Post by subf » Wed Jul 24, 2013 3:03 pm

Hej, jag håller på och konfigurerar min första opencart. Jag har installerat 1.5.5.1 och skulle vilja ha svenska som språk.

Som jag förstår det måste jag köpa en extension för svenska språket. Vilken extensions rekommenderar/använder ni? Finns det andra att köpa än de som finns på http://www.opencart.com? Finns det någon som är gratis?

Newbie

Posts

Joined
Wed Jul 24, 2013 2:32 pm

Post by Xciso » Wed Aug 07, 2013 7:48 pm

Hej.
Vad jag vet finns det ingen gratis för svenska.
Själv översätter jag alltid själv, (kanske skulle lägga upp till salu..)

Tror det finns svensk översättning till v1.5.5.1 för ca 70skr.
Annars är det som sagt att översätta själv. Jag brukar bara översätta "front-end", dvs catalog mappen, och sedan endast index.php i admin mappen.

Active Member

Posts

Joined
Fri Jul 15, 2011 5:20 am

Post by Effell » Tue Aug 13, 2013 5:37 pm

Xciso wrote:Hej.
Vad jag vet finns det ingen gratis för svenska.
Själv översätter jag alltid själv, (kanske skulle lägga upp till salu..)

Tror det finns svensk översättning till v1.5.5.1 för ca 70skr.
Annars är det som sagt att översätta själv. Jag brukar bara översätta "front-end", dvs catalog mappen, och sedan endast index.php i admin mappen.
Hej

Nu har jag 1.5.4.1 (men jag antar att det inte skiljer något för denna fråga?), men om det är /admin/index.php du menar - vad är det du översätter i den? ???
Kanske bara jag som inte är tillräckligt insatt.. Jag har kikat på översättningsfilerna tidigare och även korrigerat en del så att det blev som jag vill ha det, men denna index.php liknar inte dem alls.

Sen när vi ändå är inne på översättningar - hur översätter ni orderstatus "pending" på ett bra sätt till svenska? Hjärnsläpp... :crazy:

Mvh

Effell

New member

Posts

Joined
Thu Nov 01, 2012 5:32 am

Post by figge88 » Mon Aug 19, 2013 2:54 am

Effell, det är inte admin/index.php som Xciso menar, utan det är i admin/language/ XXX/ XXX.php (tror jag iaf)
Där XXX är det språk som ska översättas. Så i detta fall när vi inte har en svensk översättning att tillgå så kan vi kopiera mappen "english" och klistra in den på samma ställe men döpa om den till "swedish".
Och då i mappen "swedish" finns filen "english.php" och i den kan vi översätta det vi vill ha till svenska.
Hoppas du/ni hängde med! :)

Och Pending skulle jag säga är Avvaktande? (dock så använder jag inte den själv)

//figge88

New member

Posts

Joined
Tue Apr 10, 2012 12:16 am

Post by rokdazone » Mon Sep 09, 2013 4:00 pm

Pending = Bearbetas, kanske?

OpenCart extension and templates developer. Working for Shine Webb AB in Sweden. Feel free to PM/contact me if you are in need of an extension or a template.


User avatar
Active Member

Posts

Joined
Mon Jan 02, 2012 3:24 pm
Location - Sweden

Post by grazyna » Thu Sep 24, 2015 7:57 pm

Vad gör jag att instalera vqmod

Newbie

Posts

Joined
Thu Sep 24, 2015 7:54 pm

Post by grazyna » Thu Sep 24, 2015 8:06 pm

Vad gör jag att instalera vVQmod

Newbie

Posts

Joined
Thu Sep 24, 2015 7:54 pm

Post by grazyna » Thu Sep 24, 2015 8:07 pm

Vad gör jag att instalera VQmod.

Newbie

Posts

Joined
Thu Sep 24, 2015 7:54 pm
Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 64 guests