Post by Håkan » Sun Sep 11, 2016 3:21 pm

Hej
Jag är en nybliven webshopägare som skulle vilja uppdatera min sida, har för närvarande 1.5.6.1 installerad.
Så frågan är, är det lönt att uppdatera till senaste versionen eller?
Och om ni nu tycker att det är lönt, hur går jag till väga?
Tack på förhand.
mvh Håkan

Newbie

Posts

Joined
Sun Sep 11, 2016 3:17 pm

Post by thbr02 » Tue Sep 13, 2016 4:30 am

Det är absolut värt mödan. Från version 2 är Opencart byggd för att visa webbshopen i en anpassad vy för såväl mobiler som surfplattor och datorskärmar. I tidigare versioner var man tvungen att köpa till ett mobilanpassat tema för att webbshopen skulle visas ordentligt. Mycket av köpen i vår webbshop sker från just mobiler.

Hur man går till väga är det lättast att söka på i detta supportforum. Själv uppdaterade jag från 1.5.5.1 -> 2.0.3.1 och senare även till 2.1.0.2. Denna version är ganska buggfri. Jag väntar ett tag med uppdatering till 2.3.0.2 tills de flesta fel upptäckts. Största arbetet med uppdatering är att uppdatera och ominstallera alla eventuella extra moduler man köpt till.

Active Member

Posts

Joined
Wed Jun 22, 2011 10:30 pm
Location - Sweden

Post by Håkan » Wed Sep 14, 2016 3:03 am

Tack för svaret, har försökt att uppdatera men det gick inte speciellt bra. Inte mycket som fungerade efteråt ;D
Men lyckades återställa den installerade versionen som tur är .
Hade hoppats på en svensk version att följa vi uppdateringen men det verkar inte finnas.
//Håkan

Newbie

Posts

Joined
Sun Sep 11, 2016 3:17 pm
Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 84 guests