Post by i2Paq » Sat May 01, 2010 11:49 pm

Gerrit wrote:Dat is goed nieuws. Zou MultiSafePay graag willen testen of dit iets is voor mij. Ben wel bezig met Ideaal, maar de bank stelt weer hoge eisen en dan is dit een prima oplossing.

G.
Ik zou niet gaan voor MultiSafePay of welke andere PSP dan ook.

Afgelopen week was ik op de TCD 2010 en heb met diverse PSP's staan praten maar ik sla echt stijl achterover van de kosten + de belachelijk randvoorwaarden.
Als je het af kan met bv. iDEAL, PayPal en bankoverschrijving dan zie ik echt de meerwaarde van een PSP tegen de huidige kosten cq. voorwaarden niet.

Neem nu MSP, je hebt het Complete pakket, dit is op zich een PRIMA instap model voor een beginnende webshop maar daar zijn je klanten verplicht zich te registreren. Nu bied ik dus Direct Afrekenen zonder registratie en gooit MSP weer een registratie-barrière op.
Ga je naar Connect-300 of Connect-1000 dan ben je ineens € 45,- of € 100,- p/m(!) kwijt alleen omdat je klanten zich niet hoeven te registreren. Het addertje onder het gras (van wat ik begreep van een zeer slecht geïnformeerde dame op de MSP stand) dat onderwater er toch een registratie wordt gedaan?

Kijk ik naar Buckaroo dan sla je helemaal van de kosten per transactie én de vaste kosten per maand stijl achterover.

Nee, dan liever 3 losse modules en misschien ietsje meer werk maar daar verdien je dan wel dik geld mee.

Alleen als jij je op het buitenland richt, of enorme aantallen transacties per maand hebt dan is een PSP eigenlijk de enige optie maar voor een kleine webshop met 1500 transacties op jaarbasis dekt het de kosten niet.

Norman in 't Veldt
Moderator OpenCart Forums

_________________ READ and Search BEFORE POSTING _________________

Our FREE search: Find your answer FAST!.

[How to] BTW + Verzend + betaal setup.


User avatar
Global Moderator

Posts

Joined
Mon Nov 09, 2009 7:00 pm
Location - Winkel - The Netherlands

Post by rebirth » Sun May 02, 2010 12:03 am

het grote nadeel van een bankoverschrijving is uiteraard wel dat de mensen meerdere dagen moeten wachten vooraleer hun betaling binnen is, en de bestelling dus kan verzonden worden. Ideal is bij ons in België niet beschikbaar, én dus enkel nuttig als je redelijk wat nederlandse klanten hebt (wat bij mij bvb niet het geval is), én paypal werd me nu al diverse keren nadrukkelijk afgeraden door meerdere mensen, waardoor ik deze nu zelf ook zoveel mogelijk probeer te vermijden.

En tjah, dan maakt MSP het wel interessant natuurlijk, want klanten wachten nu eenmaal niet graag op hun bestelling... en ik heb niet graag onzekerheid over m'n geld.

Dus, kan ik enkel akkoord gaan met de iets té hoge kosten.

New member

Posts

Joined
Fri Jan 15, 2010 4:36 pm
Location - .be

Post by Eveline » Sun May 02, 2010 4:28 am

Dat registeren voor betalen bij MultiSafePay is inderdaad waardeloos. En soms gaan betalingen nog mis ook zonder aanwijsbare reden! Of gaat het goed maar geeft de laatste pagina toch een error melding. En dat duurt het ook nog enkele werkdagen voordat MultiSafePay het op je rekening stort. Het staat daar gewoon nog een paar dagen rente te trekken...

Het is belachelijk dat Ideal zo duur is. Banken verdienen hier associaal veel mee. Maarja klanten willen ermee betalen. voor hun is het gratis. Wij worden min of meer gedwongen het aan te bieden. Waarom moet een gewone overschrijving van bank naar bank een dag of meer in beslag nemen? Goede alternatieven voor kleine webwinkels zijn er gewoon nog niet. Dat is wel eens frustrerend.

New member

Posts

Joined
Sat May 01, 2010 12:05 am

Post by i2Paq » Sun May 02, 2010 4:48 am

rebirth wrote:paypal werd me nu al diverse keren nadrukkelijk afgeraden door meerdere mensen, waardoor ik deze nu zelf ook zoveel mogelijk probeer te vermijden.
En wat geeft men als reden op?
Ik gebruik het al ruim 4 jaar een nooit een centje pijn.

