Post by Sekaman » Tue Jan 23, 2018 11:23 pm

Onko kellään tietoa OC 3.0.2.0. versioon Matkahuollon ja Postin Moduuleita.
Riittäisi kaupan kassaan valinta painikkeet. Ja mielellään smartpostin toimipisteet.
Mutta nyt on tarjolla kovin vähän tähän uusimpaan versioon mitään. Onko muut jo päivittänyt?

Jotenkin näitä isompia päivityksiä kun tekee, niin tulee mieleen että vaihtaisi koko kauppa alustan. Ikään kun se ruoho olisi vihreämpää siellä aidan toisella puolella.
(Tässä jo Prestan demo kauppaa kävin kokeilemassa, eikä se ihan huonolta vaikuttanut)

New member

Posts

Joined
Mon Apr 08, 2013 2:44 pm

Post by pm-netti » Mon Nov 05, 2018 7:46 pm

Sekaman wrote:
Tue Jan 23, 2018 11:23 pm
Onko kellään tietoa OC 3.0.2.0. versioon Matkahuollon ja Postin Moduuleita.
Riittäisi kaupan kassaan valinta painikkeet. Ja mielellään smartpostin toimipisteet.
Mutta nyt on tarjolla kovin vähän tähän uusimpaan versioon mitään. Onko muut jo päivittänyt?

Jotenkin näitä isompia päivityksiä kun tekee, niin tulee mieleen että vaihtaisi koko kauppa alustan. Ikään kun se ruoho olisi vihreämpää siellä aidan toisella puolella.
(Tässä jo Prestan demo kauppaa kävin kokeilemassa, eikä se ihan huonolta vaikuttanut)
Tämä näyttää jo aika vanhalta viestiltä, mutta viestien lukumäärän nähden melkein uusimmasta päästä :)
Maintsit, että tarvitset vain kassalle Matkahuollon painikkeet? Miten yksinkertaisesta moduulista sinulla on tarve? Ovatko kaikki tuotteet melkein samanpainoiset, niin että voit asettaa niille jonkin vakion toimitusmaksun?
Minä olen parhaillaan suunittelmassa Matkahuollon moduulia, mutta se vaikuttaa aika haastavalta projektilta, mikäli pyrkii ottamaan kaiken huomioon. Matkahuollolla on monia lisäpalveluja, kuten nouto yrityksestä, varovainen kuljetus, vakuutus ym. joilla on oma lisämaksunsa.
Lisäksi ostoksen paino voi vaihdella hyvin suuresti riippuen siitä, miten pajon tavaraa asiakas ostaa. Ehkä tähän kannattaisi luoda lomake, jossa yrittäjä voi luoda oman hinnaston eri painoisille lähetyksille?
Jälkeenpäinhän tähän tulisi sitten adminin puolelle Matkahuollon osoitekortin tulostustoiminto.

-Peku-

User avatar
Active Member

Posts

Joined
Sat Apr 07, 2012 11:22 pm
Location - Kittilä, Finland

Post by Sekaman » Wed Nov 07, 2018 2:42 am

Hieno Kuulla. Oma Prestashop migraatio on tyssännyt teemaan... OC kaupan Journal teema on vain mahtava. Vastaavaa ei ole prestashopin puolella ole.

Periaatteessa itselle riittää Vähimmillään postin ja matkahuollon painoon perustuva toimitustapa.
Se että asiakas saa valita Bussi tai Postipaketin.
Pienet tavarat / Kirjeessä menevät on kaupassa jo laitettu painoltaan alle 20g ja kaikki siitä painavammat, niin se valinta poistuu kassalta.
Seuraava Bussi/Postipaketti on kiinteällä hinnalla muistaakseni 2kg asti. (kuten OC1.5.6.4 eli "Paino:Hinta,Paino:Hinta, jne... 2:6.0483,5:10.37,10:12.55,")
Nämä on kassalla "Nouto postista" tai "Nouto Lähimmästä MH toimipisteestä".
Myös on kassalla sitten perille toimitus kiinteällä hinnalla. Samalla tavalla sen olen toteuttanut kuin kirjeenkin. Jostain Royal Mailista Suomensin ja väänsin.

