Post by Jansuh » Sun May 27, 2018 5:04 pm

Hallo allen, Ik zit midden in de migratie van ZEN cart naar Opencart. Ik heb gekozen voor versie 2.1.0.2 omdat deze in de installatron van mijn provider zit en als ik deze gebruik ik heel makkelijk kan kiezen voor dagelijkse backups.

Ik heb met de hand ongeveer 550 produkten ingevoerd en dat ging prima. Inclusief filters enz.

Nu wil ik de site gaan vormgeven en heb daar een paar Ocmods voor gedownload en ook gekocht. Het probleem is dat geen van allen werken.

Eerst kreeg ik de volgende melding bij het installeren:
SyntaxError: JSON.parse: unexpected character at line 1 column 1 of the JSON data

OK

<b>Warning</b>: mkdir(): No such file or directory in <b>/home/mijndomein/domains/mijnsite/public_html/admin/controller/extension/installer.php</b> on line <b>82</b><b>Warning</b>: move_uploaded_file(/home/mijndomein/domains/mijnsite/public_html/system/upload/temp-zcpuOUhPo8AtjRaDiDYARrx02LFN5ZDY/upload.zip): failed to open stream: No such file or directory in <b>/home/mijndomein/domains/mijnsite/public_html/admin/controller/extension/installer.php</b> on line <b>117</b><b>Warning</b>: move_uploaded_file(): Unable to move '/tmp/phpDlbM0a' to '/home/mijndomein/domains/mijnsite/public_html/system/upload/temp-zcpuOUhPo8AtjRaDiDYARrx02LFN5ZDY/upload.zip' in <b>/home/mijndomein/domains/mijnsite/public_html/admin/controller/extension/installer.php</b> on line <b>117</b>{"step":[],"overwrite":[],"error":"Waarschuwing: Bestand niet gevonden!"}

Dit heb ik opgelost door een directory met de naam upload aan te maken ( /system/upload). Nu kan ik een .ocmod.xml file uploaden.
Als ik vervolgens op refresh druk bij modifications krijg ik weer een error:

Warning: fopen(/home/mijndomein/domains/mijnsite/public_html/system/modification/system/engine/action.php): failed to open stream: No such file or directory in /home/mijndomein/domains/mijnsite/public_html/admin/controller/extension/modification.php on line 408Warning: fwrite() expects parameter 1 to be resource, boolean given in /home/mijndomein/domains/mijnsite/public_html/admin/controller/extension/modification.php on line 410Warning: fclose() expects parameter 1 to be resource, boolean given in /home/mijndomein/domains/mijnsite/public_html/admin/controller/extension/modification.php on line 412Warning: fopen(/home/mijndomein/domains/mijnsite/public_html/system/modification/system/engine/loader.php): failed to open stream: No such file or directory in /home/mijndomein/domains/mijnsite/public_html/admin/controller/extension/modification.php on line 408Warning: fwrite() expects parameter 1 to be resource, boolean given in /home/mijndomein/domains/mijnsite/public_html/admin/controller/extension/modification.php on line 410Warning: fclose() expects parameter 1 to be resource, boolean given in /home/mijndomein/domains/mijnsite/public_html/admin/controller/extension/modification.php on line 412Warning: fopen(/home/mijndomein/domains/mijnsite/public_html/system/modification/system/library/config.php): failed to open stream: No such file or directory in /home/mijndomein/domains/mijnsite/public_html/admin/controller/extension/modification.php on line 408Warning: fwrite() expects parameter 1 to be resource, boolean given in /home/mijndomein/domains/mijnsite/public_html/admin/controller/extension/modification.php on line 410Warning: fclose() expects parameter 1 to be resource, boolean given in /home/mijndomein/domains/mijnsite/public_html/admin/controller/extension/modification.php on line 412Warning: fopen(/home/mijndomein/domains/mijnsite/public_html/system/modification/system/library/language.php): failed to open stream: No such file or directory in /home/mijndomein/domains/mijnsite/public_html/admin/controller/extension/modification.php on line 408Warning: fwrite() expects parameter 1 to be resource, boolean given in /home/mijndomein/domains/mijnsite/public_html/admin/controller/extension/modification.php on line 410Warning: fclose() expects parameter 1 to be resource, boolean given in /home/mijndomein/domains/mijnsite/public_html/admin/controller/extension/modification.php on line 412Warning: fopen(/home/mijndomein/domains/mijnsite/public_html/system/modification/catalog/controller/product/product.php): failed to open stream: No such file or directory in /home/mijndomein/domains/mijnsite/public_html/admin/controller/extension/modification.php on line 408Warning: fwrite() expects parameter 1 to be resource, boolean given in /home/mijndomein/domains/mijnsite/public_html/admin/controller/extension/modification.php on line 410Warning: fclose() expects parameter 1 to be resource, boolean given in /home/mijndomein/domains/mijnsite/public_html/admin/controller/extension/modification.php on line 412Warning: fopen(/home/mijndomein/domains/mijnsite/public_html/system/modification/catalog/view/theme/default/template/product/product.tpl): failed to open stream: No such file or directory in /home/mijndomein/domains/mijnsite/public_html/admin/controller/extension/modification.php on line 408Warning: fwrite() expects parameter 1 to be resource, boolean given in /home/mijndomein/domains/mijnsite/public_html/admin/controller/extension/modification.php on line 410Warning: fclose() expects parameter 1 to be resource, boolean given in /home/mijndomein/domains/mijnsite/public_html/admin/controller/extension/modification.php on line 412Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/mijndomein/domains/mijnsite/public_html/admin/index.php:80) in /home/mijndomein/domains/mijnsite/public_html/system/library/response.php on line 12

