Post by Rikkels » Mon Jun 13, 2016 5:41 am

Goedendag allen,

Ik ben nog steeds op zoek naar een verzendmodule voor de nieuwste opencart module. De webshop is al maanden klaar maar ik kan niet online omdat ik geen module kan vinden.
Wie heeft de gouden tip/oplossing voor mij.

Mvg Rik

Newbie

Posts

Joined
Sat Feb 27, 2016 4:09 am

Post by i2Paq » Mon Jun 13, 2016 5:22 pm

Je bedoelt een PostNL module?

Norman in 't Veldt
Moderator OpenCart Forums

_________________ READ and Search BEFORE POSTING _________________

Our FREE search: Find your answer FAST!.

[How to] BTW + Verzend + betaal setup.


User avatar
Global Moderator

Posts

Joined
Mon Nov 09, 2009 7:00 pm
Location - Winkel - The Netherlands

Post by Rikkels » Sun Jul 17, 2016 2:19 am

Ja die of iets wat er op lijkt. Ik heb alles af gezocht maar kan echt niks vergelijkbaars vinden.
Wat erg zonde is want dat is het enigste wat we missen om online te gaan.

Newbie

Posts

Joined
Sat Feb 27, 2016 4:09 am

Post by victorj » Sun Jul 17, 2016 3:43 am

Probeer eens uit te leggen hoe je de verzending geregeld wilt hebben, wellicht zijn er ook andere mogelijkheden om het op te zetten, ik verzend ook door heel europa met verschillende kosten.

Koeltechnische deurrubbers eenvoudig online op maat bestellen.
Alle niet stekplichtige onderdelen zoals scharnieren, sloten, randverwarming en verlichting voor alle typen koelingen en vriezers.
https://koelcel-onderdelen.com


User avatar
Expert Member

Posts

Joined
Sat Jun 25, 2011 4:09 am
Location - Alkmaar Holland

Post by Rikkels » Sun Jul 17, 2016 4:29 am

Ok.

Wij maken geen gebruik van een postnl of dhl dienst/app, wij adresseren het zelf en brengen het dan weg.

Wereldwijd versturen wij kleding en wat accessoires, we hebben dus pakket en brievenpost.

De oude webshop maakt gebruik van ''Post NL v 1.5.1.x'' en die werkt super.
Daar is brievenpost opgedeeld in Nederland,Europa en Wereld post.
Voor die drie kan je dan elk een apart bedrag ingeven en zelfs ook op gewicht een bedrag in kan voeren. (Op gewicht is niet heel noodzakelijk voor ons)

De pakketen zijn verdeeld in Nederland, Europa1, Europa2,Europa3 en Wereld en ook daar kan je dan zelf de bedragen invoeren en ook op gewicht.

Ik heb echt het hele internet af gespeurd voor mijn gevoel maar niks kunnen vinden wat er maar iets op leek. Ik wil graag online en neem dus ook zkr genoegen met een iets mindere module. Dat ik het zalf per land in moet voeren bijvoorbeeld.

Zou in ieder geval echt top zijn als je me op weg kan helpen of het antwoord hebt, alvast bedankt voor de moeite.

Newbie

Posts

Joined
Sat Feb 27, 2016 4:09 am

Post by victorj » Sun Jul 17, 2016 4:50 am

Zo mooi als met de postnl module van gerrit wordt het niet, en ik zie voorlopig geen vervanger daarvoor komen.

Toch is het heel goed te benaderen met de verzenden op gewicht module.
Het inrichten is iets complexer maar toch goed te doen.
je begint met het aanmaken van geo zones en noem die:
brievenbus post nederland
brievenbus post europa
brievenbus post wereld
hierna de geozones voor pakket post
pakketpost nederland
pakketpost europa1 enz

hierna voeg je an die geozones de juiste landen toe dus brievenbus post nederland nederland toevoegen
pakketpost europa 1 alle landen in europa 1 zone enz

Hierna zul je de zones in verzenden op gewicht terug vinden en kun je daar je verzendkosten in kwijt gebaseerd op gewicht.

Zelf heb ik het anders ingericht, ik reken vaste verzendkosten per land>
helaas heb je maar 1 verzend methode voor vaste verzendkosten, dus ik heb die module omgeschreven zodat ik meerdere modules vaste verzendkosten heb voor iedere verzendzone van post nl 1 aparte, hier kan ik dan de gewenste landen aan toevoegen en als iemand in frankrijk besteld, krijgt die netjes het tarief voor frankrijk te zien

Koeltechnische deurrubbers eenvoudig online op maat bestellen.
Alle niet stekplichtige onderdelen zoals scharnieren, sloten, randverwarming en verlichting voor alle typen koelingen en vriezers.
https://koelcel-onderdelen.com


User avatar
Expert Member

Posts

Joined
Sat Jun 25, 2011 4:09 am
Location - Alkmaar Holland

Post by Rikkels » Sun Jul 17, 2016 5:27 am

Ok thanks. Klinkt goed.

