Post by kjgr » Thu Nov 22, 2012 7:53 am

Hei.

Er det noen som veit om det finnes en språkpakke til versjon 1.5.4.1? Finner ikke noen, kan være jeg som ikke har lett på rett plass også. Er helt ny her.

Newbie

Post by Skogstroll » Thu Nov 29, 2012 6:49 am

Hvis ingen har laget en Norsk Bokmål språkfil for denne versjonen av OpenCart, så kanskje noen kan fortelle meg hvordan jeg kommer rundt dette problemet når jeg endrer de engelske språkfilene direkte:

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /path/to/domain/public_html/config.php:xxx) in /path/to/geeklog/public_html/system/lib-sessions.php on line xxx

xxx= ett vilkårlig nr.

Deltar gjerne på framtidig oversetting, men trenger litt hjelp til å forstå hvordan jeg gjør det.

Newbie

Post by abok118 » Thu Dec 13, 2012 7:02 am

Hei!

Håpar det her kan hjelpe deg:

Eg brukte FTP og lasta ned mappa "english" frå catalog -> language. Så gav eg mappa namnet "norsk", endra fila "english.php" til "norsk.php", gjekk inn på denne fila og endra code til "no", og lasta den til slutt opp igjen til den samme "language"-mappa.

Deretter logga eg meg inn i back-end (administratordelen av Opencart), gjekk til system -> settings -> localisation -> languages, trykte "insert" for å legge til nytt språk og la inn følgande:

Language name: Norsk
Code: no
Locale: nb_NO.UTF-8,nb_NO,norsk
image: no.png
directory: norsk
filename: norsk
status: enabled
sort order: 1

Deretter skal det berre vere å laste ned kvar enkelt php-fil frå den norske mappa og oversetje innhaldet i notepad++ el.l., og deretter laste filene opp igjen for å sjå resultatet.

Lykke til!

Newbie

Post by admin0902 » Sat Feb 09, 2013 11:57 pm

Hei,
Jeg har nettopp startet med opencart og finner ut at det mangler norwegian oversettelse.

Er det fortsatt noen som jobber med dette og i tilfelle skulle vi hatt en "project" ala hvem gjør hva. Jeg kan også bidra.

Med hilsen
Stein

Newbie