Post by gjn » Fri Jul 07, 2017 12:36 am

Hallo,

Ik wou graag een update maken van mijn site's van 2.0.1.1 naar 3.0.1.1. Even voor de zekerheid een stap voor stap maken voordat ik alles :hammer:

-Backup maken van 2.0.1.1 via cPanel
-verwijderen config.php / admin/config.php 3.0.1.1
-upload 3.0.1.1 via ftp
-overschijven
-verwijderen de install map

Het zou fijn zijn als iemand nog tips, adviezen heeft.

Fijne avond!!

gjn
New member

Posts

Joined
Tue Feb 24, 2015 4:52 am

Post by victorj » Fri Jul 07, 2017 3:43 am

Behalve een cpanel backup, ook even alle bestanden downloaden met ftp en natuurlijk doet iedereen dat even een database backup via phpmyadmin.

Het slimst is om eerst een werkende kopie van je website te maken in een aparte folder, en deze laten draaien op en eigen database welke natuurlijk een kopie is van de originele.

Werkt de kopie winkel helemaal correct, ga dan in de admin.
schakel alle extensies uit, ook alle betaal methoden verzendmethoden en alle modificaties.
verwijder alle bestanden behalve de beide config bestanden.
upload de versie van je keuze instaleer de nieuwe versie en als het goed is zie je een update scherm opstarten,
volg de instructies, en als het goed is heb je de nieuwe versie incl al je categorieen producten klanten orders enz.
hierna kun je alle verzendmethoden betaal methoden extensies enz weer gaan instaleren.

nog niet zelf getest, maar deze methode werkt ook van 1.5.x naar 2.3

Koeltechnische deurrubbers eenvoudig online op maat bestellen.
Alle niet stekplichtige onderdelen zoals scharnieren, sloten, randverwarming en verlichting voor alle typen koelingen en vriezers.
https://koelcel-onderdelen.com


User avatar
Expert Member

Posts

Joined
Sat Jun 25, 2011 4:09 am
Location - Alkmaar Holland

Post by gjn » Fri Jul 07, 2017 5:02 pm

Bedankt victorj,

Ik heb ook een domein over om eventueel daar de copie te plaatsen. Daar heb ik ook al opencart op geïnstalleerd. eerst deze verwijderen of kan deze overschreven worden?

gjn
New member

Posts

Joined
Tue Feb 24, 2015 4:52 am

Post by victorj » Fri Jul 07, 2017 6:46 pm

Ik zou alle bestanden verwijderen, en een echte een op een kopie van de shop maken.

Koeltechnische deurrubbers eenvoudig online op maat bestellen.
Alle niet stekplichtige onderdelen zoals scharnieren, sloten, randverwarming en verlichting voor alle typen koelingen en vriezers.
https://koelcel-onderdelen.com


User avatar
Expert Member

Posts

Joined
Sat Jun 25, 2011 4:09 am
Location - Alkmaar Holland

Post by gjn » Fri Jul 07, 2017 8:34 pm

we gaan het gewoon proberen. het is net een examen wat je af moet leggen. spannend!!

gjn
New member

Posts

Joined
Tue Feb 24, 2015 4:52 am

Post by victorj » Fri Jul 07, 2017 9:03 pm

Inderdaad, vandaar altijd testen op een kopie.

Koeltechnische deurrubbers eenvoudig online op maat bestellen.
Alle niet stekplichtige onderdelen zoals scharnieren, sloten, randverwarming en verlichting voor alle typen koelingen en vriezers.
https://koelcel-onderdelen.com


User avatar
Expert Member

Posts

Joined
Sat Jun 25, 2011 4:09 am
Location - Alkmaar Holland

Post by gjn » Sat Jul 08, 2017 12:07 am

Ik heb kopie van mijn winkel in andere domein geplaatst, volgens mij werkt alles. Alleen ik zit nu te bedenken hoe je nu daar in de admin komt om de modules/extensies uit te schakelen of moet je de gewoon de admin gebruiken van orginele

gjn
New member

Posts

Joined
Tue Feb 24, 2015 4:52 am

Post by victorj » Sat Jul 08, 2017 12:37 am

Als je ook de database erin hebt gezet, is de inlog hetzelfde als in de live winkel.

Koeltechnische deurrubbers eenvoudig online op maat bestellen.
Alle niet stekplichtige onderdelen zoals scharnieren, sloten, randverwarming en verlichting voor alle typen koelingen en vriezers.
https://koelcel-onderdelen.com


User avatar
Expert Member

Posts

Joined
Sat Jun 25, 2011 4:09 am
Location - Alkmaar Holland

Post by gjn » Sat Jul 08, 2017 3:20 pm

Het lijkt erop dat als ik in de kopie modules verwijderd dat dat ook gebeurt in de orginele. Moet waarschijnlijk nog wat aanpassen.

gjn
New member

Posts

Joined
Tue Feb 24, 2015 4:52 am

Post by victorj » Sat Jul 08, 2017 3:26 pm

Je hebt op je test domein toch wel een eigen database aangemaakt en daar de database van de originele winkel geimporteerd.