Eli kaikkien tuotteiden toimitus on vain karkeasti painolla hallittu... Tuotteiden yhteispaino määrää hinnan.
Turha on hankaloittaa sitä pituuksilla tai muilla optioilla.

Hienoa olisi jos vielä noutopisteet saa asiakas valita kassalla. Kuten smartpost tai MH noutopisteet. Mutta itse käytän postin ja MH:n sivuja kun luon lähetyksen.
Se valkkaa lähimmän nouto pisteen osoitteen mukaan. Tai sitten ihan opencartin adminin puolelta, joka on isossa voluumissa varmasti kätevä. Omassa käytössä on vielä kerennyt "toiselta" näytöltä naputtelemaan osoitetarran.

Nykyisessä OC kaupassa on postipaketti ja smarpostin noutopisteet mutta Matkahuollolla on vain Bussipaketti. Palautteen mukaan se on riittänyt.

New member

Posts

Joined
Mon Apr 08, 2013 2:44 pm

Post by pm-netti » Wed Nov 07, 2018 4:49 am

Sekaman wrote:
Wed Nov 07, 2018 2:42 am
Seuraava Bussi/Postipaketti on kiinteällä hinnalla muistaakseni 2kg asti. (kuten OC1.5.6.4 eli "Paino:Hinta,Paino:Hinta, jne... 2:6.0483,5:10.37,10:12.55,")
Eli jonkinlainen "hinnasto" siinäkin on. Minä taas olen ajatellut tuon hinnaston toteuttaa yksinkertaisemmin, niin että on helpompi se hinnasto täyttää, ei tartte tarkasti katsoa "hinnasto-koodin" oikeinkkirjoitusta.
Sekaman wrote:
Wed Nov 07, 2018 2:42 am
Nämä on kassalla "Nouto postista" tai "Nouto Lähimmästä MH toimipisteestä".
Myös on kassalla sitten perille toimitus kiinteällä hinnalla. Samalla tavalla sen olen toteuttanut kuin kirjeenkin. Jostain Royal Mailista Suomensin ja väänsin.
Vaikuttaa siltä, että sinulla on sekä Postin että Matkahuollon toimistustapa samassa :)
Sekaman wrote:
Wed Nov 07, 2018 2:42 am
Hienoa olisi jos vielä noutopisteet saa asiakas valita kassalla. Kuten smartpost tai MH noutopisteet.
Tuo noutopisteiden valinta kassalla minulla jo tässä toiimikin. Hinnastoa täytyy hiukan pohtia ja mitä kaikkea kassalla näytetään. Mikäli myyjä on ottanut käyttöön mahdollisuuden pikapaketin, kotijakelun ja tai muun palvelun käyttöönoton, niiden lisäämät hinnat voi myös näyttää kassalla. Se vaan tulisi aika pitkä lista, jos myyjä on ottanut monta palvelua käyttöön. Olisi hyvä jos Opencartin kassa toimisi hiukan toisin, ensin valitaan toimitustapa ja seuraavana aukenisi lisäpalvelujen hinnat, jos niitä haluaa tms.

User avatar
Active Member

Posts

Joined
Sat Apr 07, 2012 11:22 pm
Location - Kittilä, Finland

Post by Sekaman » Wed Nov 07, 2018 3:15 pm

pm-netti wrote:
Wed Nov 07, 2018 4:49 am
Vaikuttaa siltä, että sinulla on sekä Postin että Matkahuollon toimistustapa samassa :)
Postin moduulissa on lisäksi smartship paikat. Muutenhan noi on käytännössä samat, kun niissä ei ole mitää yhteyttä toimittajan rajapintoihin.

Helppo on minun ehdotella, mutta oletko ajatellut moduulia vaikkapa "Lite" ja "Pro" versioita.
Lite olisi perus jossa on vain toimitustavat ja Prossa sitten mahdollisesti lisäominaisuudet esim paketti tarran tulostus suoraan adminin puolelta.