Verder doen overschrijvingen er nationaal bij ons 2 dagen over, misschien bij jullie iets langer maar voor ons vanuit het buitenland "maar" 5 dagen.

Ik vindt de kosten van een PSP gewoon te belachelijk voor woorden, het hele systeem is volautomatisch en ik krijg het idee dat ze gewoon de kleine shops niet interessant genoeg vinden.

Norman in 't Veldt
Moderator OpenCart Forums

_________________ READ and Search BEFORE POSTING _________________

Our FREE search: Find your answer FAST!.

[How to] BTW + Verzend + betaal setup.


User avatar
Global Moderator

Posts

Joined
Mon Nov 09, 2009 7:00 pm
Location - Winkel - The Netherlands

Post by Gerrit » Sun May 02, 2010 6:17 pm

Eveline wrote:Dat registeren voor betalen bij MultiSafePay is inderdaad waardeloos. En soms gaan betalingen nog mis ook zonder aanwijsbare reden! Of gaat het goed maar geeft de laatste pagina toch een error melding. En dat duurt het ook nog enkele werkdagen voordat MultiSafePay het op je rekening stort. Het staat daar gewoon nog een paar dagen rente te trekken...

Het is belachelijk dat Ideal zo duur is. Banken verdienen hier associaal veel mee. Maarja klanten willen ermee betalen. voor hun is het gratis. Wij worden min of meer gedwongen het aan te bieden. Waarom moet een gewone overschrijving van bank naar bank een dag of meer in beslag nemen? Goede alternatieven voor kleine webwinkels zijn er gewoon nog niet. Dat is wel eens frustrerend.
Ik heb begrepen dat TNT met een oplossing gaat komen, speciaal ontwikkeld voor de kleine webhandelaar.
De kosten zijn echt wel een beetje raar. Ik had altijd Virtuele Kassa, 99 ct excl. btw en 6 weken op je geld wachten.
Ik heb nu de ING bank en kan Ideaal aanbieden, maar heb het nog steeds niet geactiveerd. Betaling rechtstreeks door de klant op mijn bank is echt binnen 24 uur gedaan. Vaak binnen enkele uren. En dan ik uiteraard PayPal. Nu gezeur mee, want ik heb al meer als 1000 euro binnen gekregen in 3 jaar tijd en nu moet ik mij legitimeren in verband met witwassen. Ha, ha, maar ga dat wel doen natuurlijk. ;) ;D ;D PayPal is iets waar je eigenlijk niet buiten kan.

For modelcars cars see my OC 3.0.2.0 shop: http://www.gbcars.nl/
For Wooden Toys see my 2.3.0.2 shop: https://www.dehoutentreinenwinkel.nl/


User avatar
Active Member

Posts

Joined
Fri Nov 27, 2009 9:06 pm

Post by i2Paq » Sun May 02, 2010 7:49 pm

Gerrit wrote:En dan ik uiteraard PayPal. Nu gezeur mee, want ik heb al meer als 1000 euro binnen gekregen in 3 jaar tijd en nu moet ik mij legitimeren in verband met witwassen. Ha, ha, maar ga dat wel doen natuurlijk. ;) ;D ;D PayPal is iets waar je eigenlijk niet buiten kan.
Dit heb ik ook gehad, en als het "tegenzit" krijg je dit nog een keer, daarna nooit meer.

Norman in 't Veldt
Moderator OpenCart Forums

_________________ READ and Search BEFORE POSTING _________________

Our FREE search: Find your answer FAST!.

[How to] BTW + Verzend + betaal setup.


User avatar
Global Moderator

Posts

Joined
Mon Nov 09, 2009 7:00 pm
Location - Winkel - The Netherlands

Post by 6ilverfox » Mon May 03, 2010 8:21 pm

Ideaal is er inderdaad overdreven duur 49 cent per transactie op een klein bedrag is dat een groot deel uit je marge op een groot bedrag dan weer niet.

Ik heb net op de site van Multisafepay zitten kijken en bij het abbo van 45 euro krijg je dus wel 300 transacties aan 15 cent. Bij het abbo van 100 euro dan weer 1000 transacties aan 10 cent. Dan is dit toch nog niet zo duur hoor.

Active Member

Posts

Joined
Mon May 03, 2010 6:32 pm

Post by i2Paq » Mon May 03, 2010 8:48 pm

6ilverfox wrote:Ideaal is er inderdaad overdreven duur 49 cent per transactie op een klein bedrag is dat een groot deel uit je marge op een groot bedrag dan weer niet.

