Post by Grandma » Tue Feb 01, 2011 12:25 am

Ni som har svenska websidor har ni översatt OC själva eller finns det färdiga svenska filer någonstans?
Tacksam för hjälp.

Farmor

Owner of Herbalator, inhalers with organic essential oils that eases asthma, allergy and migraines.


User avatar
New member

Posts

Joined
Sun Jan 30, 2011 1:23 am
Location - Sweden

Post by lurfen » Tue Feb 01, 2011 8:54 pm

Det finns svenska filer till opencart under Extensions/Language. Den senaste är för version 1.4.9.1. Vad behöver man göra för att få det att fungera med 1.4.9.3 ?

Newbie

Posts

Joined
Tue Feb 01, 2011 8:49 pm

Post by lurfen » Wed Feb 02, 2011 12:15 am

Fel av mig, det funkar utmärkt till 1.4.9.3. !

Newbie

Posts

Joined
Tue Feb 01, 2011 8:49 pm

Post by editum » Sat Apr 30, 2011 7:18 am

Är jag ensam om att tycka att vi borde lägga litet mer krut på översättningen (har fått korrigera en hel del)? Kan vi inte jobba ihop ett par stycken med översättning och granskning innan ett språkpaket släpps till nästa version?

Ser fram emot åsikter. Vill inte se att vi skapar flera paket, men gärna ett som är korrekt.

--
Lingvisten

Opencart 1.4.9.4


Newbie

Posts

Joined
Sat Apr 30, 2011 6:57 am

Post by saabmosare » Mon May 02, 2011 4:40 am

editum wrote:Är jag ensam om att tycka att vi borde lägga litet mer krut på översättningen (har fått korrigera en hel del)? Kan vi inte jobba ihop ett par stycken med översättning och granskning innan ett språkpaket släpps till nästa version?

Ser fram emot åsikter. Vill inte se att vi skapar flera paket, men gärna ett som är korrekt.

--
Lingvisten
Många utav översättningarna är översatt rakt av med orden istället för det budskap man vill förmedla. Därför det ser sådär ut många gånger. Har själv varit inne och ändrat en hel del. Sen är det nästan alltid någon text som är missad.

Jag kan vara med och provköra/korrigera framöver.

:)

New member

Posts

Joined
Mon Apr 18, 2011 6:22 pm

Post by Amema » Wed May 11, 2011 3:56 pm

Håller med. Jag har också ändrat en del på egen hand. Det finns ett ställe som heter Launchpad om man ska samarbeta om översättningar. Någon annan som känner till det? Har bara använt det lite, men det verkar stabilt. https://launchpad.net/

Newbie

Posts

Joined
Wed May 04, 2011 4:44 pm

Post by Grandma » Mon Jun 13, 2011 7:43 pm

Blev det någon gemensam lösning för det här?

Jag hamnade till slut på en svensk, lite speciell sida med ok översättning. De har dock inte översatt 1.5 än men 1.4.9.5 finns att tanka hem.
Jag glömde länken HÄR.
Last edited by Grandma on Wed Jun 15, 2011 4:50 am, edited 1 time in total.

Owner of Herbalator, inhalers with organic essential oils that eases asthma, allergy and migraines.


User avatar
New member

Posts

Joined
Sun Jan 30, 2011 1:23 am
Location - Sweden

Post by henke81 » Wed Jun 15, 2011 2:46 am

Jag är också intresserad av en översättning till version 1.5.x.

//Henrik

Newbie

Posts

Joined
Sat Nov 13, 2010 2:03 am

Post by Divent » Sat Jun 18, 2011 6:56 am


Image
Yep... Didn't save this time either...


User avatar
Newbie

Posts

Joined
Wed Aug 04, 2010 11:01 pm
Location - Sweden

Post by Mats Jedmo » Tue Jul 05, 2011 4:23 am

Installerade svenska filer enl. instruktionen men klantade till det någonstans. Efter installation kunde jag inte logga in utan fick ett felmeddelande att det inte gick att läsa in svenska filen. Loggade då in på mitt webbhotelskonto & letade efter filerna, flyttade dom till egna kataloger bredvid dom engelska, då fick det att logga in som admin igen.
När jag sedan försöker nå butiken via framsidan (!) kommer det upp ett felmeddelande "Error: Could not load language total/credit!"

Vad gör jag för fel ?


Helt ny på opencart, har haft det installerat i 2 timmar nu :-)

//Mats

Newbie

Posts

Joined
Tue Jul 05, 2011 4:18 am

Post by saabmosare » Tue Jul 05, 2011 5:20 am

Titta i din engelska catalof och leta upp total/credit. Kopiera och lägg in i den svenska. Filerna saknas alltså i din svenska katalog, lägg till de engelska så startar det, översätt sedan manuellt,

New member

Posts

Joined
Mon Apr 18, 2011 6:22 pm

Post by Mats Jedmo » Tue Jul 05, 2011 5:42 am

Tackar för det, provar i morrn igen :)

Newbie

Posts

Joined
Tue Jul 05, 2011 4:18 am
Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 42 guests