Post by toms_corner » Sun Mar 13, 2016 2:02 am

Hejsan!

Jag har nu jobbat med Open Cart ett litet tag och använder metoden "Learning by making mistakes".
"Kan själv" är ett ledord som jag lika dumdristigt som självsäkert använder när jag pillar i back-end.
En del grejer är ju busenkla...när man väl kan dem.

Själv hade jag länge problem (tills idag) med att när nån beställde via faktura eller betalade med kort (Payson) så blev det mycket märkliga priser.
I systemet var det jämna siffror t.ex. 248kr men när det skulle betalas blev det 247.75 o.s.v.
Momsen var helt åt skogen och jag trodde att systemet hade en bugg som gjorde att den räknade fel.
Döm om min förvåning när jag sökte på problemet och ingen annan verkar ha samma problem...

När jag så började ändra i priserna utan moms så tog systemet helt enkelt inte decimaler.
Ja men va f**n...

Flera veckor (tills ikväll) tog det innan jag kom på den briljanta idén att använda punkt istället för komma och vipps! så var problemet löst. =)
Till veckan ska jag sätta mig och ändra priser på ca. 130 produkter med punkt istället för komma...

Har ni några mer "enkla" tips på sånt som ni har brottats med och som har en väldigt enkel lösning?

Ha det gott!

Tommy
http://LiteRoligareInredning.se

Mvh
Tommy
Lite Roligare Inredning hittar du här: literoligareinredning.se


User avatar
Newbie

Posts

Joined
Mon Jun 22, 2015 4:03 am


Post by thbr02 » Tue Apr 05, 2016 1:12 am

Den bästa manualen är att hänga lite här på forumet (och då inte bara den svenska). Det har jag lärt mig mycket på. Det mesta man undrar över finns här någonstans. Och skulle det inte finnas är det bara att ställa frågan här. Ofta (men inte alltid) får man en lösning på sitt problem.

Active Member

Posts

Joined
Wed Jun 22, 2011 10:30 pm
Location - Sweden
Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 19 guests