Ik heb net op de site van Multisafepay zitten kijken en bij het abbo van 45 euro krijg je dus wel 300 transacties aan 15 cent. Bij het abbo van 100 euro dan weer 1000 transacties aan 10 cent. Dan is dit toch nog niet zo duur hoor.
45,- of 100,- p/m! Dat vindt ik nogal wat voor een kleine webshop. Dan staat er wel zo leuk dat je na 300 transacties 0,15ct per transactie betaald maar dat is 45/300 ook.

Ik kan er met mijn pet niet bij waarom die connect nu je klanten verplicht te registreren en die 300 en 1000 dat niet hoeft maar dan betaal je wel 45/100 p/m.
Waarom geen connect met 0,15ct per transactie? Dat zou nog te overwegen zijn.

Norman in 't Veldt
Moderator OpenCart Forums

_________________ READ and Search BEFORE POSTING _________________

Our FREE search: Find your answer FAST!.

[How to] BTW + Verzend + betaal setup.


User avatar
Global Moderator

Posts

Joined
Mon Nov 09, 2009 7:00 pm
Location - Winkel - The Netherlands

Post by 6ilverfox » Mon May 03, 2010 11:00 pm

i2Paq wrote:45,- of 100,- p/m! Dat vindt ik nogal wat voor een kleine webshop. Dan staat er wel zo leuk dat je na 300 transacties 0,15ct per transactie betaald maar dat is 45/300 ook.

Ik kan er met mijn pet niet bij waarom die connect nu je klanten verplicht te registreren en die 300 en 1000 dat niet hoeft maar dan betaal je wel 45/100 p/m.
Waarom geen connect met 0,15ct per transactie? Dat zou nog te overwegen zijn.
Ik kan je wel enigsinds begrijpen maar het is maar hoe je het bekijkt. Als ik vergelijk wat een Ogone vraagt dant is Multisafepay slechts peanuts. Enige wat ik belachelijk vindt is die module waar je moet registreren dus voor mij is een connect enkel een echte optie. Verder ben ik er ook van overtuigd dat het aanbieden van directe betalingsmethodes positief zijn voor het werven van klanten en bijgevolg voor een omzet verhoging zullen zorgen. Dat je bij 100 transacties per maand dan eigenlijk 45 cent per transactie betaald is dan een spijtige zaak maar bied zowel je klanten als jezelf wel gemak zo ;)

Active Member

Posts

Joined
Mon May 03, 2010 6:32 pm

Post by Lightning » Thu May 06, 2010 6:05 am

6ilverfox wrote:
i2Paq wrote:45,- of 100,- p/m! Dat vindt ik nogal wat voor een kleine webshop. Dan staat er wel zo leuk dat je na 300 transacties 0,15ct per transactie betaald maar dat is 45/300 ook.

Ik kan er met mijn pet niet bij waarom die connect nu je klanten verplicht te registreren en die 300 en 1000 dat niet hoeft maar dan betaal je wel 45/100 p/m.
Waarom geen connect met 0,15ct per transactie? Dat zou nog te overwegen zijn.
Ik kan je wel enigsinds begrijpen maar het is maar hoe je het bekijkt. Als ik vergelijk wat een Ogone vraagt dant is Multisafepay slechts peanuts. Enige wat ik belachelijk vindt is die module waar je moet registreren dus voor mij is een connect enkel een echte optie. Verder ben ik er ook van overtuigd dat het aanbieden van directe betalingsmethodes positief zijn voor het werven van klanten en bijgevolg voor een omzet verhoging zullen zorgen. Dat je bij 100 transacties per maand dan eigenlijk 45 cent per transactie betaald is dan een spijtige zaak maar bied zowel je klanten als jezelf wel gemak zo ;)
45 cent valt idd reuze mee als je met Ogone vergelijkt. Setup van 297 euro, Abo van 37.50 per maand + 10 euro maand voor fraud-detection + 0.83 cent per transactie (of 3% kan je kiezen dacht ik als je enkel maar kleine transacties hebt is dit te overwegen, maar heb je dan een groot order betaal je direct veel). Daarnaast komt bij Ogone ook nog eens 2-3% kost van BCC voor Visa/mastercard. En komt er ook nog 21% btw bij deze kosten.

