Post by jonico » Wed Feb 06, 2013 2:10 am

Goedeavond beste mensen,

Wij zijn nieuw hier en hebben net een nieuwe Opencart webshop.
nu zijn er bij onze producten zowel maat als kleuropties en deze
producten met verschillende maten en kleuren heeft iedere maat of
kleur een eigen apart EAN Nummer/Barcode.

Heeft iemand een idee hoe wij een product met bijvoorbeeld 10 maten
in opencart kunnen zetten met per maat een apart Ean Nummer/ Barcode
kunnen vermelden?

(Zodat de klant niet op één pagina tien dezelfde producten krijgt te zien
maar slechts één product en als hij het product aanklikt kan kiezen
voor een andere maat/ Ean nummer.

(Ohja onze shop zit gekoppeld aan een datafeed met realtime voorraad
info, vandaar dat een aparte Ean per maat zo belangrijk is).

Alvast bedankt voor de reacties!

Newbie

Posts

Joined
Wed Feb 06, 2013 2:02 am

Post by burley » Thu Feb 07, 2013 8:19 am

Dit heeft opencart (nog) niet. Ik zit zelf ook met dit "probleem".

De maat/kleur keuze kan uiteraard door de verschillende maten of kleuren als (verplichte) optie toe te voegen aan je product. Maar het hieraan koppelen van aparte ean codes (of toevoegingen daaraan) is voor zover ik weet nog niet mogelijk.

Er zijn wel modificaties waarmee je producten als opties kan gebruiken, wellicht dat je daar mee uit de voeten kunt. In dat geval hou ik me aanbevolen voor je ervaringen!

User avatar
Active Member

Posts

Joined
Sun Oct 09, 2011 3:30 pm

Post by jonico » Mon Feb 11, 2013 6:40 pm

Best jammer dat deze optie er nog niet is,
dat betekend dat bijvoorbeeld een kledingzaak nog
niet zijn voorraad kan tonen via Opencart..

Newbie

Posts

Joined
Wed Feb 06, 2013 2:02 am

Post by burley » Tue Feb 12, 2013 6:12 am

inderdaad :)

Maar daarvoor zou je dan ook nog een mogelijkheid moeten hebben om met afhankelijke opties te gebruiken en hiervan de voorraad bij te houden. Dit ontbreekt ook :( En er zijn wel mods die dit mogelijk maken, maar dit is nog beperkt.

Overigens zijn er ook mods die opties als voorraad bijhouden en er is een module die je de mogelijkheid geeft om producten als optie te gebruiken. Wellicht is dat wat, maar daar heb ik nog niet naar gekeken.

products as options >> http://www.opencart.com/index.php?route ... load_id=29

User avatar
Active Member

Posts

Joined
Sun Oct 09, 2011 3:30 pm

Post by Marc0 » Wed Dec 31, 2014 11:32 pm

Is er inmiddels al een oplossing voor dit probleem (uit)gevonden? ;) Zit zelf ook met dit probleem namelijk..

Mocht er geen oplossing zijn overweeg ik barcodes uit te printen en de kledingstukken in verschillende maten/kleuren hetzelfde barcode nummer te geven.

New member

Posts

Joined
Thu Jun 19, 2014 8:54 pm

Post by burley » Mon Jan 05, 2015 9:05 pm

Geen idee, niet meer naar gezocht. Reden hiervoor is dat ik mijn wensen naar de mogelijkheden heb aangepast...

User avatar
Active Member

Posts

Joined
Sun Oct 09, 2011 3:30 pm

Post by remcotendam » Fri Jan 16, 2015 1:00 am

Hallo,

Ik ben bezig met het opzetten van ons bestelplatform voor de detailhandel (ijzerwaren, gereedschappen etc...).
Nu zit ik met hetzelfde probleem van maten, kleuren en uitvoering van bepaalde artikelen.
Bijvoorbeeld schroeven met verschillende lengtes, werkschoenen met alle maten, etc...

Zoals ik lees hier op het forum is er nog niet echt een geschikte oplossing voor, maar ik kwam deze opencart-site tegen:

https://www.huismanschoenmode.nl/

Deze site maakt gebruik van maatkeuze die in de winkelwagen wordt gezet als apart artikel.

