket versie gedownload en die bestond uit 5 zipfiles volgens de site, zoals hier:
http://www.opencart.com/index.php?route ... 217&path=2
ik zie staan part-1 tot en met part-5 achter de bestanden dus ik verwacht dan ook dat het 5 delen zijn die samengevoegd dienen te worden in 1 map (bij het uitpakken). Dat is precies wat ik heb gedaan maar toch gaat er ergens iets verkeerd.
stel jouw visie zeer op prijs. Wat is raadzaam alles verwijderen en opnieuw installeren of
groet
Jarno
http://www.opencart.com/index.php?route ... 217&path=2
ik zie staan part-1 tot en met part-5 achter de bestanden dus ik verwacht dan ook dat het 5 delen zijn die samengevoegd dienen te worden in 1 map (bij het uitpakken). Dat is precies wat ik heb gedaan maar toch gaat er ergens iets verkeerd.
stel jouw visie zeer op prijs. Wat is raadzaam alles verwijderen en opnieuw installeren of

groet
Jarno
- Jarno
Daar ga ik geen support op geven.
Dat is een zg. Fork, kan best zijn dat hij goed werkt maar het is geen officiële release.
Ik zou met een schone 1.5.3.x beginnen.
Dat is een zg. Fork, kan best zijn dat hij goed werkt maar het is geen officiële release.
Ik zou met een schone 1.5.3.x beginnen.
Norman in 't Veldt
-

i2Paq - Global Moderator
heeft een schone 1.5.3 versie ook direct al de nederlandse taal inbegrepen of is dat een van de zogenaamde blokkendozen die je achteraf toe moet voegen hierin?
zoals je merkt ben ik vrij nieuw. Dacht dat alles op de extensions van opencart gechecked was?
ik kan dus beter met een schone versie van de laatste release beginnen, die installeren, dan het nederlandse taalpakket toevoegen en als er dan nog iets niet werkt dat toevoegen? Begrijp ik je zo goed.
in ieder geval bedankt voor je antwoord en je tijd.
zoals je merkt ben ik vrij nieuw. Dacht dat alles op de extensions van opencart gechecked was?
ik kan dus beter met een schone versie van de laatste release beginnen, die installeren, dan het nederlandse taalpakket toevoegen en als er dan nog iets niet werkt dat toevoegen? Begrijp ik je zo goed.
in ieder geval bedankt voor je antwoord en je tijd.
- Jarno
De Nederlandse taal voeg je naderhand toe, is een eitje 

Norman in 't Veldt
-

i2Paq - Global Moderator
Ik heb hetzelfde probleem. Na een update naar versie 1.5.3.1. doet de BTW berekening het niet meer terwijl deze het eerst wel deed. Ik probeerde de instellingen te controleren maar ik kan niet in de configuratie van de belastingen dan krijg ik de melding toegang geweigerd...
Iemand een idee??
Nu kan ik dus alleen producten incl. BTW in de shop plaatsen en geen berekening laten maken zodat de BTW excl. is... Hoe kan ik dit weer oplossen. Terugzetten naar een vorige versie wilde niet baten...
**edit Op een of andere manier waren de gebruikersrechten gewijzigd, nu kan ik wel instellingen wijzigen maar de shop berekend nog steeds geen BTW
Iemand een idee??
Nu kan ik dus alleen producten incl. BTW in de shop plaatsen en geen berekening laten maken zodat de BTW excl. is... Hoe kan ik dit weer oplossen. Terugzetten naar een vorige versie wilde niet baten...
**edit Op een of andere manier waren de gebruikersrechten gewijzigd, nu kan ik wel instellingen wijzigen maar de shop berekend nog steeds geen BTW
- Homemade1
Min of meer het zelfde probleem hier. Kan wel overal bij in een schone 1.5.3.1 installatie maar de BTW berekening doet het inderdaad niet. Op de productpagina staat gewoon het bedrag dat bij het product staat ingevoerd. Prijs met BTW tonen aan of uit levert alleen een statement op dat de prijs exclusief BTW x is. In dit geval hetzelfde bedrag.
My OC-shop: http://www.BootBouwShop.nl - http://www.Soldeerpunt.nl
-

