Post by rodeto » Mon Feb 19, 2018 11:06 pm

Is er ook een mogelijkheid voor klanten om hun account volledig te verwijderen? Ik heb zitten zoeken maar kan dat niet vinden.

New member

Posts

Joined
Thu Oct 10, 2013 5:27 pm

Post by Dutch_guy » Sat Feb 24, 2018 12:10 am

Lijkt mij dat als een klant dat wil, ze een verzoek bij je doen en jij dat als admin voor ze doet.

Image

Free & Paid extensions from Think Twice | Opencart | Hulpmiddelen voor ouderen


Active Member

Posts

Joined
Tue Feb 21, 2012 5:56 pm


Post by rodeto » Sat Feb 24, 2018 3:11 am

Dank voor de reactie.
Het is niet zozeer wat er wel of niet kan. De vraag gaat over wat er wettelijk gedaan moet worden. En voor zover ik het na kan zien moet er een directe mogelijkheid zijn voor klanten om hun account te beëindigen, net zoals zij ook moeten kunnen inzien welke gegevens er opgeslagen zijn en deze ook zelf aan moeten kunnen passen.
Vandaar mijn vraag of die mogelijkheid aanwezig is binnen het systeem.

New member

Posts

Joined
Thu Oct 10, 2013 5:27 pm

Post by victorj » Sun Feb 25, 2018 5:41 am

IK vraag me af of een klant zijn account zelf moet kunnen wissen, ik heb dar niet specifiek iets over gezien, maar kan daar nartuulijk overheen gelezen hebben.
Wel moeten de gegevens inzichtelijk zijn en aangepast kunnen worden.
account verwijderen zit niet standaard in opencart, het inzien en aanpassen/wijzigen van de gegevens wel.
in zijn account kan de klant zijn naw gegevens zien en aanpassen, ook zijn orderhistorie, dus dat is aanwezig.

Ik vergelijk het even met bijv een garage, daar ben je als klant ook bekend met naam toenaam, adres autogegevens enz, daar kun je het ook niet verwijderen, wel kun je je garage verzoeken de gegevens te verwijderen, ik zie dat voor een webwinkel hetzelfde.

De nieuwe wet wordr nog wel een dingetje moet ik zeggen.
Als ik de nieuwe wet op de letter lees, kan ik de staat, belastingdienst enz dus verzoeken om al mijn gegevens te wissen.

Koeltechnische deurrubbers eenvoudig online op maat bestellen.
Alle niet stekplichtige onderdelen zoals scharnieren, sloten, randverwarming en verlichting voor alle typen koelingen en vriezers.
https://koelcel-onderdelen.com


User avatar
Expert Member

Posts

Joined
Sat Jun 25, 2011 4:09 am
Location - Alkmaar Holland

Post by Dutch_guy » Mon Feb 26, 2018 6:45 pm

Ik lees ook nergens dat een klant die zelf moet kunnen doen, vandaar mijn opmerking. Overigens zal het niet al te moeilijk zijn om dit in te bouwen.

Image

Free & Paid extensions from Think Twice | Opencart | Hulpmiddelen voor ouderen


Active Member

Posts

Joined
Tue Feb 21, 2012 5:56 pm


Post by timstudio » Tue Mar 06, 2018 12:59 am

Ik zag deze nieuwe. Mij gaat het persoonlijk iets te ver om dit toe te voegen.

https://www.opencart.com/index.php?rout ... date_added

New member

Posts

Joined
Sun Oct 25, 2015 3:51 pm
Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 19 guests