Post by Mediaoutlet » Wed Feb 20, 2013 11:12 pm

Jag har letat lite efter pacsoft moduler på opencart och verkligen inte hittat någon.. Så min fråga är, finns det ens och är det möjligt?
Jag vill alltså exportera namn/adress osv till pacsoft.

Best Regards
Simon Forslund,

Mail me at: info@mediaoutlet.se
Visit our Store: http://mediaoutlet.se


User avatar
Newbie

Posts

Joined
Mon Jan 28, 2013 2:50 am

Post by Shopson.se » Thu Feb 21, 2013 1:17 am

Vi har en sån modul. Du kan väl slänga iväg ett mail genom shopson.se så kan jag titta på det.

Senaste butik på OpenCart: htm.se som bl.a säljer kvittorullar, kassarullar och cigarettändare


Active Member

Posts

Joined
Sun Apr 22, 2012 2:33 pm

Post by Tobbeb » Fri Feb 22, 2013 5:35 pm

Om du har en sådan, kan du inte sälja den under extensions då? Det är garanterat fler som är intresserade av att slippa "klipp & klistra"

// Tobbe

New member

Posts

Joined
Sat Feb 18, 2012 7:49 pm

Post by Shopson.se » Sat Feb 23, 2013 12:13 am

Nja, för det första är det inte jag som utvecklat den från början utan själva scriptet kommer ursprungligen från:
http://www.ehandel.se/forum/logistik/51 ... nline.html

Sedan bygger inte själva tillägget på opencart i sig utan ett tillägg till webläsaren som automatiskt öppnar sidor, loggar in, klipper och klistrar. Dock är det några ingrepp som krävs i opencart så ajg får fundera på om det är något man skulle kunna lägga ut till försäljning, lite fullt upp just nu dock :-\

Senaste butik på OpenCart: htm.se som bl.a säljer kvittorullar, kassarullar och cigarettändare


Active Member

Posts

Joined
Sun Apr 22, 2012 2:33 pm

Post by thbr02 » Tue Mar 05, 2013 1:39 am

Jag skulle absolut vara intresserad av en liknande modul för postens Skicka Lätt. Den finns också som plugin men jag fattar inte hur jag ska få den att fungara med Opencart. Denna plugin finns på http://www.ehandel.se/forum/logistik/51 ... laett.html. Någon som kan tipsa om hur jag kan få det att fungera?

Active Member

Posts

Joined
Wed Jun 22, 2011 10:30 pm
Location - Sweden

Post by rokdazone » Fri Mar 08, 2013 4:20 pm

Finns det något intresse för en riktig koppling mellan OpenCart <-> Pacsoft, Unifaun, Memnon så skulle jag kunna utveckla dessa. Dock ej gratis, men man skulle kunna ge rabatt eftersom många verkar efterfråga dessa. Skicka gärna kravspec och dokumentation på API-kopplingar etc. till jocke[at]shinewebb.se, så skulle det iaf. säkert skynda på utvecklingen av dessa.

OpenCart extension and templates developer. Working for Shine Webb AB in Sweden. Feel free to PM/contact me if you are in need of an extension or a template.


User avatar
Active Member

Posts

Joined
Mon Jan 02, 2012 3:24 pm
Location - Sweden

Post by Davideri » Fri Mar 08, 2013 7:32 pm

Scriptet fungerar lysande tycker jag. Var en av de första att sätta upp det i opencart (dock inte jag som skapade det). Fungerar smidigast om man kör samma tjänster i pacsoft och samma vikt. Då flyger allt fram :)

Annars byter man bara och ändrar i lagrade frakter till önskat alternativ eftersom adressen redan är ifylld.

Fyller i mängder med adresser på bara några sekunder.

Den använder som sagt ett tillägg i webbläsaren och inte en modul i opencart. Skulle man göra en modul som fungerar till unifauns automatiska orderkoppling så kostar den en 2000 - 3000 per år plus 1 kr utskriften ändå bara för att få den automatiken, som unifaun tar betalt.

Nu är det gratis i Pacsoft om man använder detta script.

Hojta till om ni behöver hjälp med installation.

Jag kör detta med Chrome och Tampermonkey.

New member

Posts

Joined
Fri Sep 23, 2011 1:02 am

Post by thbr02 » Fri Mar 08, 2013 8:52 pm

Jag tar gärna emot några tips på hur man får det att fungera. Jag provade att installera Tampermonkey, men blev inte klok på hur jag skulle fortsätta. Jag förstår inte heller riktigt hur jag hämtar uppgifterna från Opencart.

