Post by Enkeria » Thu Jun 09, 2011 7:21 pm

Hej

v.1.4.9.5
Kör svenskt uppdaterad, fixat en hel del själv med både översättning och kodning.
Firefox 4.0.1 och Google Chrome

Jag har testar runt att skapa rabattkuponger men när de används så får jag mestadels fel.
De fungerar i stort sett när de själva vill.
Jag har testat rensa cookies, jag har testat OLIKA metoder, siffror m.m under rabattkupong-skapandet men de fungerar inte längre trots bra datum och många antal per kund.


Den enda jag har fått att fungera är följande:
Rabattnamn: Gratis Gåva
Beskrivning: En Gåva
Kod: vip
Typ av rabatt: Belopp
Avdrag: 0.0000
Totalt belopp: 0.0000

Inloggad: Nej
Fri Frakt: Nej

Produkter: (inga)

Stardatum: 2011-06-04
Slutdatum: 2016-06-07

Antal rabattkuponger: 1
Antal per kund: 1

Status: Aktiverad


Jag är medveten om att man måste ha "antal per kund:" minst 2 för att testa koden max 2 gånger. Men jag får inte det heller att fungera. Jag startade även en liknande rabatt med 1000 under "Antal rabattkuponger:" samt "Antal per kund" men det fungerade inte alls vid kassan. Enligt kod ovan fungerade den i alla fall första gången jag testa den, naturligt nog skall den inte fungera fler gånger eftersom "antal per kund:" är 1.

Någon som vet svaret?


OCH
kan någon förklara för mig vad "antal rabattkuponger" innebär egentligen samt skillnaden mellan "avdrag" och "totalt belopp" ? Jag har satt samma nummer på dessa, 2 o 2.

/ Enkeria
http://www.Enkeria.com
http://www.WEREit.se


User avatar
New member

Posts

Joined
Mon May 23, 2011 12:16 am
Location - Sweden

Post by Grandma » Wed Jun 15, 2011 3:38 pm

Har du "flyttat över" de produkter det gäller?
Längre ner på sdian där du bestämmer rabatten står det 'produkter'. Markera de som det gäller och flytta dem till högra sidan. :)

Testa även ifall rabatten läggs till automatiskt när samma kund gör en ny order, vilket det ju inte ska göra, men det händer för mig.

Owner of Herbalator, inhalers with organic essential oils that eases asthma, allergy and migraines.


User avatar
New member

Posts

Joined
Sun Jan 30, 2011 1:23 am
Location - Sweden
Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 30 guests