Tai mahdollisesti moduulia Shipit.fi palveluun, joka tarjoaa sitten useamman toimittajan samalla rajapinnalla (posti, MH, Postnord, UPS jne.)
Sitä en tiedä eroaako se ohjelmoinnissa/ työssä paljonkin siitä että tekee toimitus moduulin matkahuollolle tai heille.
Mutta näin pienenä toimijana, heidän konsepti on kiinnostava. Kun minä teen sopparin Shipitille ja he taas kaikille toimittajille. Ja siten kun heillä on isompi voluumi, niin he saa edullisemmat hinnat, mitä minä saisin. Plus että yhdeltä sivulta saan kaikkien toimittajien pakettitarrat ym.
Vielä en ole kokeillut heidän palvelua, mutta olin mukana kun Prestashopille ohjelmoija teki moduulia.
https://www.shipit.fi/palvelut/ohjeet/s ... okaupoille

New member

Posts

Joined
Mon Apr 08, 2013 2:44 pm

Post by pm-netti » Wed Nov 07, 2018 5:06 pm

Sekaman wrote:
Wed Nov 07, 2018 3:15 pm
pm-netti wrote:
Wed Nov 07, 2018 4:49 am
Vaikuttaa siltä, että sinulla on sekä Postin että Matkahuollon toimistustapa samassa :)
Postin moduulissa on lisäksi smartship paikat. Muutenhan noi on käytännössä samat, kun niissä ei ole mitää yhteyttä toimittajan rajapintoihin.

Helppo on minun ehdotella, mutta oletko ajatellut moduulia vaikkapa "Lite" ja "Pro" versioita.
Lite olisi perus jossa on vain toimitustavat ja Prossa sitten mahdollisesti lisäominaisuudet esim paketti tarran tulostus suoraan adminin puolelta.

Tai mahdollisesti moduulia Shipit.fi palveluun, joka tarjoaa sitten useamman toimittajan samalla rajapinnalla (posti, MH, Postnord, UPS jne.)
Sitä en tiedä eroaako se ohjelmoinnissa/ työssä paljonkin siitä että tekee toimitus moduulin matkahuollolle tai heille.
Mutta näin pienenä toimijana, heidän konsepti on kiinnostava. Kun minä teen sopparin Shipitille ja he taas kaikille toimittajille. Ja siten kun heillä on isompi voluumi, niin he saa edullisemmat hinnat, mitä minä saisin. Plus että yhdeltä sivulta saan kaikkien toimittajien pakettitarrat ym.
Vielä en ole kokeillut heidän palvelua, mutta olin mukana kun Prestashopille ohjelmoija teki moduulia.
https://www.shipit.fi/palvelut/ohjeet/s ... okaupoille
Sain nyt tehtyä tuon hinnasto lomakkeen adminin shipping-sivulle. Mietin hiukan tuota ominaisuutta, että olisi hiukan yksinkertaisempi versio niille, joille se on riittävä.
Minusta monet toimijat suosittelee turhan järeitä työkaluja ohjelmoijille. Tarkoitan hyvin suuria php-luokkarakenteita muutaman pienen tiedon tallentamiseen/tulostamiseen.
Tarkastelin kesällä shipit.fi ohjelman tekoa. Se tökkäsi siihen, että tarve ylimääräisten suurien luokkien lisääminen oli loputon, sitä varten on ohjelma, joka noutaa ne automaattisesti, mutta kyseinen ohjelma ei suostunut toimimaan windowsissa. Noilla lukemattomilla ylimääräisillä php-luokilla ei varsinaisesti ole mitään tekemistä itse toimitustapa ohjelmien toimivuuden kannalta. Niiden tehtävä on "hyristä taustalla" suoritamassa ihan muita hommia. :)

Ps. Mutta siinä olisi jollekkin Linux-käyttäjälle hommia ;)