Active Member

Posts

Joined
Wed Jun 22, 2011 10:30 pm
Location - Sweden

Post by Davideri » Wed Mar 20, 2013 3:05 am

Jag har skrivit ihop ett litet inlägg med bilder och en videodemo.

http://davidwigg.se/guide-exportera-adr ... t-unifaun/

New member

Posts

Joined
Fri Sep 23, 2011 1:02 am

Post by thbr02 » Wed Mar 20, 2013 4:16 am

Toppen!
Mycket bra guide. Denna lösning fungerar mycket bra. Det gör det väldigt enkelt att skriva ut frakthandlingar numer.

Active Member

Posts

Joined
Wed Jun 22, 2011 10:30 pm
Location - Sweden

Post by LitenOmtanke » Mon Nov 11, 2013 12:02 am

Davideri, vart har din guide tagit vägen? Jag får inte fram den och min connection mellan opencart och pacsoft funkar inte som det ska längre.
Mvh

New member

Posts

Joined
Fri Jun 07, 2013 2:30 am

Post by thbr02 » Thu Nov 14, 2013 11:04 pm

Jag har samma problem. Trodde att det ar något fel som jag själv gjort. Det har dock fungerat bra tidigare.

Active Member

Posts

Joined
Wed Jun 22, 2011 10:30 pm
Location - Sweden

Post by LitenOmtanke » Mon Nov 18, 2013 10:04 pm

@Davideri jag hittar inte din guide, är den borttagen? Jag skulle behöva göra detta med tampermonkey etc men får inte upp något när jag klickar på din länk.
Mvh

New member

Posts

Joined
Fri Jun 07, 2013 2:30 am

Post by thbr02 » Mon Dec 23, 2013 6:05 am

Nu ligger guiden ute igen för den som är intresserad.
http://davidwigg.se/guide-exportera-adr ... t-unifaun/

Jag har gjort en uppdaterad version av scriptet som även inkluderar orderns vikt. Detta script går att använda om man använder "Varubrev". För att få scriptet att fungera måste den nya version av VQModen "Pacsoft-variables-1551.xml" användas. Den nya heter "Pacsoft-variables-1551_varubrev.xml".

OBS! Spara en kopia av ditt gamla script och även av "Pacsoft-variables-1551.xml" för säkerhets skull.

Såväl script som VQMod hittar du här nedan.

(OBS! Jag avsäger mig allt ansvar gällande funktion och om någonting går fel med din installation. Du är själv ansvarig vad du gör med scriptet. Jag tar inte ansvar för felaktiga installationer eller skador som kan komma när du använder detta sätt. Jag kan inte heller ansvara för uppdateringar eller support vid installationer av detta script. All användning av scriptet görs på eget ansvar)

Active Member

Posts

Joined
Wed Jun 22, 2011 10:30 pm
Location - Sweden

Post by thbr02 » Thu May 15, 2014 2:52 am

Jag har uppdaterat filen Pacsoft-variables-1551_varubrev.xml. Det visade sig att vikt tillägget för produktalternativen inte var inräknade i produktens vikt. Ladda ner nedanstående fil och radera den förra i din vqmod/xml katalog.

Attachments


Active Member

Posts

Joined
Wed Jun 22, 2011 10:30 pm
Location - Sweden

Post by hakedq » Wed Nov 05, 2014 10:23 pm

Nu verkar Pacsoft ha gjort någon uppdatering så att scriptet inte längre fungerar?

Sajter: Provsmakning.se, RoligaJulklappar.se, Upplev.nu


New member

Posts

Joined
Tue Mar 13, 2012 1:04 am

Post by thbr02 » Thu Oct 27, 2016 9:13 pm

Jag håller på att försöka uppdatera scriptet för att fungera med nuvarande version av Pacsoft. Eftersom jag inte är någon proffs på JavaScript har jag dessvärre kört fast. Det går bra så långt som till när man i menyerna ska välja "Frakthandlingar" -> "Utskriftsfavoriter". När jag försöker komma igenom detta öppnas innehållet inte i den FRAME som är avsett, utan i ett helt nytt eget fönster. Om det är någon som känner för att hjälpa till att uppdatera scriptet delar jag gärna med mig av det jag gjort. Ursprunget till scriptet kan ni se tidigare i denna tråd.

Active Member

Posts

Joined
Wed Jun 22, 2011 10:30 pm
Location - Sweden

Post by Xciso » Wed Nov 02, 2016 1:14 am

Tjena. Jag hjälper gärna till :)

Active Member

Posts

Joined
Fri Jul 15, 2011 5:20 am

Post by thbr02 » Wed Nov 02, 2016 4:46 am

Toppen! Jag skickar ett PM med mer information.

Active Member

Posts

Joined
Wed Jun 22, 2011 10:30 pm
Location - Sweden

Post by thbr02 » Thu Nov 03, 2016 3:52 am

Det verkar som om något hänt med funktionen att skicka privata meddelande genom forumet. Kan jag nå dig på annat sätt än via PM?

Active Member

Posts

Joined
Wed Jun 22, 2011 10:30 pm
Location - Sweden
Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 42 guests