Er moet dus toch iets mogelijk zijn omtrent dit probleem.

Groeten,
Remco

Newbie

Posts

Joined
Thu Oct 09, 2014 2:55 pm

Post by burley » Fri Jan 16, 2015 4:24 pm

Beste Remco,

Dit zie je verkeerd, als je 2 dezelfde schoenen in aparte maten besteld, zet hij deze inderdaad 2x in je winkelmandje. Dat gebeurd altijd. Echter is het artikelnummer bij beide artikelen hetzelfde en boeken zij een en ander dus op dezelfde manier in als de rest van de OC community.

dwz, artikel X heeft een totale voorraad van 10 stuks, echter onderverdeeld in de volgende opties:

2x optie waarde 1
3x optie waarde 2
3x optie waarde 3
2x optie waarde 4

Hiervoor moet je dus zowel de voorraad van het artikel op het gegevensblad juist instellen als de voorraad van de verschillende opties. Dit is allemaal standaard in OC en ook via de meeste import/export programma's wel te handelen.

Wellicht heb je hier wat aan: http://www.opencart.com/index.php?route ... on_id=7938

Deze extensie geeft je een overzicht van de producten met bijbehorende opties en, wanneer je de voorraad van de opties aanpast, past het ook automatisch de totale voorraad aan.

User avatar
Active Member

Posts

Joined
Sun Oct 09, 2011 3:30 pm

Post by Marc0 » Tue Jan 20, 2015 11:26 pm

Blijft een lastig verhaal. Waarom niet gewoon standaard in OC he?

En deze extensie dan; http://www.opencart.com/index.php?route ... tion%20ean

Hier kan je zo te zien EAN codes aan opties toevoegen. Of het werkt weet ik niet, iemand?

New member

Posts

Joined
Thu Jun 19, 2014 8:54 pm

Post by burley » Fri Jan 23, 2015 11:52 pm

inderdaad wel interessant!

User avatar
Active Member

Posts

Joined
Sun Oct 09, 2011 3:30 pm

Post by remcotendam » Thu Apr 02, 2015 2:25 am

Met die module lijkt het toch te kunnen..... is jammer genoeg niet voor oc 2.0.
Zal je met deze module alle ean's handmatig in moeten vulllen of zal de mogelijkheid er ook zijn om je huidige assrtiment over te zetten. De EAN codes worden automatisch meegenomen bij ons assortiment....

Hopelijk wordt vervolgt....

Newbie

Posts

Joined
Thu Oct 09, 2014 2:55 pm

Post by Kay010 » Tue Jan 17, 2017 2:19 am

Is dit reeds opgelost en is het mogelijk om een artikel met verschillende maten allen een eigen artikelnummer en ean te geven. Dus een artikel met opties die elk een eigen artikelnummer hebben.

Zonder is met een groot assortiment niet te doen.

Newbie

Posts

Joined
Sun Mar 29, 2015 11:24 pm

Post by jordischut » Thu Jan 19, 2017 9:51 pm

burley wrote:Beste Remco,

Dit zie je verkeerd, als je 2 dezelfde schoenen in aparte maten besteld, zet hij deze inderdaad 2x in je winkelmandje. Dat gebeurd altijd. Echter is het artikelnummer bij beide artikelen hetzelfde en boeken zij een en ander dus op dezelfde manier in als de rest van de OC community.

dwz, artikel X heeft een totale voorraad van 10 stuks, echter onderverdeeld in de volgende opties:

2x optie waarde 1
3x optie waarde 2
3x optie waarde 3
2x optie waarde 4

Hiervoor moet je dus zowel de voorraad van het artikel op het gegevensblad juist instellen als de voorraad van de verschillende opties. Dit is allemaal standaard in OC en ook via de meeste import/export programma's wel te handelen.

