Post by Flet » Mon Sep 10, 2018 6:33 pm

5 Jaar geleden heb ik Opencart ontdekt en heb ik me ingeschreven in dit forum.
Ik heb een heel klein webwinkeltje met niet al teveel extra's dus ik kon vaak volstaan met de defaults instellingen van OC.
Begon met OC 1.5.6.4 . Dit liep redelijk goed en ik kon er mee vooruit. Totdat er steeds meer oneffenheden inslopen die ik niet opgelost kreeg. Diverse vragen gesteld op dit forum en steeds waren er weer mensen die mij met hun engelengeduld probeerde te helpen.

Vorig jaar begon ik me steeds meer te ergeren aan de problemen in de versie die ik draaide en besloot de boel geheel te vernieuwen door een nieuwe installatie te maken met OC 2.3.0.2.
Ook dit keer liep ik door mijn onkunde tegen problemen aan maar door de enorme inzet van Victorj ging de boel toch draaien.

Even leek het goed te gaan maar er bleven steeds rare afschrijvingen plaatsvinden in de voorraad. Ik liep tegen "nee" verkopen aan en dat wil ik absoluut niet.
Over dit probleem weer een topic gestart (viewtopic.php?f=99&t=204929) . Dit keer kreeg ik adviezen van Dutch_guy.
Na lang zoeken kwam ik erachter dat de voorraad willekeurig werd op- of afgeteld via de statusupdates die ik naar de klant stuurde.

Dit probleem heb ik niet op kunnen lossen. Mede gezien mijn ervaringen en vooral het laatste probleem heb ik besloten om Opencart vaarwel te zeggen en een andere opensource te gaan gebruiken.
Ik had in de nieuwe installatie voor de zekerheid alle extensies nieuw gekocht maar dat mocht helaas niet helpen.

Dit is mijn relaas. Ik schrijf dit omdat ik alle forumgebruikers die geprobeerd hebben om mij te helpen, wat ook meestal goed ging, heel hartelijk wil bedanken.
Met name victorj en Dutch_guy wisten me regelmatig in de goede richting te duwen of het helemaal voor me op te lossen.

Heel hartelijk bedankt, jongens! Dit forum is een fijn forum en ik zal dat wellicht gaan missen maar het belangrijkste is een goed draaiende website met weinig of liefst geen problemen.

Ook de service vanuit Opencart zelf heb ik als zeer positief ervaren. Ook jullie bedankt. Thank you, Beth.

Misschien kom ik nog ooit terug. Wie weet. Jullie succes met je goede werk!

OC 2.3.0.2.
https://postcrosscollectief.com


Active Member

Posts

Joined
Fri Nov 29, 2013 8:36 pm


Post by Dutch_guy » Mon Oct 01, 2018 3:58 am

Bedankt voor de vermelding! Maar wel jammer, want OpenCart heeft echt wel veel te bieden. Ja het is niet perfect, maar dat is eigenlijk geen een pakket.

Image

Free & Paid extensions from Think Twice | Opencart | Hulpmiddelen voor ouderen


Active Member

Posts

Joined
Tue Feb 21, 2012 5:56 pm

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 48 guests