User avatar
Active Member

Posts

Joined
Sat Apr 07, 2012 11:22 pm
Location - Kittilä, Finland

Post by pm-netti » Fri Nov 16, 2018 8:06 pm

Tämä olisi nyt valmis täsyversiona :)

https://www.pm-netti.com/matkahuolto-pro.html

Huomasin tuossa äsken, että sivullani ei https yhteys toiminut kunnolla demo-sivulle, vaihdoin sen perinteiseen ;D

User avatar
Active Member

Posts

Joined
Sat Apr 07, 2012 11:22 pm
Location - Kittilä, Finland

Post by pm-netti » Sat Nov 17, 2018 10:46 pm

pm-netti wrote:
Fri Nov 16, 2018 8:06 pm
Tämä olisi nyt valmis täsyversiona :)

https://www.pm-netti.com/matkahuolto-pro.html

Huomasin tuossa äsken, että sivullani ei https yhteys toiminut kunnolla demo-sivulle, vaihdoin sen perinteiseen ;D
Olenkohan minä liian vaatimaton :laugh:
Löysin acho.fi:n sivut, he ovat tehneet Prestashop-verkkokaupalle Matkahuolto-osoitekortin tulostuksen erillisenä tuotteena. Hintaa he ovat paiskanneet sille 200 € + alv. Ehkä tosiaan pitäsi tehdä se "Lite-versio", joka ei sisällä tätä osoitekortin tulostusta :D

Ps. Olen nyt ryhmitellyt nuo eri paketteihin.

User avatar
Active Member

Posts

Joined
Sat Apr 07, 2012 11:22 pm
Location - Kittilä, Finland

Post by Sekaman » Mon Nov 19, 2018 2:57 am

pm-netti wrote:
Sat Nov 17, 2018 10:46 pm
Olenkohan minä liian vaatimaton :laugh:
Minun on vähän huono neuvoa hinnoissa näin tulevana asiakkaanasi.
Mutta sanotaanko nyt niin että vaikka sinun hintoihin laittaisit kympin lisää, niin ostaisin ne silti. Koska vastaavia ei ole muualta saatavilla :laugh:

Achon lisäosilla on kyllä hyvä hinta, mutta se pisti miettimään ja vähän jarrutti enimpiä haluja muuttaa kauppaa Prestan puolelle.
Ja kuten myös toisen ohjelmoijan hinta ennuste Shipi.fi palvelun moduulista Prestalle oli 300-400eur + ALV...
Omaksi "harmikseni" en testaillut Prestashopin alustaa kovin ennen kun Migraatiosta maksoin kolmannelle osapuolelle. Homma jäi vähän puolitiehen, kun en löytänyt "joustavaa" teemaa.

Nyt kun taas alkaa OC v3 olemaan tarvittavat moduulit kaupankäyntiin, niin ainakin minä siirryn uusimpaan OC kauppaan.
Mutta en varsinaisesti luovu täysin Prestashopistakaan... On siinä jotain hyvääkin, niin harjoittelen sitä tässä rinnalla.

New member

Posts

Joined
Mon Apr 08, 2013 2:44 pm

Post by pm-netti » Mon Nov 19, 2018 6:45 pm

Sekaman wrote:
Mon Nov 19, 2018 2:57 am
Mutta en varsinaisesti luovu täysin Prestashopistakaan... On siinä jotain hyvääkin, niin harjoittelen sitä tässä rinnalla.
Latasin mielenkiinnosta tuon Prestashopin. On se kovin "järeä" kooltaan. Zip-paketista purettuna sen koko on 196 Mt, Opencart 3.0.2.0:n vastaava koko on 49.1 Mt.
Tarkastelin Prestashopin rakennetta ja totesin, että on se suunniteltu paljon monimutkaisemmin kuin Opencart. Siihen on paljon hankampaa tehdä laajennuksia, menisi varmaan kauan, ennen kuin oppisi ymmärtämään sen rakennetta, että miten sen skriptit tomii :)

User avatar
Active Member

Posts

Joined
Sat Apr 07, 2012 11:22 pm
Location - Kittilä, Finland
Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 17 guests