Post by sanshay » Mon Oct 16, 2017 2:51 am

Hallo
Recent een 3de webshop geopend met producten van 6% en 21%
Volgens mijn boekhouder klopt mijn facturatie niet in verzend kosten.
Post rekent geen Btw waardoor ik ook vast bedrag toepas zonder btw.
Zij zegt:
"Portkosten zijn hetzelfde btw tarief als de goederen die je verkoopt. Dus geen 0% meer aanrekenen. Het is niet omdat de post 0% is, dat jij dat ook mag.
Zijn de producten 6%, is het porttarief ook 6%. Zijn de goederen 21%, dan is het porttarief ook 21%,"

Hoe moet ik deze oplossen?
Want verzending gaan koppelen aan product van btw 6 of 21 lijkt mij niet echt logish, of toch?

Iemand anders die me kan helpen of raad in kan geven.

Mvg

Active Member

Posts

Joined
Fri Jan 25, 2013 8:49 pm

Post by victorj » Mon Oct 16, 2017 3:56 am

Je zou daar je verzendkosten module op moeten laten aanpassen, zodat deze kijkt naar het btw tarief van de verkochte producten,
het zit namenlijk nog ingewikkelder.
stel je verkoop 5 producten met 6% btw en 1 product met daarop 21% btw, dan moet je over de verzendkosten dus 21% btw berekenen.
Je moet dus de gebruikte verzendmethode het btw tarief van de verkochte producten laten bekijken en het hoogste tarief laten toepassen.

Denk dat daar toch een klus voor een ontwikkelaar ligt.

Koeltechnische deurrubbers eenvoudig online op maat bestellen.
Alle niet stekplichtige onderdelen zoals scharnieren, sloten, randverwarming en verlichting voor alle typen koelingen en vriezers.
https://koelcel-onderdelen.com


User avatar
Expert Member

Posts

Joined
Sat Jun 25, 2011 4:09 am
Location - Alkmaar Holland

Post by sanshay » Mon Oct 16, 2017 5:25 am

Het is idd raar dat ik het nu na 2 jaar voorgeschoteld krijg dat ik btw moet verrekenen in de verzendkosten en dan nog van 6 of 21 per product.
Zoals je al vermeld, producten van 6 en 21% samen, zit je al met een probleem.
Daarom ook mijn vraag of er nog mensen met dergelijk probleem zitten.
Ik ga morgen zelf eens contact opnemen met de BTW dienst hier. Horen wat die zeggen.

Active Member

Posts

Joined
Fri Jan 25, 2013 8:49 pm

Post by victorj » Mon Oct 16, 2017 5:31 am

inderdaad raar dat je het nu voorgeschoteld krijgt, maar het is al jaren dat deze regel geld.
als je een post nl of ander account hebt waar je de verzending mee doet, dan betaal je ook gewoon btw, alleen als je bij een post nl punt laat frankeren betaal je geen btw, omdat men aanneemt dat je particulier bent en die hoeft geen btw over porto te betalen.

Helaas voorziet oc of welke andere webwinkel software in deze voorziening.
Zelf heb ik alleen 21% producten, dus heel eenvoudig in de verzendkosten module de 21% berekend en klaar is het.
Je zou in je verzendkosten gewoon 21% btw op kunnen nemen, dan voldoe je altijd aan de wet, je brekend dan hooguit in sommige gevallen een paar cent btw teveel.

Koeltechnische deurrubbers eenvoudig online op maat bestellen.
Alle niet stekplichtige onderdelen zoals scharnieren, sloten, randverwarming en verlichting voor alle typen koelingen en vriezers.
https://koelcel-onderdelen.com


User avatar
Expert Member

Posts

Joined
Sat Jun 25, 2011 4:09 am
Location - Alkmaar Holland

Post by sanshay » Mon Oct 16, 2017 8:57 pm

Volgens de btw dienst als je met verschillende btw"s werkt, neem je de laagste btw op de verzending.
I.P.V op de factuur btw 6% maak ik dan nieuwe Tax aan voor verzending , Btw op verzending
Zo krijg ik dus Btw 6% op product 1 en Btw 21% op product 2 en Btw verzending die dan netjes vermeld worden en overzichtelijk is voor de boekhouder.
Zo blijven we in orde ook.

Active Member

Posts

Joined
Fri Jan 25, 2013 8:49 pm
Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 24 guests