DIt heb ik opgelost door een directory modification aan te maken (/system/modification)

Nu kan ik .ocmod.xml bestanden uploaden en ook refresh gebruiken. Echter geen enkele ocmod die ik upload werkt.

Bijvoorbeeld:

Doe ik iets verkeerd, heb ik iets over het hoofd gezien? Wie zet me op het juiste spoor?

New member

Posts

Joined
Fri Apr 20, 2018 8:13 pm


Post by victorj » Mon May 28, 2018 3:24 am

OC mod gebruikt de map system/modification.
In de map modification, worden dan de mappen aangemaakt die voor de modificaties nodig zijn, en de map structuur is ongeveer gelijk aan de mapstructuur in de root, dus een modificatie die werkt voor de admin zal een map admin aanmaken met daarin de juiste mappen en gewijzigde bestanden,.
de map modification en uploaad bestaat bij een standaard install niet.
pas als je een oc mod upload zal oc die aan gaan maken.
Uit de foutmelding blijkt dat oc die mappen niet heeft aangemaakt, vermoedelijk omdat de rechten van de map system dit niet toelaat.
Cmod de mappen naar 755 of eventueel 777 en kijk of het dan wel kan.
vraag desnoods aan je hoster welke map rechten je in moet stellen zodat opencart zelf mappen kan aanmaken en met een refresh verwijderen en daarna weer kan aanmaken.

Koeltechnische deurrubbers eenvoudig online op maat bestellen.
Alle niet stekplichtige onderdelen zoals scharnieren, sloten, randverwarming en verlichting voor alle typen koelingen en vriezers.
https://koelcel-onderdelen.com


User avatar
Expert Member

Posts

Joined
Sat Jun 25, 2011 4:09 am
Location - Alkmaar Holland

Post by Jansuh » Mon May 28, 2018 3:15 pm

Hoi, Ik heb nog verder gezocht en het volgende ontdekt (niet dat het helpt overigens).

In opencart 2.1.0.2 staan de upload en modification directory in system/storage. Om dit goed te laten werken moet je in de config.php van de site en in die van de admin folder het volgende zetten:

define('DIR_DOWNLOAD', DIR_SYSTEM.'storage/download/');
define('DIR_UPLOAD', DIR_SYSTEM.'storage/upload/');
define('DIR_MODIFICATION', DIR_SYSTEM.'storage/modification/');
define('DIR_LOGS', DIR_SYSTEM.'storage/logs/');

Dus storage/ voor die folder locaties.