Wellicht heb je hier wat aan: http://www.opencart.com/index.php?route ... on_id=7938

Deze extensie geeft je een overzicht van de producten met bijbehorende opties en, wanneer je de voorraad van de opties aanpast, past het ook automatisch de totale voorraad aan.
Toevallig heb ik in het verleden deze webwinkel gemaakt en weet ik dat er bij alle opties in de admin een unieke code per maat zit. Er is tevens een synchronisatie met een voorraad systeem die op basis van dit nummer de voorraad up-to-date houdt.

Officieel OpenCart partner, ontwikkelaar van Beslist, Bol.com (nieuwe API V3!), Exact, Twinfield & E-boekhouden koppelingen. Vragen? Stel ze gerust!
http://www.internetbureauschut.nl/


New member

Posts

Joined
Wed Aug 10, 2011 3:43 pm
Location - Hardinxveld-Giessendam

Post by burley » Sun Apr 16, 2017 10:20 pm

Tja, dat is niet echt relevante informatie vrees ik. Of je hebt dmhet onderwerp van dit draadje "iets" gemist :)

User avatar
Active Member

Posts

Joined
Sun Oct 09, 2011 3:30 pm

Post by victorj » Mon Apr 17, 2017 4:31 am

Er is wel degelijk een module waarbij je iedere optie een eigen model, sku en upc mee kunt geven waardoor je op de pakbon/factuur dus eigen product nummers krijgt.
laatst bij een klant ingebouwd en werkt gewoon.
https://www.opencart.com/index.php?rout ... %20options

Koeltechnische deurrubbers eenvoudig online op maat bestellen.
Alle niet stekplichtige onderdelen zoals scharnieren, sloten, randverwarming en verlichting voor alle typen koelingen en vriezers.
https://koelcel-onderdelen.com


User avatar
Expert Member

Posts

Joined
Sat Jun 25, 2011 4:09 am
Location - Alkmaar Holland

Post by Marc0 » Thu Oct 19, 2017 1:24 am

Ik heb onlangs een plugin geïnstalleerd waarbij je achter iedere maatopties een unieke ean kan zetten. Alleen jammerlijk genoeg pakt mijn barcode scanner deze ean's niet.. Ik vroeg mij dus af of je bij het originele ean veld, onder gegevens, niet meerdere ean's kan invullen? Standaard kan dat niet maar misschien als er meerdere ean regels in te vullen zijn zou dat gaan werken?

New member

Posts

Joined
Thu Jun 19, 2014 8:54 pm

Post by burley » Thu Oct 19, 2017 5:25 pm

Volgens mij heeft het niet kunnen lezen van de barcode meer te maken met de manier waarop de uiteindelijke streepjescode wordt gegenereerd, danwel het lettertype wat wordt gebruikt.

Het invoeren van meerdere ean's per product kan standaard inderdaad niet, bovendien schiet je er niet veel mee op omdat je dan nog steeds de opties er aan toe moet wijzen en het dan toch weer ingewikkeld wordt. Als je elke optie als apart product aanmaakt (Artikel 1: Product A met maat S & kleur B, Artikel 2: Product A met maat M & kleur B, etc) kun je gewoon de ean functies gebruiken, maar dan krijg je wel een redelijk snel groeiende database... ::)

In mijn geval zou ik dan van 350 artikelen, naar ruim 6500 artikelen gaan :o :o

User avatar
Active Member

Posts

Joined
Sun Oct 09, 2011 3:30 pm

Post by Marc0 » Thu Oct 19, 2017 10:56 pm

burley wrote:
Thu Oct 19, 2017 5:25 pm
Volgens mij heeft het niet kunnen lezen van de barcode meer te maken met de manier waarop de uiteindelijke streepjescode wordt gegenereerd, danwel het lettertype wat wordt gebruikt.
Ik genereer de optie barcodes op dezelfde manier als de originele barcode. Het probleem ligt denk ik bij de POS module en de plaats waar hij de te lezen barcodes vandaan haalt. En dat is op de originele plaats onder gegevens en niet achter de maatopties...
---
burley wrote:
Thu Oct 19, 2017 5:25 pm
Het invoeren van meerdere ean's per product kan standaard inderdaad niet, bovendien schiet je er niet veel mee op omdat je dan nog steeds de opties er aan toe moet wijzen en het dan toch weer ingewikkeld wordt. Als je elke optie als apart product aanmaakt (Artikel 1: Product A met maat S & kleur B, Artikel 2: Product A met maat M & kleur B, etc) kun je gewoon de ean functies gebruiken, maar dan krijg je wel een redelijk snel groeiende database... ::)