New member

Posts

Joined
Sun Mar 21, 2010 9:38 am
Location - BE

Post by msk69 » Sat May 15, 2010 6:24 am

i2Paq wrote:
Ik kan er met mijn pet niet bij waarom die connect nu je klanten verplicht te registreren en die 300 en 1000 dat niet hoeft maar dan betaal je wel 45/100 p/m.
Waarom geen connect met 0,15ct per transactie? Dat zou nog te overwegen zijn.
Bij de 300 en 1000 krijg je een direct contract bij een kaartaccepterende creditcardmaatschapij.(hoe zeg je dat ook alweer, msp is dan alleen het doorgeefluikje. Wat ik van de formulieren begrijp) je krijgt dus ook een lager percentage wat je af moet dragen.

Ik ben al verschillende tegen gekomen die geen PayPal betaling willen doen, maar hun CC willen gebruiken (wat ook met PP kan)
Gaat het om een bestelling van een paar tientjes, dan maak je je niet zo druk, maar gaat het om bestellingen van 500 - 1500 dan kun je je toch eens achter de oren kraben..

Verder heb je ook voordeel dat je ideal, creditcard en eventueel bankoverboeking naar hun toe aktief kunt zetten, dus alles onder een dak, en 1 financieel raport. Bovendien als je veel met het buitenland doet is directebanking en Giropay een zeer goede aanvulling.

User avatar
Newbie

Posts

Joined
Wed Mar 10, 2010 11:46 pm

Post by i2Paq » Sat May 15, 2010 6:09 pm

Het is allemaal prima dat ze veel mogelijkheden bieden, echter is het voor de kleinere of beginnende webshop onmogelijk om een PSP te nemen.
De kosten zijn voor een nog kleine shop te hoog, MSP kan wegens de kosten per transactie wel interessant zijn maar dan hebben ze voor het pakket wat geschikt zou zijn die belachelijke regel dan jouw klant zich ook ben hen moet registeren!

Verder hoorde ik op de beurs dat dit zo-wie-zo gebeurd bij de duurdere abo's maar dan "stiekem", hier ga ik MSP nog over aanspreken.

Norman in 't Veldt
Moderator OpenCart Forums

_________________ READ and Search BEFORE POSTING _________________

Our FREE search: Find your answer FAST!.

[How to] BTW + Verzend + betaal setup.


User avatar
Global Moderator

Posts

Joined
Mon Nov 09, 2009 7:00 pm
Location - Winkel - The Netherlands

Post by Khoneini » Sat May 15, 2010 6:44 pm

Ik was van plan om bij Multisafepay te gaan voor mijn webshop echter lees ik nu dat klanten zich bij het iDeal only pakket ook moeten registreren :S? Denk dat je daardoor veel klanten misloopt en daarom wil ik dit ook absoluut niet. Echter wil ik wel iDEAL, bankoverschrijving en paypal in mijn shop wat voor andere alternatieven zijn er om iDEAL te gebruiken in je shop zonder dat je je bij zo'n organisatie aansluit.

Alvast bedankt voor de informatie!

New member

Posts

Joined
Thu May 13, 2010 4:59 am

Post by i2Paq » Sat May 15, 2010 6:49 pm

Khoneini wrote:Ik was van plan om bij Multisafepay te gaan voor mijn webshop echter lees ik nu dat klanten zich bij het iDeal only pakket ook moeten registreren :S? Denk dat je daardoor veel klanten misloopt en daarom wil ik dit ook absoluut niet. Echter wil ik wel iDEAL, bankoverschrijving en paypal in mijn shop wat voor andere alternatieven zijn er om iDEAL te gebruiken in je shop zonder dat je je bij zo'n organisatie aansluit.

Alvast bedankt voor de informatie!
Een losse iDEAL module en een iDEAL abo bij de ING.
Dit heb ik momenteel ook, samen met PayPal en Bankoverschrijving.

Norman in 't Veldt
Moderator OpenCart Forums

_________________ READ and Search BEFORE POSTING _________________

Our FREE search: Find your answer FAST!.

[How to] BTW + Verzend + betaal setup.


User avatar
Global Moderator

Posts

Joined
Mon Nov 09, 2009 7:00 pm
Location - Winkel - The Netherlands

Post by Khoneini » Sat May 15, 2010 6:51 pm

Duidelijk alleen als ik een iDeal abbonoment bij de ING neem wat zijn de kosten hiervan en kunnen mensen dan wel ongeacht welke bank ze hebben bij mijn shop met iDEAL betalen?

New member

Posts

Joined
Thu May 13, 2010 4:59 am

Post by i2Paq » Sat May 15, 2010 7:02 pm

Khoneini wrote:Duidelijk alleen als ik een iDeal abbonoment bij de ING neem wat zijn de kosten hiervan en kunnen mensen dan wel ongeacht welke bank ze hebben bij mijn shop met iDEAL betalen?
Elke klant kan betalen me iDEAL (dat is juist de bedoeling).
De kosten van de iDEAL aanlsuiting van ING zijn de goedkoopste, neem wel de Advanced.