Maar is dat niet dubbel werk? Stel dat je alleen die pakket zones zou nemen. En dan bijv voor nederland instelt dat tot 200gr bijvoorbeeld 2,- kost en daarboven 5,- dan zou ik alles wat in een envelop gaat toch een paar gram kunnen maken en alles wat per doos moet worden verzonden boven de 200gr instellen?

Misschien zeg ik iets doms maar wou het toch even zkr weten.
En idd ik weet niet wie gerrit is maar ik ben hem dankbaar voor al die jaren dat ik er gebruik van heb kunnen maken, en ik zou hem vereren als die er een voor de 2.2.0.0 versie zou maken ;)

Newbie

Posts

Joined
Sat Feb 27, 2016 4:09 am

Post by victorj » Sun Jul 17, 2016 5:58 am

Je zou per zone ook per gewicht kunnen instellen bijv tot 200 gram 3,00 en van 200 gram tot 30 kg 7,00

De module is heel flexibel, je moet allen even weten dat je geozomes voor gebieden aan moet maken om naar meerdere landen met verschillende tarieven te versturen.

Koeltechnische deurrubbers eenvoudig online op maat bestellen.
Alle niet stekplichtige onderdelen zoals scharnieren, sloten, randverwarming en verlichting voor alle typen koelingen en vriezers.
https://koelcel-onderdelen.com


User avatar
Expert Member

Posts

Joined
Sat Jun 25, 2011 4:09 am
Location - Alkmaar Holland

Post by Rikkels » Sun Jul 17, 2016 6:11 am

Ok, hij ging lekker dacht ik. Ik wou aan europa twee beginnen en toen zag ik dat de btw niet meer klopte in de webshop nu. Zijn nu dezelfde bedragen geworden in en ex

Newbie

Posts

Joined
Sat Feb 27, 2016 4:09 am

Post by victorj » Sun Jul 17, 2016 6:14 am

je moet ook de btw zones meenemen in geozones.
typisch complex puntje van oc
zorg dat je alle landen hebt toegevoegd aan de btw geozone

Koeltechnische deurrubbers eenvoudig online op maat bestellen.
Alle niet stekplichtige onderdelen zoals scharnieren, sloten, randverwarming en verlichting voor alle typen koelingen en vriezers.
https://koelcel-onderdelen.com


User avatar
Expert Member

Posts

Joined
Sat Jun 25, 2011 4:09 am
Location - Alkmaar Holland

Post by Rikkels » Sun Jul 17, 2016 6:23 am

BTW is opgelost

Newbie

Posts

Joined
Sat Feb 27, 2016 4:09 am

Post by Rikkels » Sun Jul 17, 2016 10:01 pm

BTW is half op gelost. Ik heb alles nu ingedeeld en qua verzendkosten werkt het helemaal top nu. Mijn grote dank daarvoor.
Maar als ik nu de het btw tarief verander van de landen buiten europa dan springt alles op in de shop weer gelijke bedragen in en ex. En daar loop ik nu dus op vast.

Newbie

Posts

Joined
Sat Feb 27, 2016 4:09 am

Post by victorj » Sun Jul 17, 2016 10:19 pm

BTW bereken je altijd op 21%, het nederlandse tarief, afwijking kan zijn 6% voor producten die daarvoor in aanmerking komen.
BTW over verzendkosten is altijd 21%
Dus als je alleen aan particulieren verkoopt staat je btw altijd op 21%.

Er is 1 uitzondering en dat is als je klatn in het buitenland je vraagt de btw niet te rekenen.
Ze moeten dan een btw nummer hebben, en jij moet dat eerst controleren, en dan mag zonder btw leveren.
Dit los je op door een 0% btw groep aan te maken en die te koppelen aan een btw vrije klantgroep, die klant plaats je dan in die klantgroep voordat er een order is geplaats, en die belver je dan btw vrij

Koeltechnische deurrubbers eenvoudig online op maat bestellen.
Alle niet stekplichtige onderdelen zoals scharnieren, sloten, randverwarming en verlichting voor alle typen koelingen en vriezers.
https://koelcel-onderdelen.com


User avatar
Expert Member

Posts

Joined
Sat Jun 25, 2011 4:09 am
Location - Alkmaar Holland

Post by victorj » Sun Jul 17, 2016 10:22 pm

BTW bereken je altijd op 21%, het nederlandse tarief, Jij draagt de BTW af in nederland, klant krijgt geen btw berekend in zijn land, afwijking kan zijn 6% voor producten die daarvoor in aanmerking komen.
BTW over verzendkosten is altijd 21%
Dus als je alleen aan particulieren verkoopt staat je btw altijd op 21%.