Dit heeft mn probleem nog niet opgelost maar ik denk ik meld het even.

New member

Posts

Joined
Fri Apr 20, 2018 8:13 pm


Post by victorj » Mon May 28, 2018 3:47 pm

Heb je gekeken naar de rechten van de mappen ?

Koeltechnische deurrubbers eenvoudig online op maat bestellen.
Alle niet stekplichtige onderdelen zoals scharnieren, sloten, randverwarming en verlichting voor alle typen koelingen en vriezers.
https://koelcel-onderdelen.com


User avatar
Expert Member

Posts

Joined
Sat Jun 25, 2011 4:09 am
Location - Alkmaar Holland

Post by Jansuh » Mon May 28, 2018 4:17 pm

Alles staat op 755

New member

Posts

Joined
Fri Apr 20, 2018 8:13 pm


Post by Jansuh » Mon May 28, 2018 4:25 pm

Hier een voorbeeld van een mod die ik graag zou gebruiken.

https://www.opencart.com/index.php?rout ... load_id=43

Ik doe precies wat er in het filmpje getoond wordt maar helaas geen resultaat.

New member

Posts

Joined
Fri Apr 20, 2018 8:13 pm


Post by victorj » Mon May 28, 2018 4:59 pm

Het kan ook zijn dat je het ftp pad in de admin niet goed heb ingesteld en de bestanden dus op de verkeerde plek upload.

Koeltechnische deurrubbers eenvoudig online op maat bestellen.
Alle niet stekplichtige onderdelen zoals scharnieren, sloten, randverwarming en verlichting voor alle typen koelingen en vriezers.
https://koelcel-onderdelen.com


User avatar
Expert Member

Posts

Joined
Sat Jun 25, 2011 4:09 am
Location - Alkmaar Holland

Post by Jansuh » Mon May 28, 2018 5:19 pm

Is er een manier om dit te testen? ergens een bestandje neerzetten met een xml?

Hij staat nu naar /domains/pureandtimeless.nl/public_html en dat lijkt me goed, ik krijg geen foutmeldingen en zie ook een bestanden op gekke plekken verschijnen

New member

Posts

Joined
Fri Apr 20, 2018 8:13 pm


Post by victorj » Tue May 29, 2018 5:06 am

Ik kijk altijd met de ftp inlog die je gebruikt in de admin van oc waar je uitkomt op de hosting en dan naar welke mappen ik moet gaan,
die mappen zet ik dan in de admin van oc

Koeltechnische deurrubbers eenvoudig online op maat bestellen.
Alle niet stekplichtige onderdelen zoals scharnieren, sloten, randverwarming en verlichting voor alle typen koelingen en vriezers.
https://koelcel-onderdelen.com


User avatar
Expert Member

Posts

Joined
Sat Jun 25, 2011 4:09 am
Location - Alkmaar Holland

Post by Jansuh » Tue May 29, 2018 3:24 pm

Ok, dan ga ik er van uit dat het goed staat. Heb 1 mod werkend gekregen zonder problemen https://www.opencart.com/index.php?rout ... ort=rating

Zijn die andere nu niet goed wellicht?

New member

Posts

Joined
Fri Apr 20, 2018 8:13 pm


Post by Gerrit » Tue Jun 26, 2018 9:39 pm

Je zou eens bij je provider kunnen nakijken welke PHP versie die heeft, als dat een versie hoger als 5 is dan kan je problemen krijgen.

G.

For modelcars cars see my OC 3.0.2.0 shop: http://www.gbcars.nl/
For Wooden Toys see my 2.3.0.2 shop: https://www.dehoutentreinenwinkel.nl/


User avatar
Active Member

Posts

Joined
Fri Nov 27, 2009 9:06 pm
Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 18 guests