Post by alphonsgarenfeld » Mon Dec 30, 2013 2:49 am

Beste collega's,

Heb mijn live winkel gekopieerd naar een subdomein waar ik een upgrade van OC heb uitgevoerd en een template heb verwisseld. Nu wil ik de testwinkel weer terugzetten naar live .

Probleem is nu dat intussen de bestellingen uiteraard gewoon doorliepen op de live winkel c.q. database ! En uiteraard niet doorliepen op de testwinkel ! Als ik dus nu de gewijzigde database van de testwinkel weer terug ga zetten vrees ik dat ik de bestellingen en klanten van de afgelopen dagen/weken kwijt ben.

Hoe fix ik dat ??

Alvast dank voor jullie reacties. Alphons

New member

Posts

Joined
Wed Jan 04, 2012 2:05 am
Location - eindhoven, netherlands

Post by victorj » Mon Dec 30, 2013 3:03 am

Als je de geupgrade databse gebruikt, ben je inderdaad de klanten en orders kwijt die je wel in je live shop hebt.

wat je kunt doen, is de database van de live shop upgraden naar de nieuwe versie van je winkel die je wilt gaan gebruiken.
je hebt de stappen al eens uitgevoerd, dus dat zou je nou vrij snel moeten kunnen doen.
terwijl je dit doet, wel even de winkel op onderhoud zetten, zodat er geen gegevens naar de database geschreven worden.

en natuurlijk maak je eerst een backup van de database

Koeltechnische deurrubbers eenvoudig online op maat bestellen.
Alle niet stekplichtige onderdelen zoals scharnieren, sloten, randverwarming en verlichting voor alle typen koelingen en vriezers.
https://koelcel-onderdelen.com


User avatar
Expert Member

Posts

Joined
Sat Jun 25, 2011 4:09 am
Location - Alkmaar Holland

Post by alphonsgarenfeld » Mon Dec 30, 2013 3:37 am

OK, als ik die live dbase upgrade dan behoud ik wel alle klanten ? En anders ben ik echt alle klanten kwijt vanaf dag 1 of alleen de klanten sinds ik de testomgeving heb ??

New member

Posts

Joined
Wed Jan 04, 2012 2:05 am
Location - eindhoven, netherlands

Post by victorj » Mon Dec 30, 2013 3:53 am

je bent alleen de klanten kwijt die tussen het moment dat je de database hebt gekopieerd en nu.

Maar het is heel goed te doen, om je huidige database, dus de complete te upgraden.
over het algemeen, ben ik daar incl uploaden van alle bestanden meestal in een kwartier helemaal mee klaar.

Koeltechnische deurrubbers eenvoudig online op maat bestellen.
Alle niet stekplichtige onderdelen zoals scharnieren, sloten, randverwarming en verlichting voor alle typen koelingen en vriezers.
https://koelcel-onderdelen.com


User avatar
Expert Member

Posts

Joined
Sat Jun 25, 2011 4:09 am
Location - Alkmaar Holland

Post by alphonsgarenfeld » Mon Dec 30, 2013 4:44 am

Dank voor je behulpzaamheid Victorj. Ik ga het proberen...

New member

Posts

Joined
Wed Jan 04, 2012 2:05 am
Location - eindhoven, netherlands
Who is online

Users browsing this forum: Bing [Bot] and 106 guests