Koeltechnische deurrubbers eenvoudig online op maat bestellen.
Alle niet stekplichtige onderdelen zoals scharnieren, sloten, randverwarming en verlichting voor alle typen koelingen en vriezers.
https://koelcel-onderdelen.com


User avatar
Expert Member

Posts

Joined
Sat Jun 25, 2011 4:09 am
Location - Alkmaar Holland

Post by gjn » Sat Jul 08, 2017 6:39 pm

Ja op een nieuwe aangemaakte database gezet. moest de config.php en /admin/config.php bestandjes nog aanpassen.

Krijg nou een foutmelding

No such file or directory in /home/......../index.php on line 21
Fatal error: require_once(): Failed opening required '/home/..../public_html/....../system/startup.php' (include_path='.:/opt/alt/php56/usr/share/pear:/opt/alt/php56/usr/share/php') in /home/........./index.php on line 21

gjn
New member

Posts

Joined
Tue Feb 24, 2015 4:52 am

Post by gjn » Sun Jul 09, 2017 3:49 am

gelukkig foutmelding opgelost. Er zaten een paar fouten in de config bestanden.

gjn
New member

Posts

Joined
Tue Feb 24, 2015 4:52 am

Post by gjn » Sat Jul 15, 2017 1:10 am

Klopt het dat er in 3.0.1.2 in de map systems de logs niet meer bevinden? Ik krijg foutmeldingen ook in admin na de update.

SyntaxError: Unexpected token < in JSON at position 0 OK

Notice: Use of undefined constant DIR_STORAGE - assumed 'DIR_STORAGE' in /home/xxxxxx/public_html/xxxxxx/vqmod/vqcache/vq2-system_startup.php on line 70

De code op lijn 70 verwijst naar:
if (is_file(DIR_STORAGE . 'vendor/autoload.php')) {



Warning: fopen(/home/xxxxxx/public_html/xxxxxx/system/logs/error.log): failed to open stream: No such file or directory in /home/xxxxxx/public_html/xxxxxxl/system/library/log.php on line 6

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/xxxxxx/public_html/xxxxxx/vqmod/vqcache/vq2-system_startup.php:70) in /home/xxxxxx/public_html/xxxxxx/system/framework.php on line 108

Warning: fwrite() expects parameter 1 to be resource, boolean given in /home/xxxxxx/public_html/xxxxxxl/system/library/log.php on line 10
Warning: fopen(/home/xxxxxx/public_html/xxxxxx/system/logs/openbay.log): failed to open stream: No such file or directory in /home/xxxxxx/public_html/xxxxxx/system/library/log.php on line 6

Warning: fwrite() expects parameter 1 to be resource, boolean given in /home/xxxxxx/public_html/xxxxxx/system/library/log.php on line 10
Warning: fopen(/home/xxxxxx/public_html/xxxxxx/system/logs/openbay.log): failed to open stream: No such file or directory in /home/xxxxxx/public_html/xxxxxx/system/library/log.php on line 6

Warning: fwrite() expects parameter 1 to be resource, boolean given in /home/xxxxxx/public_html/xxxxxx/system/library/log.php on line 10
Warning: fclose() expects parameter 1 to be resource, boolean given in /home/xxxxxx/public_html/xxxxxx/system/library/log.php on line 14
Warning: fwrite() expects parameter 1 to be resource, boolean given in /home/xxxxxx/public_html/xxxxxx/system/library/log.php on line 10

Fatal error: Call to a member function link() on null in /home/xxxxxx/public_html/xxxxxx/admin/controller/error/not_found.php on line 12


De gebruikersrechten heb ik ook geprobeerd te veranderden 755 naar 777
system/storage/modification
system/storage/cache
system/storage/logs
system/storage/logs/error.log
system/storage/logs/ocmod.log > zat niet in de map
system/storage/logs/openbay.log

gjn
New member

Posts

Joined
Tue Feb 24, 2015 4:52 am

Post by victorj » Sat Jul 15, 2017 2:12 am

je hebt toch wel alle vqmods voor verwijderd, deze moet je vervangen door de versies voor 2.3.0.2

Koeltechnische deurrubbers eenvoudig online op maat bestellen.
Alle niet stekplichtige onderdelen zoals scharnieren, sloten, randverwarming en verlichting voor alle typen koelingen en vriezers.
https://koelcel-onderdelen.com


User avatar
Expert Member

Posts

Joined
Sat Jun 25, 2011 4:09 am
Location - Alkmaar Holland

Post by gjn » Sat Jul 15, 2017 2:59 am

Alles verwijderd behalve config.php, admin/config.php en image.
vqmod-2.6.2 heb ik er op gezet. Kreeg allemaal verschillende DIR_STORAGE en startup.php errors meldingen. vervolgens

in index.php opgezocht
// Startup
require_once(DIR_SYSTEM . 'startup.php');

en vervangen door
// vQmod
require_once('./vqmod/vqmod.php');
VQMod::bootup();

// VQMODDED Startup
require_once(VQMod::modCheck(DIR_SYSTEM . 'startup.php'));

admin/index.php
// Startup
require_once(DIR_SYSTEM . 'startup.php');

en vervangen door
// vQmod
require_once('../vqmod/vqmod.php');
VQMod::bootup();

// VQMODDED Startup
require_once(VQMod::modCheck(DIR_SYSTEM . 'startup.php'));

gjn
New member

Posts

Joined
Tue Feb 24, 2015 4:52 am
Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 12 guests