In mijn geval zou ik dan van 350 artikelen, naar ruim 6500 artikelen gaan :o :o
Ik zou daar wel mee geholpen zijn. Als ik dan een kledingmaat scan aan de kassa dan komt het product omhoog en klik ik de juiste maat aan. Nu moet ik op iedere maatoptie dezelfde barcode plakken met een labelprinter, over opschieten gesproken ;) En voor iedere maatoptie een apart product aanmaken is inderdaad geen optie..
---
De POS module correspondeert met de EAN of UPC. Het ligt er maar net aan waar ik de barcode invul. Is het mogelijk om meerdere EAN velden te customizen onder gegevens?

New member

Posts

Joined
Thu Jun 19, 2014 8:54 pm

Post by burley » Thu Oct 19, 2017 11:33 pm

Marc0 wrote:
Thu Oct 19, 2017 10:56 pm
Ik genereer de optie barcodes op dezelfde manier als de originele barcode. Het probleem ligt denk ik bij de POS module en de plaats waar hij de te lezen barcodes vandaan haalt. En dat is op de originele plaats onder gegevens en niet achter de maatopties...
Dat begrijp ik niet goed, leest de scanner de code wel? Barcodes worden op een bepaalde manier gecodeerd/gegenereerd, dat is niet met een (standaard windows) barcode font te doen, al lijkt het soms wel zo. Maar daar is op het interwebs heel veel over te vinden
Marc0 wrote:
Thu Oct 19, 2017 10:56 pm
Ik zou daar wel mee geholpen zijn. Als ik dan een kledingmaat scan aan de kassa dan komt het product omhoog en klik ik de juiste maat aan. Nu moet ik op iedere maatoptie dezelfde barcode plakken met een labelprinter, over opschieten gesproken ;) En voor iedere maatoptie een apart product aanmaken is inderdaad geen optie..
Dat kan nu toch al? Maar linked dat direct terug naar het juist genereren van de barcode. Een product scannen, dan de maat en kleur aanvinken lijkt me goed mogelijk. Maar hangt af van je POS systeem.
Marc0 wrote:
Thu Oct 19, 2017 10:56 pm
De POS module correspondeert met de EAN of UPC. Het ligt er maar net aan waar ik de barcode invul. Is het mogelijk om meerdere EAN velden te customizen onder gegevens?
Je kunt uiteraard meerdere velden vullen, de UPC, SKU, etc lenen zich daar vast ook voor. Het lijkt me sterk dat je POS systeem die data anders ziet dan gewone cijfers, dus dat kan vast. Maar wat schiet je er mee op? Het blijft nog steeds 1 product, alleen nu met verschillende codes. Waar je dan vervolgens nog meerdere maten/kleuren van hebt, en die moet je nog steeds zelf selecteren.

User avatar
Active Member

Posts

Joined
Sun Oct 09, 2011 3:30 pm

Post by Marc0 » Thu Oct 19, 2017 11:45 pm

burley wrote:
Thu Oct 19, 2017 11:33 pm

Je kunt uiteraard meerdere velden vullen, de UPC, SKU, etc lenen zich daar vast ook voor. Het lijkt me sterk dat je POS systeem die data anders ziet dan gewone cijfers, dus dat kan vast. Maar wat schiet je er mee op? Het blijft nog steeds 1 product, alleen nu met verschillende codes. Waar je dan vervolgens nog meerdere maten/kleuren van hebt, en die moet je nog steeds zelf selecteren.
Ja dat is juist wat ik wil! Dan hoef ik niet steeds met mijn labelprinter barcodes te printen en op iedere maatoptie dezelfde barcode te plakken! :)

New member

Posts

Joined
Thu Jun 19, 2014 8:54 pm
Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 25 guests