lowlands - Posts: 89
lowlands wrote:Min of meer het zelfde probleem hier. Kan wel overal bij in een schone 1.5.3.1 installatie maar de BTW berekening doet het inderdaad niet. Op de productpagina staat gewoon het bedrag dat bij het product staat ingevoerd. Prijs met BTW tonen aan of uit levert alleen een statement op dat de prijs exclusief BTW x is. In dit geval hetzelfde bedrag.
Ik neem aan dat je dit gevolgd hebt: [How to] OpenCart BTW + Verzend + betaalmethodes
Norman in 't Veldt
-

i2Paq - Global Moderator
Hi Norman,
Long time no speak.
Nee ik had die thread nog niet gezien. Ik had e.e.a. ingevuld gebaseerd op mijn ervaring met OC 1.3.4.
Kijkend naar die thread:
Ik zie onder Admin -> Configuratie -> Internationaal: nergens BTW-Tarieven: staan
Wat ik heb is:
Talen
Valuta
Voorraadstatussen
Bestelstatussen
Retouren
Landen
Zones
Geo zones
Belastinggroepen
Lengte-eenheden
Gewichts-eenheden
Admin -> Configuratie -> Internationaal: Geo Zones en Admin -> Configuratie -> Internationaal: Belastinggroepen: heb ik ingevuld als beschreven. Ook toon prijzen inclusief BTW staat op ja.
Als ik een product aanmaak heb ik ook de keuze onder Catalogus -> Producten -> Product -> Gegevens -> Belastinggroep: om - in mijn geval - ---Geen---, Belaste goederen 19% of Belaste goederen 6% te selecteren.
Long time no speak.
Nee ik had die thread nog niet gezien. Ik had e.e.a. ingevuld gebaseerd op mijn ervaring met OC 1.3.4.
Kijkend naar die thread:
Ik zie onder Admin -> Configuratie -> Internationaal: nergens BTW-Tarieven: staan
Wat ik heb is:
Talen
Valuta
Voorraadstatussen
Bestelstatussen
Retouren
Landen
Zones
Geo zones
Belastinggroepen
Lengte-eenheden
Gewichts-eenheden
Admin -> Configuratie -> Internationaal: Geo Zones en Admin -> Configuratie -> Internationaal: Belastinggroepen: heb ik ingevuld als beschreven. Ook toon prijzen inclusief BTW staat op ja.
Als ik een product aanmaak heb ik ook de keuze onder Catalogus -> Producten -> Product -> Gegevens -> Belastinggroep: om - in mijn geval - ---Geen---, Belaste goederen 19% of Belaste goederen 6% te selecteren.
-

Aanvulling.
Wat in mijn voorlaatste post stond is niet helemaal correct. De schone installatie was OC 1.5.1. Deze heb ik geupgrade naar 1.5.3.1. In deze versie werkte de BTW wel correct.
Wat in mijn voorlaatste post stond is niet helemaal correct. De schone installatie was OC 1.5.1. Deze heb ik geupgrade naar 1.5.3.1. In deze versie werkte de BTW wel correct.
-

Tweede aanvulling.
Ik heb eens even in de Demo versie op de OC site gekeken v 1.5.3. Daar heb je achter belastingen nog twee keuzemogelijkheden: Tax Classes en Tax Rates. Die heb ik dus niet.
Het lijkt er op dat dit in v 1.5.3.1 geïntegreerd is. Maar het werkt dus niet.
Ik heb eens even in de Demo versie op de OC site gekeken v 1.5.3. Daar heb je achter belastingen nog twee keuzemogelijkheden: Tax Classes en Tax Rates. Die heb ik dus niet.
Het lijkt er op dat dit in v 1.5.3.1 geïntegreerd is. Maar het werkt dus niet.
-

16 posts
• Page 1 of 1