Er is 1 uitzondering en dat is als je klatn in het buitenland je vraagt de btw niet te rekenen.
Ze moeten dan een btw nummer hebben, en jij moet dat eerst controleren, en dan mag zonder btw leveren, klant dient dan btw te betalen in zijn land
Dit los je op door een 0% btw groep aan te maken en die te koppelen aan een btw vrije klantgroep, die klant plaats je dan in die klantgroep voordat er een order is geplaats, en die belver je dan btw vrij

Koeltechnische deurrubbers eenvoudig online op maat bestellen.
Alle niet stekplichtige onderdelen zoals scharnieren, sloten, randverwarming en verlichting voor alle typen koelingen en vriezers.
https://koelcel-onderdelen.com


User avatar
Expert Member

Posts

Joined
Sat Jun 25, 2011 4:09 am
Location - Alkmaar Holland

Post by Rikkels » Mon Jul 18, 2016 12:25 am

Ik snap hem even niet. Als er nu een klant uit amerika iets koopt bij ons krijgt hij geen btw op zijn bestelling/factuur.
Ik probeer het te wijzigen nu maar als ik ''wereld'' wijzig bij BTW-tarieven en Belastinggroepen naar 0.0% dan verdwijnt overal op de webshop de btw weer.

Newbie

Posts

Joined
Sat Feb 27, 2016 4:09 am

Post by victorj » Mon Jul 18, 2016 2:29 am

Om bijv buiten de eu geen btw aan klanten te berekenen, moet je het 0% tarief aan een klantengroep hangen.

klanten buiten de eu moeten dan in die klantengroep worden gezet, en dan betalen ze geen btw.

Let heel erg goed op met het leveren zonder btw.
Je moet aan kunnen tonen dat de goederen daadwerkelijk de eu verlaten hebben en je moet een export document hebben.
Afhankelijk van of je in amerika gezien wordt als exporteur en je algemene voorwaarden, kan de us je import dutys opleggen.

Koeltechnische deurrubbers eenvoudig online op maat bestellen.
Alle niet stekplichtige onderdelen zoals scharnieren, sloten, randverwarming en verlichting voor alle typen koelingen en vriezers.
https://koelcel-onderdelen.com


User avatar
Expert Member

Posts

Joined
Sat Jun 25, 2011 4:09 am
Location - Alkmaar Holland

Post by Rikkels » Mon Jul 18, 2016 3:34 am

Ok, ik wou gaan uitvoeren wat je net hebt uit gelegd hierboven maar als ik het tablab klanten open en dan klanten wil open een foutmelding: HTTP - fout 500.

Ik dacht eerst misschien komt het omdat er nog geen klanten instaan dus even een test bestelling gemaakt en een account aan gemaakt op de webshop maar nog steeds niks als ik op klanten click.

Wilde vanavond online gaan maar dat zit er weer niet in denk :laugh:

Newbie

Posts

Joined
Sat Feb 27, 2016 4:09 am

Post by victorj » Mon Jul 18, 2016 4:14 am

klantgroepen vindt je onder verkoop klanten kantgroepen.
deze kun je altijd aanmaken

Koeltechnische deurrubbers eenvoudig online op maat bestellen.
Alle niet stekplichtige onderdelen zoals scharnieren, sloten, randverwarming en verlichting voor alle typen koelingen en vriezers.
https://koelcel-onderdelen.com


User avatar
Expert Member

Posts

Joined
Sat Jun 25, 2011 4:09 am
Location - Alkmaar Holland

Post by Rikkels » Mon Jul 18, 2016 5:17 am

Klanten zijn weer zichtbaar, zat een error in een code schijnbaar.
Dus nu alleen dat BTW probleem nog. Klantengroepen snap ik nog steeds niet wat je bedoeld. Als daar klanten staan hebben ze al af gerekend dus als ze dan uit amerika komen hebben ze BTW betaald.

Newbie

Posts

Joined
Sat Feb 27, 2016 4:09 am

Post by Gerrit » Sun Oct 16, 2016 10:50 pm

Rikkels wrote:Ok.
De oude webshop maakt gebruik van ''Post NL v 1.5.1.x'' en die werkt super.
Ik ga per 1 januari over op 2.3 of hoger en ga post nl hiervoor aanpassen.
Allereerst heb ik de dhl4You, verzend ook wereldwijd en goedkoper als postnl, aangepast als vinger oefening omdat ik al een hele tijd niets meer heb geprogrammeerd.
Met post NL alleen ben je er niet. De track en trace codes moeten ook bij de order worden opgeborgen. Dat moet dus ook over.

Gerrit

User avatar
Active Member

Posts

Joined
Fri Nov 27, 2009 9:06 pm
Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 21 guests