Norman in 't Veldt
Moderator OpenCart Forums

_________________ READ and Search BEFORE POSTING _________________

Our FREE search: Find your answer FAST!.

[How to] BTW + Verzend + betaal setup.


User avatar
Global Moderator

Posts

Joined
Mon Nov 09, 2009 7:00 pm
Location - Winkel - The Netherlands

Post by Khoneini » Sat May 15, 2010 7:09 pm

Ik zie dat je een iDeal BASIC abbonoment hebt en een iDeal Advance abbonoment zitten verder geen kosten aan slechts € 0,75 per transactie maar heb je wel alles in eigen handen(Als ik dit goed heb gelezen?).

Nu heb ik nog een aantal vragen:
- Moet ik nu ook een SSL certificaat voor mijn domein aanvragen en installeren op mijn server?
- Is er een OpenCart module die het mogelijk maakt om met ING iDeal te betalen of moet ik deze zelf programmeren

New member

Posts

Joined
Thu May 13, 2010 4:59 am

Post by i2Paq » Sat May 15, 2010 8:24 pm

Waar haal jij de 0,75 vandaan?
Ik betaal iets van 0,50.

Voor betalingen met iDEAL of PayPal heb je GEEN ssl/https nodig, dit gebeurd via de betaalmodule zelf.

Er zijn meerdere iDEAL modules beschikbaar.

Norman in 't Veldt
Moderator OpenCart Forums

_________________ READ and Search BEFORE POSTING _________________

Our FREE search: Find your answer FAST!.

[How to] BTW + Verzend + betaal setup.


User avatar
Global Moderator

Posts

Joined
Mon Nov 09, 2009 7:00 pm
Location - Winkel - The Netherlands

Post by Khoneini » Sat May 15, 2010 8:34 pm

i2Paq wrote:Waar haal jij de 0,75 vandaan?
Ik betaal iets van 0,50.

Voor betalingen met iDEAL of PayPal heb je GEEN ssl/https nodig, dit gebeurd via de betaalmodule zelf.

Er zijn meerdere iDEAL modules beschikbaar.
Bron:http://www.ing.nl/zakelijk/betalen/geld ... index.aspx

Code: Select all

Kosten 
Tot 500 transacties per maand € 0,75 per transactie 
501-1000 transacties per maand € 0,70 per transactie 
Meer dan 1000 transacties per maand € 0,65 per transactie 
Je hebt hier uiteraard een zakelijke rekening nodig bij ING wat ik ga maken is een simpele webshop ik verwacht niet te veel transacties per maand dan zou ik toch genoeg moeten hebben aan het ING Starterspakket?:
http://www.ing.nl/zakelijk/betalen/zake ... index.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;

En is er een bepaalde iDEAL module waar iemand goede ervaringen mee heeft?
Alvast bedankt!

New member

Posts

Joined
Thu May 13, 2010 4:59 am

Post by Mouka » Mon May 17, 2010 3:07 am

Ik werk al ruim 2 jaar met msp en tot tevredenheid, voor mij was de reden tot overstap de extra kosten die abnamro ging vragen voor een ideal betaling. Het is misschien een paar centen duurder dan zelf een ideal betaling afhandelen vanwege de 50 cent bankoverschrijvingskosten, maar ik kan het wel zo instellen dat het geld direct op mijn rekening wordt overgeboekt. Ik heb nu een Triodos zakelijke rekening en nog geen optie voor een eigen ideal module.
Het registreren is met de laaste msp module slechts een wachtwoord omdat alle andere gegevens automatisch worden overgenomen van de shop checkout. Mijn klanten zien het msp registreren niet als een probleem.
Ik deel dus niet de mening 'Multisafepay of welk andere PSP, ik zeg: niet doen!' Het is een prima oplossing voor bv ideal betalingen als je geen zakleijke bankrekening hebt, kan je dus mooi de kosten daarvan besparen!

Ik werk ook veel met Paypal en ben daar tevreden over maar vind de kosten van een Paypal betaling belachelijk hoog, veel hoger dan bv een msp ideal betaling. Paypal is leuk voor kleine verkoopbedragen en als je veel internationaal verkoopt.

User avatar
Newbie

Posts

Joined
Tue Feb 16, 2010 7:22 pm
Location - The NWetherlands
Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 31 guests